ایرلاین های داخلی متحد و ادغام شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: فرصت تحول فرارسیده است و ایرلاین ها باید با استفاده از بازارهایی چون تشکیل گروه متحد، کنسرسیوم و ادغام و تامین مالی فاینانس در راه توسعه کشور گام بردارند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران صنعت حمل و نقل هوایی، ضمن قدردانی از زحمات شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا گفت: بخش های مختلفی در دنیا در اثر کرونا آسیب‌ دیدند که از جمله این بخش ها حمل و نقل هوایی است و در کشور ما نیز این بخش شرایط متفاوتی را تجربه کرد اما به لطف الهی این صنعت متوقف نشد و از زحمات شما قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی باید برای یک وضعیت جدید آماده باشد، گفت: به یک تحول و جهش در صنعت هوانوردی نیاز داریم. باید یک گام بزرگ برداشت و از این فرصتی که برای کشور پیش آمده حداکثر استفاده را ببریم و برای توسعه و تجهیز ناوگان و تامین قطعات تلاش کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هنوز در این صنعت هوانوردی کسانی هستند که به ساخت قطعات داخلی باور ندارند، افزود: این بخش حتی گاها در تعمیرات به خارج از کشور وابسته شده این عقب ماندگی نباید بیش از این تداوم داشته باشد.

اسلامی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، ایجاد مرکز جهادی پیشرفت و نمایشگاه توان داخلی توسط ایران ایر برای استفاده از ظرفیت‌ها و کاهش وابستگی به خارج از کشور است. امیدوارم این نمایشگاه و مرکز جهادی پیشرفت با مشارکت شرکت‌های هواپیمایی سنگ بنایی برای توسعه صنعت هوایی باشد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز پتانسیل جدیدی برای توسعه ناوگان هوایی کشور به وجود آمده است، گفت: اگر این پتانسیل روی یک ریل صحیح و انقلابی قرار نگیرد، این فرصت‌های جدید از بین خواهد رفت و کشور وابسته می‌ماند. باید در خط مشخصی برویم که اداره صحیح و افزایش بهره‌وری و توسعه شرکت‌ها را هدف قرار دهیم. البته تدابیر ویژه را نیز مد نظر داریم و سعی می‌کنیم امسال هم از منابع ملی برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی استفاده کنیم.

اسلامی تأکید کرد: امسال هم توسعه و بهسازی و گسترش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی و هم توسعه سهم بازار را باید داشته باشیم. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها می توانند متقابلا و متضامنا با اعمال برخی سیاست‌ها، شرایط را برای افزایش سهم ایرلاین‌های ایرانی از بازار منطقه تسهیل کنند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه شرکت‌های هواپیمایی به بازار منطقه افزود: ایران پیشتر برای همکاری به سراغ نقاط دور می‌رفت و کمتر به همسایه‌های خود توجه داشت. اما همسایه‌ها هم برای صنعت هوایی و هم سایر بخش ها فرصت مناسبی هستند .

اسلامی همچنین خطاب به شرکت‌های هواپیمایی گفت: می توانید چند هاب پروازی را با مشارکت همدیگر و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری در کشورهای همسایه تشکیل دهید. در وزارت راه و شهرسازی با وزرای این کشورها تنظیمات را انجام دادیم و مذاکرات بیشتری نیز خواهیم داشت تا بتوانید با استفاده از کانکشن‌ها و آزادی‌‌های پنجم در برخی از این کشورها، فرصت حضور در یک بازار 500 میلیون نفری را پیدا کنید.

وزیر راه زیر راه و شهرسازی یادآور شد: این یک بازار جدید است. فرصتی جدید با ترکیبی از پروازهای داخلی و خارجی می‌تواند رونق اقتصادی را برای ایرلاین‌ها به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به برخی موانع توسعه شرکت‌های هواپیمایی گفت: مشکلات مربوط به عوارض شهرداری‌ها باید در مجلس با پیگیری قانونی رفع شود تا این موانع و مزاحمت‌ها از سر راه شرکت های هواپیمایی کنار برود.

کد خبر 131122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha