کد خبر 131236
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
ناوگان 4000 تاکسی رباتی در شهر دوبی از سال 2030

کروزِ جنرال موتورز برای بسط دامنه عملیات خودران در جهان شهر دوبی را انتخاب کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت کروز که اکثریت سهام آن متعلق به جنرال موتورز است، گسترش فعالیت های بین المللی خود را از شهر دوبی شروع می کند. در همین راستا، کروز جنرال موتورز توافقنامه ای با مقام های حمل و نقل و جاده ای دوبی به امضا رسانده که تأمین کننده انحصاری تاکسی های خودران و خدمات اشتراک سواری در این شهر تا سال 2029 باشد.

جزئیات مفاد مالی این قرارداد که شاهزاده دوبی آن را «اولین نوع در جهان» توصیف کرده، منتشر نشده است.

مقر اصلی کروز جنرال موتورز در شهر سان فرانسیسکو قرار داد و انتظار می رود که شروع عملیات این سازنده خودران در امارات متحده عربی از سال 2023 باشد. سخنگوی این کمپانی از مشخص کردن زمان عمومی شدن خودران ها در دوبی خودداری کرد. اما به طور رسمی اعلام شده است که از سال 2030 ناوگانی متشکل از 4000 خودران در شهر دوبی فعالیت خواهند داشت.

این توافقنامه نشان از بسط و گسترش چشمگیر در برنامه ها و فعالیت های کروز جنرال موتورز داد مخصوصاً که تا به حال فقط در سان فرانسیسکوی آمریکا متمرکز شده بود. در حال حاضر هم 200 وسیله نقلیه خودران این شرکت در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند ولی هنوز زمان دقیق ارائه ربوتاکسی ها [تاکسی های رباتی که به راننده نیاز ندارند] و همگانی شدن آن اعلام نشده است. زمانی که این شرکت تأسیس شده بود، برای خودش برنامه ای تدوین کرده بود که در آن سال 2019 برای شروع بهره برداری عمومی تعیین شده بود.

مطار محمد الطایر مدیر عامل و رئیس هئیت مدیره آر تی آی دوبی Dubai RTA در این مورد گفته است: «انتخاب کروز جنرال موتورز دست کم گرفته نشده و به سادگی به دست نیامده است. ما فرایندی جامع چند ساله را طی کردیم تا بهترین شریک ممکن را انتخاب کنیم.»

دوبی اولین شهر غیرآمریکایی است که محصول آریجین کروز Cruise Origin، اولین خودران تمام برقی را به خدمت خواهد گرفت.

سخنگوی کروز هم گفت: «همیشه این احتمال وجود دارد که یکی از شهرهای آمریکا اولین شهری باشد که محصول آریجین را مورد استفاده قرار می دهد اما پیش از آن باید یک چارچوب نظارتی ایجاد شود.»

برای استقرار و به کارگیری محصولات کروز جنرال موتورز در امارات متحده عربی نیاز به شکل گیری یک کمپانی مستقر در دوبی است که مسئولیت استقرار، عملیات، تعمیرات و نگهداری ناوگان خودران را برعهده بگیرد.

همدان بن محمد بن رشید المکتوم شاهزاده دوبی شاهد امضای توافقنامه بین آر تی آی دوبی و کروز جنرال موتورز بود. از طرف کروز هم جف بلیچ Jeff Bleich عهده دار نمایندگی از طرف این شرکت آمریکا بود. جف بلیچ قبلاً سفیر آمریکا در امارات متحده عربی بود و اکنون رئیس دفتر حقوقی کروز است.

این معامله با کروز بخشی از مأموریت دوبی برای کاهش هزینه های حمل و نقل و تبدیل 25 درصد از حمل و نقل این شهر به سامانه خودران تا سال 2030 است.

جنرال موتورز در سال 2016 شرکت کروز را تصاحب کرد و سایر سرمایه گذارانی که به طور رسمی معرفی شده اند عبارتند از هوندا موتور ژاپن، صندوق آینده گرای سافت بانک و شرکت مایکروسافت

کد خبر 131236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha