با 15 تا از بهترین خودروهای برقی دنیا در سال 2021 آشنا شوید

استفاده از خودروهای برقی در جهان به سرعت در حال گسترش است. در این مقاله قصد داریم 15 تا از بهترین خودروهای برقی دنیا را به شما معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودر، وخودروهای برقی هر روز محبوب‌تر می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع، توجه بیش از پیش به حفظ محیط زیست است. مردم کشورهای صنعتی دریافته‌اند که استفاده از سوخت‌های فسیلی برای اتومبیل‌ها، نه‌ تنها باعث از بین رفتن منابع طبیعی شده، بلکه آلودگی زیست محیطی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل گرایش به سمت خودروهای الکتریکی در حال افزایش است.

 

در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان بهترین خودروهای دنیا را با سوخت فسیلی به بازار عرضه می کنند، اما در حال حاضر رقابت با یکدیگر برای ساخت قوی‌ترین و بهترین خودروهای برقی دنیا هستند. طراحی و تولید این خودروها به‌مرور بهتر شده و امروزه شاهد عرضه مدل‌های متنوعی از خودروهای الکتریکی هستیم که برخی از آنها از نظر قدرت با خودروهای بنزینی قابل رقابت‌اند. چالش اصلی در ساخت این اتومبیل‌ها، ظرفیت محدود باتری آنهاست که باعث می‌شود با هر بار شارژ برقی، بتوانند مسافت مشخصی را طی کنند. بنابراین یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین بهترین خودرو برقی دنیا، میزان مسافتی است که با هر بار شارژ طی می‌کند.

 

در ادامه این مقاله با «پرشین خودرو» همراه باشید تا با تعدادی از برترین خودروهای برقی جهان آشنا شویم و ببینیم که هر کدام از آنها چه ویژگی‌هایی دارند.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

تسلا مدل 3 (Tesla Model 3)

وقتی در مورد خودروهای برقی دنیا صحبت می‌کنیم، یکی از اولین اسم‌هایی که به ذهن می‌آید، تسلا است. کمپانی تسلا را می‌توان پیشروترین شرکت در زمینه تولید و طراحی خودروهای الکتریکی نامید. در واقع با ورود تسلا به این حوزه بود که سایر شرکت‌های خودروسازی هم تصمیم گرفتند تا خط تولید اتومبیل‌های برقی خودشان را راه‌اندازی کنند. تسلا مدل 3 یکی از تولیدات مهم کمپانی تسلا است که از برخی جهات می‌توانیم آن را بهترین خودرو برقی دنیا در سال 2021 بنامیم. تسلا مدل 3 نه‌تنها تمام الکتریکی است، بلکه از قابلیت خودران نیز بهره می‌برد؛ یعنی بدون اینکه راننده کاری انجام دهد، خودرو می‌تواند حرکت کند، پیچ‌ها را دور بزند، از خودروهای دیگر که در جاده هستند سبقت بگیرد، توقف کند و به طور کاملا خودکار، از ابتدا تا انتهای مسیر را طی نماید. تسلا مدل 3 تا به امروز پرفروش‌ترین مدل کمپانی تسلا بوده و محبوبیت زیادی هم در بین علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی دارد. این خودرو با یک بار شارژ مسافتی حدود 480 کیلومتر را طی می‌کند.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

تسلا مدل ایکس (Tesla Model X)

مدل بعدی کارخانه تسلا که در فهرست ما حضور دارد، مدل ایکس است. این مدل را می‌توان بزرگترین خودرو تسلا نامید که ظاهری شبیه کراس‌اورها دارد. جالب است بدانید که مدل‌های مختلف تسلا، دارای تیپ‌های متفاوتی به نام Performance و Long Range هستند که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند. مثلا همین مدل ایکس، در تیپ Performance می‌تواند با هر بار شارژ شدن تا 480 کیلومتر حرکت کند، اما در تیپ Long Range حداکثر میزان مسافت آن به بیش از 520 کیلومتر می‌رسد. به‌طور کلی تیپ‌های Long Range همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، مسافت بیشتری را نسبت به تیپ‌های دیگر طی می‌کنند. گفتنی است که تسلا مدل ایکس تیپ Performance فوق‌العاده قدرتمند است و موتور الکتریکی آن می‌تواند بیش از 500 اسب بخار نیرو تولید کند. به همین دلیل این اتومبیل یکی از بهترین خودرو های برقی دنیا به شمار می‌رود.

 

برترین خودروهای برقی جهان

تسلا مدل اس (Tesla Model S)

خودروی سدان برقی تسلا مدل اس در تیپ Long Range می‌تواند تا 595 کیلومتر را با هر بار شارژ کردن طی کند و این عدد برای یک خودروی الکتریکی شگفت‌انگیز است. البته تسلا همچنان مشغول کار روی باتری این خودرو است تا بتواند باز هم میزان کارایی آن را افزایش دهد. علاوه بر ظرفیت باتری، تسلا مدل اس دارای سیستم‌های هوشمند متنوعی است که آن را به یکی از بهترین خودرو های برقی جهان تبدیل کرده‌اند. تسلا مدل اس یکی از قوی‌ترین محصولات کمپانی تسلا است که می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه، شتاب خود را به بیش از 160 متر بر ثانیه برساند.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

آئودی ای ترون (Audi e-Tron)

برند آلمانی آئودی را همه با خودروهای لوکس و جذابش به یاد می‌آورند. اما این کمپانی از مدت‌ها پیش وارد عرصه تولید خودروهای الکتریکی شده و در این زمینه پیشرفت‌های زیادی هم داشته است. مدل ای ترون آئودی در حال حاضر می‌تواند لقب بهترین ماشین برقی دنیا را از آن خودش کند. این خودروی کراس‌اور متفاوت و هوشمند، دو حالت برای رانندگی دارند که Normal و Boost نامیده می‌شوند و هر کدام از این حالت‌ها، کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. کیفیت همیشگی محصولات آئودی در خودروی برقی ای ترون به حداکثر رسیده و آن را به یک محصول استثنایی تبدیل کرده است. وقتی داخل کابین این خودرو نشسته‌اید، کوچکترین صدایی از موتور یا سایر قسمت‌های خودرو نمی‌شنوید و با یک بار شارژ می‌توانید مسافتی معادل 355 کیلومتر را طی کنید.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

مرسدس بنز ای کیو سی (Mercedes-Benz EQC)

مرسدس بنز هم از رقابت بر سر ساخت اتومبیل‌های برقی جا نمانده و با عرضه مدل ای کیو سی، قدم بزرگی را در این مسیر برداشته است. این کراس‌اور زیبا و جذاب، به‌گونه‌ای طراحی شده که ظرفیت پنج نفره دارد و در قسمت عقب آن هم می‌توان تا 500 لیتر بار قرار داد. مرسدس بنز EQC دو موتور ناهمزمان دارد که در قسمت‌های جلو و عقب کارگذاری شده‌اند. این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته‌ای بهره می‌برد که در نهایت باعث فرمان‌پذیری بهتر و تجربه رانندگی عالی با EQC می‌شود. این خودرو هم با یک بار شارژ شدن تا 400 کیلومتر را طی می‌‌‌کند.

 

برترین خودروهای برقی جهان

جگوار آی پیس (Jaguar I-Pace)

کمپانی جگوار یکی از اولین کارخانه‌های معروفی بود که مستقیما وارد عرصه رقابت با تسلا برای ساخت خودروهای برقی شد. مدل آی پیس را می‌توانیم یکی از اتومبیل‌هایی بنامیم که لیاقت کسب عنوان بهترین خودروی برقی جهان را دارد. در این خودرو شاهد ویژگی‌های برجسته محصولات جگوار مثل طراحی بدنه زیبا، کابین امن و راحت و همچنین حالت آیرودینامیکی مثال‌زدنی هستیم. اما آن چیزی که I-Pace را به یک اتومبیل منحصربه‌قرد تبدیل می‌کند، قابلیت‌های آن در بخش الکتریکی است. موتور دوقلوی آی پیس می‌توانند حدکثر تا 200 اسب بخار نیرو تولید کند و با هر بار شارژ شدن، تا 440 کیلومتر را طی نماید. چنین ویژگی‌هایی حتی در بین بهترین ماشین های برقی دنیا هم کمتر دیده می‌شوند.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

نیسان لیف (Nissan Leaf)

نیسان لیف یک خودروی هاچ‌بک است که المان‌های طراحی کمپانی نیسان را به ارث برده و ظاهری مدرن و جذاب دارد. در این خودروی برقی، سنگین‌ترین بخش در قسمت عقب خودرو قرار گرفته و این موضوع باعث می‌شود که مرکز ثقل آن پایین نگه داشته شود. این خودرو با یک بار شارژ 30 دقیقه‌ای می‌تواند تا 360 کیلومتر را طی کند. افرادی که به دنبال یک خودرو جمع و جور و زیبا هستند و از طرفی به محیط زیست هم اهمیت زیادی می‌دهند، می‌توانند نیسان لیف را به عنوان یک گزینه اقتصادی و مناسب انتخاب کنند.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona Electric)

هیوندای با عرضه مدل کونا EV نشان داد که عزمی جدی برای تولید خودروهای برقی دارد و حتی می‌تواند بهترین ماشین برقی جهان را هم بسازد. یک بار شارژ کامل این خودرو حدود 50 دقیقه طول می‌کشد، اما سپس می‌تواند تا 415 کیلومتر راه برود. جالب است بدانید که شرکت هیوندای، قبل از کونا هم یک خودروی برقی دیگر به نام آیونیک ساخته بود که آن اتومبیل‌ هم می‌توانست در فهرست ما حضور داشته باشد. کونا EV یک خودروی هوشمند به حساب می‌آید و دارای سیستم سرگرمی پیشرفته‌ای است. ضمن اینکه چندین گوشی موبایل می‌توانند به این خودرو متصل شوند و به شکل‌های مختلف به کنترل آن بپردازند.

 

برترین خودروهای برقی جهان

فولکس واگن آی دی 3 (Volkswagen ID3)

فولکس واگن هم با یک خودروی جذاب تصمیم گرفت به رقابت با تسلا برود. خودروی برقی آی دی 3 بر اساس تست‌های انجام شده روی آن، یکی از برترین خودروهای برقی دنیا است که از امکانات کم‌نظیری هم بهره می‌برد. سیستم انتقال نیرو در این اتومبیل کاملا مناسب و بهینه برای یک خودروی برقی طراحی شده همین موضوع کارایی آن را ارتقا می‌بخشد. با یک بار شارژ حدودا 30 دقیقه‌ای می‌توان مسافتی به طول 400 کیلومتر را با این خودروی زیبا طی کرد. فولکس واگن ID3 در لیست پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در سال 2021 هم قرار دارد.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

کیا ای نیرو (Kia E-Niro)

شرکت کیا خودروی برقی ای نیرو را در سال 2018 معرفی کرد. این خودرو از نظر فرم طراحی باتری‌ها و سیستم انتقال قدرت شباهت‌های زیادی با هیوندای کونا دارد، اما به‌طور کلی شباهت‌های ظاهری چندانی بین این دو خودرو دیده نمی‌شود. کیا E-Niro با یک بار شارژ می‌تواند تا حدود 390 کیلومتر را طی کند. کمپانی کیا یک خودروی برقی دیگر به اسم سول (Soul EV) هم دارد که این خودرو هم جزو بهترین ماشین های برقی جهان است.

 

بهترین خودروهای برقی جهان

پورشه تایکان (Porsche Taycan)

وقتی قرار باشد بهترین خودروی برقی دنیا را معرفی کنیم، قاعدتا باید به سراغ کمپانی معروف پورشه و مدل پرسروصدای آن به نام تایکان هم برویم. پورشه تایکان که در دو مدل توربو و توربو S عرضه می‌شود، یکی از اصلی‌ترین رقبای تسلا مدل S به شمار می‌رود. با یک نگاه به ظاهر خودروی تایکان، می‌توان به راحتی متوجه شد که با یک اتومبیل مدرن و شیک از شرکت پورشه سر و کار داریم. این خودروی لوکس، نام خودش را از یک کلمه ترکی به معنی اسب گرفته است که در واقع به لوگوی مشهور کمپانی پورشه اشاره دارد. پورشه تایکان در مدت کمتر از 25 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و سپس می‌تواند تا 435 کیلومتر مسافت را طی کند.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

هوندا ای (Honda E)

یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی دنیا را کمپانی هوندا ساخته است. این هاچ‌بک زیبا، طراحی یکپارچه و جمع و جوری دارد و قسمت جلو و عقب آن (مخصوصا چراغ‌ها) به شکلی هستند که در همان نگاه اول، شرکت سازنده را معرفی می‌کنند. این خودرو اگرچه ظرفیت باتری محدودی دارد (220 کیلومتر با هر بار شارژ) اما به دلیل سبک بود و سواری راحت، یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودروی برقی بی‌دردسر برای محیط‌های شهری هستند. هوندا ای سیستم تعلیق پیشرفته‌ای دارد و در کلاس خودش یک خودروی بسیار ایمن به‌شمار می‌رود.

 

برترین خودروهای برقی جهان

ب ام و آی 3 (BMW i3)

بالاخره می‌رسیم به کمپانی پرطرفدار ‌BMW که با خودروی آی 3 نام خود را در فهرست سازندگان بهترین خودروهای برقی جهان جای داده است. این هاچ‌بک زیبا که دو درب دارد، با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی به طول 320 کیلومتر را طی کند. موتور الکتریکی این خودرو تا 170 اسب بخار نیرو تولید می‌‌کند که برای یک خودروی برقی مناسب به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های برجسته خودروی i3 که باعث فروش بالای آن هم شده، طراحی زیبای فضای داخلی این خودرو است.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

ب ام و آی 4 (BMW i4)

جدیدترین خودروی برقی بی ام وی با نام i4 طراحی و ساخته شده و در واقع برای رقابت با تسلا مدل 3 عرضه می‌شود. کمپانی بی ام و اعلام کرده که این خودرو با موتور قدرتمندی که دارد، می‌تواند ظرف مدت 4 ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد. همچنین با هر بار شارژ شدن، مسافتی حدود 640 کیلومتر را طی می‌کند که بسیار عجیب و حتی باورنکردنی است. این خودروی برقی پیشرفته دارای پلتفرمی مشترک با بی ام و سری 4 گرن کوپه است. به‌نظر می‌رسد که i4 شایستگی مطرح شدن به‌عنوان بهترین خودرو برقی جهان را دارد.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

مینی الکتریک (MINI Electric)

کمپانی انگلیسی مینی هم تصمیم گرفته که نمونه الکتریکی از خودروی محبوب خود را تولید کند. این خودرو به‌جز تغییرات ناچیز ظاهری، هیچ تفاوتی با نمونه بنزینی خود ندارد و با نگاه کردن به ظاهر آن، به سختی می‌توان تشخیص داد که با یک خودروی برقی مواجه هستیم. با این خودرو می‌توان تا 230 کیلومتر را طی کرد و به همین دلیل بیشتر برای استفاده شهری مناسب است. افرادی که به دنبال یک خودروی برقی کوچک باشند، بدون شکل علاقه زیادی به مینی الکتریک پیدا می‌کنند.

 

در این مقاله با برترین خودروهای برقی دنیا آشنا شدیم. کمپانی‌های خودروسازی با سرعت زیادی در حال توسعه تکنولوژی اتومبیل‌های الکتریکی هستند و هر روز شاهد معرفی مدل‌های جدیدتری از آنها خواهیم بود. احتمالا در ادامه سال 2021 هم خودروهای جدیدی از این کمپانی‌ها معرفی می‌شوند. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خودتان را درباره این اتومبیل‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


به گزارش خبرنگار پرشین خودر، وخودروهای برقی هر روز محبوب‌تر می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع، توجه بیش از پیش به حفظ محیط زیست است. مردم کشورهای صنعتی دریافته‌اند که استفاده از سوخت‌های فسیلی برای اتومبیل‌ها، نه‌ تنها باعث از بین رفتن منابع طبیعی شده، بلکه آلودگی زیست محیطی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل گرایش به سمت خودروهای الکتریکی در حال افزایش است.

 

در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان بهترین خودروهای دنیا را با سوخت فسیلی چون بنزین به دنیا عرضه می کنند، اما در حال رقابت با یکدیگر برای ساخت قوی‌ترین و بهترین خودروهای برقی دنیا هستند. طراحی و تولید این خودروها به‌مرور بهتر شده و امروزه شاهد عرضه مدل‌های متنوعی از خودروهای الکتریکی هستیم که برخی از آنها از نظر قدرت با خودروهای بنزینی قابل رقابت‌اند. چالش اصلی در ساخت این اتومبیل‌ها، ظرفیت محدود باتری آنهاست که باعث می‌شود با هر بار شارژ برقی، بتوانند مسافت مشخصی را طی کنند. بنابراین یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین بهترین خودرو برقی دنیا، میزان مسافتی است که با هر بار شارژ طی می‌کند.

 

در ادامه این مقاله با «پرشین خودرو» همراه باشید تا با تعدادی از برترین خودروهای برقی جهان آشنا شویم و ببینیم که هر کدام از آنها چه ویژگی‌هایی دارند.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

تسلا مدل 3 (Tesla Model 3)

وقتی در مورد خودروهای برقی دنیا صحبت می‌کنیم، یکی از اولین اسم‌هایی که به ذهن می‌آید، تسلا است. کمپانی تسلا را می‌توان پیشروترین شرکت در زمینه تولید و طراحی خودروهای الکتریکی نامید. در واقع با ورود تسلا به این حوزه بود که سایر شرکت‌های خودروسازی هم تصمیم گرفتند تا خط تولید اتومبیل‌های برقی خودشان را راه‌اندازی کنند. تسلا مدل 3 یکی از تولیدات مهم کمپانی تسلا است که از برخی جهات می‌توانیم آن را بهترین خودرو برقی دنیا در سال 2021 بنامیم. تسلا مدل 3 نه‌تنها تمام الکتریکی است، بلکه از قابلیت خودران نیز بهره می‌برد؛ یعنی بدون اینکه راننده کاری انجام دهد، خودرو می‌تواند حرکت کند، پیچ‌ها را دور بزند، از خودروهای دیگر که در جاده هستند سبقت بگیرد، توقف کند و به طور کاملا خودکار، از ابتدا تا انتهای مسیر را طی نماید. تسلا مدل 3 تا به امروز پرفروش‌ترین مدل کمپانی تسلا بوده و محبوبیت زیادی هم در بین علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی دارد. این خودرو با یک بار شارژ مسافتی حدود 480 کیلومتر را طی می‌کند.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

تسلا مدل ایکس (Tesla Model X)

مدل بعدی کارخانه تسلا که در فهرست ما حضور دارد، مدل ایکس است. این مدل را می‌توان بزرگترین خودرو تسلا نامید که ظاهری شبیه کراس‌اورها دارد. جالب است بدانید که مدل‌های مختلف تسلا، دارای تیپ‌های متفاوتی به نام Performance و Long Range هستند که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند. مثلا همین مدل ایکس، در تیپ Performance می‌تواند با هر بار شارژ شدن تا 480 کیلومتر حرکت کند، اما در تیپ Long Range حداکثر میزان مسافت آن به بیش از 520 کیلومتر می‌رسد. به‌طور کلی تیپ‌های Long Range همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، مسافت بیشتری را نسبت به تیپ‌های دیگر طی می‌کنند. گفتنی است که تسلا مدل ایکس تیپ Performance فوق‌العاده قدرتمند است و موتور الکتریکی آن می‌تواند بیش از 500 اسب بخار نیرو تولید کند. به همین دلیل این اتومبیل یکی از بهترین خودرو های برقی دنیا به شمار می‌رود.

 

برترین خودروهای برقی جهان

تسلا مدل اس (Tesla Model S)

خودروی سدان برقی تسلا مدل اس در تیپ Long Range می‌تواند تا 595 کیلومتر را با هر بار شارژ کردن طی کند و این عدد برای یک خودروی الکتریکی شگفت‌انگیز است. البته تسلا همچنان مشغول کار روی باتری این خودرو است تا بتواند باز هم میزان کارایی آن را افزایش دهد. علاوه بر ظرفیت باتری، تسلا مدل اس دارای سیستم‌های هوشمند متنوعی است که آن را به یکی از بهترین خودرو های برقی جهان تبدیل کرده‌اند. تسلا مدل اس یکی از قوی‌ترین محصولات کمپانی تسلا است که می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه، شتاب خود را به بیش از 160 متر بر ثانیه برساند.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

آئودی ای ترون (Audi e-Tron)

برند آلمانی آئودی را همه با خودروهای لوکس و جذابش به یاد می‌آورند. اما این کمپانی از مدت‌ها پیش وارد عرصه تولید خودروهای الکتریکی شده و در این زمینه پیشرفت‌های زیادی هم داشته است. مدل ای ترون آئودی در حال حاضر می‌تواند لقب بهترین ماشین برقی دنیا را از آن خودش کند. این خودروی کراس‌اور متفاوت و هوشمند، دو حالت برای رانندگی دارند که Normal و Boost نامیده می‌شوند و هر کدام از این حالت‌ها، کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. کیفیت همیشگی محصولات آئودی در خودروی برقی ای ترون به حداکثر رسیده و آن را به یک محصول استثنایی تبدیل کرده است. وقتی داخل کابین این خودرو نشسته‌اید، کوچکترین صدایی از موتور یا سایر قسمت‌های خودرو نمی‌شنوید و با یک بار شارژ می‌توانید مسافتی معادل 355 کیلومتر را طی کنید.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

مرسدس بنز ای کیو سی (Mercedes-Benz EQC)

مرسدس بنز هم از رقابت بر سر ساخت اتومبیل‌های برقی جا نمانده و با عرضه مدل ای کیو سی، قدم بزرگی را در این مسیر برداشته است. این کراس‌اور زیبا و جذاب، به‌گونه‌ای طراحی شده که ظرفیت پنج نفره دارد و در قسمت عقب آن هم می‌توان تا 500 لیتر بار قرار داد. مرسدس بنز EQC دو موتور ناهمزمان دارد که در قسمت‌های جلو و عقب کارگذاری شده‌اند. این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته‌ای بهره می‌برد که در نهایت باعث فرمان‌پذیری بهتر و تجربه رانندگی عالی با EQC می‌شود. این خودرو هم با یک بار شارژ شدن تا 400 کیلومتر را طی می‌‌‌کند.

 

برترین خودروهای برقی جهان

جگوار آی پیس (Jaguar I-Pace)

کمپانی جگوار یکی از اولین کارخانه‌های معروفی بود که مستقیما وارد عرصه رقابت با تسلا برای ساخت خودروهای برقی شد. مدل آی پیس را می‌توانیم یکی از اتومبیل‌هایی بنامیم که لیاقت کسب عنوان بهترین خودروی برقی جهان را دارد. در این خودرو شاهد ویژگی‌های برجسته محصولات جگوار مثل طراحی بدنه زیبا، کابین امن و راحت و همچنین حالت آیرودینامیکی مثال‌زدنی هستیم. اما آن چیزی که I-Pace را به یک اتومبیل منحصربه‌قرد تبدیل می‌کند، قابلیت‌های آن در بخش الکتریکی است. موتور دوقلوی آی پیس می‌توانند حدکثر تا 200 اسب بخار نیرو تولید کند و با هر بار شارژ شدن، تا 440 کیلومتر را طی نماید. چنین ویژگی‌هایی حتی در بین بهترین ماشین های برقی دنیا هم کمتر دیده می‌شوند.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

نیسان لیف (Nissan Leaf)

نیسان لیف یک خودروی هاچ‌بک است که المان‌های طراحی کمپانی نیسان را به ارث برده و ظاهری مدرن و جذاب دارد. در این خودروی برقی، سنگین‌ترین بخش در قسمت عقب خودرو قرار گرفته و این موضوع باعث می‌شود که مرکز ثقل آن پایین نگه داشته شود. این خودرو با یک بار شارژ 30 دقیقه‌ای می‌تواند تا 360 کیلومتر را طی کند. افرادی که به دنبال یک خودرو جمع و جور و زیبا هستند و از طرفی به محیط زیست هم اهمیت زیادی می‌دهند، می‌توانند نیسان لیف را به عنوان یک گزینه اقتصادی و مناسب انتخاب کنند.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

هیوندای کونا الکتریکی (Hyundai Kona Electric)

هیوندای با عرضه مدل کونا EV نشان داد که عزمی جدی برای تولید خودروهای برقی دارد و حتی می‌تواند بهترین ماشین برقی جهان را هم بسازد. یک بار شارژ کامل این خودرو حدود 50 دقیقه طول می‌کشد، اما سپس می‌تواند تا 415 کیلومتر راه برود. جالب است بدانید که شرکت هیوندای، قبل از کونا هم یک خودروی برقی دیگر به نام آیونیک ساخته بود که آن اتومبیل‌ هم می‌توانست در فهرست ما حضور داشته باشد. کونا EV یک خودروی هوشمند به حساب می‌آید و دارای سیستم سرگرمی پیشرفته‌ای است. ضمن اینکه چندین گوشی موبایل می‌توانند به این خودرو متصل شوند و به شکل‌های مختلف به کنترل آن بپردازند.

 

برترین خودروهای برقی جهان

فولکس واگن آی دی 3 (Volkswagen ID3)

فولکس واگن هم با یک خودروی جذاب تصمیم گرفت به رقابت با تسلا برود. خودروی برقی آی دی 3 بر اساس تست‌های انجام شده روی آن، یکی از برترین خودروهای برقی دنیا است که از امکانات کم‌نظیری هم بهره می‌برد. سیستم انتقال نیرو در این اتومبیل کاملا مناسب و بهینه برای یک خودروی برقی طراحی شده همین موضوع کارایی آن را ارتقا می‌بخشد. با یک بار شارژ حدودا 30 دقیقه‌ای می‌توان مسافتی به طول 400 کیلومتر را با این خودروی زیبا طی کرد. فولکس واگن ID3 در لیست پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در سال 2021 هم قرار دارد.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

کیا ای نیرو (Kia E-Niro)

شرکت کیا خودروی برقی ای نیرو را در سال 2018 معرفی کرد. این خودرو از نظر فرم طراحی باتری‌ها و سیستم انتقال قدرت شباهت‌های زیادی با هیوندای کونا دارد، اما به‌طور کلی شباهت‌های ظاهری چندانی بین این دو خودرو دیده نمی‌شود. کیا E-Niro با یک بار شارژ می‌تواند تا حدود 390 کیلومتر را طی کند. کمپانی کیا یک خودروی برقی دیگر به اسم سول (Soul EV) هم دارد که این خودرو هم جزو بهترین ماشین های برقی جهان است.

 

بهترین خودروهای برقی جهان

پورشه تایکان (Porsche Taycan)

وقتی قرار باشد بهترین خودروی برقی دنیا را معرفی کنیم، قاعدتا باید به سراغ کمپانی معروف پورشه و مدل پرسروصدای آن به نام تایکان هم برویم. پورشه تایکان که در دو مدل توربو و توربو S عرضه می‌شود، یکی از اصلی‌ترین رقبای تسلا مدل S به شمار می‌رود. با یک نگاه به ظاهر خودروی تایکان، می‌توان به راحتی متوجه شد که با یک اتومبیل مدرن و شیک از شرکت پورشه سر و کار داریم. این خودروی لوکس، نام خودش را از یک کلمه ترکی به معنی اسب گرفته است که در واقع به لوگوی مشهور کمپانی پورشه اشاره دارد. پورشه تایکان در مدت کمتر از 25 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و سپس می‌تواند تا 435 کیلومتر مسافت را طی کند.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

هوندا ای (Honda E)

یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی دنیا را کمپانی هوندا ساخته است. این هاچ‌بک زیبا، طراحی یکپارچه و جمع و جوری دارد و قسمت جلو و عقب آن (مخصوصا چراغ‌ها) به شکلی هستند که در همان نگاه اول، شرکت سازنده را معرفی می‌کنند. این خودرو اگرچه ظرفیت باتری محدودی دارد (220 کیلومتر با هر بار شارژ) اما به دلیل سبک بود و سواری راحت، یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودروی برقی بی‌دردسر برای محیط‌های شهری هستند. هوندا ای سیستم تعلیق پیشرفته‌ای دارد و در کلاس خودش یک خودروی بسیار ایمن به‌شمار می‌رود.

 

برترین خودروهای برقی جهان

ب ام و آی 3 (BMW i3)

بالاخره می‌رسیم به کمپانی پرطرفدار ‌BMW که با خودروی آی 3 نام خود را در فهرست سازندگان بهترین خودروهای برقی جهان جای داده است. این هاچ‌بک زیبا که دو درب دارد، با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی به طول 320 کیلومتر را طی کند. موتور الکتریکی این خودرو تا 170 اسب بخار نیرو تولید می‌‌کند که برای یک خودروی برقی مناسب به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های برجسته خودروی i3 که باعث فروش بالای آن هم شده، طراحی زیبای فضای داخلی این خودرو است.

 

بهترین خودروهای برقی دنیا

ب ام و آی 4 (BMW i4)

جدیدترین خودروی برقی بی ام وی با نام i4 طراحی و ساخته شده و در واقع برای رقابت با تسلا مدل 3 عرضه می‌شود. کمپانی بی ام و اعلام کرده که این خودرو با موتور قدرتمندی که دارد، می‌تواند ظرف مدت 4 ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد. همچنین با هر بار شارژ شدن، مسافتی حدود 640 کیلومتر را طی می‌کند که بسیار عجیب و حتی باورنکردنی است. این خودروی برقی پیشرفته دارای پلتفرمی مشترک با بی ام و سری 4 گرن کوپه است. به‌نظر می‌رسد که i4 شایستگی مطرح شدن به‌عنوان بهترین خودرو برقی جهان را دارد.

 

بهترین خودرو برقی دنیا

مینی الکتریک (MINI Electric)

کمپانی انگلیسی مینی هم تصمیم گرفته که نمونه الکتریکی از خودروی محبوب خود را تولید کند. این خودرو به‌جز تغییرات ناچیز ظاهری، هیچ تفاوتی با نمونه بنزینی خود ندارد و با نگاه کردن به ظاهر آن، به سختی می‌توان تشخیص داد که با یک خودروی برقی مواجه هستیم. با این خودرو می‌توان تا 230 کیلومتر را طی کرد و به همین دلیل بیشتر برای استفاده شهری مناسب است. افرادی که به دنبال یک خودروی برقی کوچک باشند، بدون شکل علاقه زیادی به مینی الکتریک پیدا می‌کنند.

 

در این مقاله با برترین خودروهای برقی دنیا آشنا شدیم. کمپانی‌های خودروسازی با سرعت زیادی در حال توسعه تکنولوژی اتومبیل‌های الکتریکی هستند و هر روز شاهد معرفی مدل‌های جدیدتری از آنها خواهیم بود. احتمالا در ادامه سال 2021 هم خودروهای جدیدی از این کمپانی‌ها معرفی می‌شوند. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خودتان را درباره این اتومبیل‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

کد خبر 131262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    BMW i3 بهترین و تسلا قویترین آنهاست