نمایشگاه خودروی شانگهای با محوریت خودروهای برقی برگزار می شود

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای که «اتوشانگهای ۲۰۲۱» نامگذاری شده از اول اردیبهشت شروع می شود و تا ۸ روز ادامه دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، اتوشانگهای 2021 در مرکز برگزاری همایش ها و نمایشگاه های ملی در چین برگزار می شود. تم اصلی برای رویداد امسال «در آغوش کشیدن تغییر» یا Embracing Change تعیین شده و به طور طبیعی تمرکز آن روی خودروهای برقی، خودران ها و خودروهای متصل [به شبکه های اینترنتی و به یکدیگر] connected cars خواهد بود.

در این نمایشگاه انتظار می رود خودروسازان آخرین دستاوردهای خود در زمینه موارد نامبرده به رخ بکشند. در این جا از بین خودروسازانی که در این رویداد شرکت کرده اند به طور خلاصه به چند مورد اشاره می شود:

نیو NIO معروف ترین خودروساز برقی چینی که تلاش می کند تسلای چینی باشد در این نمایشگاه از قوای محرکه جدید برقی رونمایی می کند و داشبوردها و فضای داخلی خودروی ET7 را به نمایش می گذارد. این خودرو چهارمین مدل از محصولات این خودروسازی است که به تولید انبوه رسیده است. این کمپانی می گوید در این نمایشگاه، یک سری از ابتکارها و نرم افزارهای خدماتی و آخرین پیشرفت ها در محصولاتش را معرفی خواهد کرد.

سپنگ Xpeng خودروسازی برقی دیگر چینی که مهمترین رقیب Nio‌ در چین به حساب می آید به تازگی از سدان برقی P5 خود رونمایی کرده است و می گوید آخرین مدل خود را در نمایشگاه بین المللی اتوشانگهای 2021 در معرض نمایش قرار خواهد داد. مشخصات فنی، عملکرد (قدرت، سرعت و شتاب)، قیمت و زمان تحویل این خودروها نیز در این نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نمایشگاه شانگهای



تویوتا لکسوس جدید خود را که سدان ES است به نمایش در خواهد آورد. برند لاکچری تویوتا اخیراً خودروی مفهومی [در حد طراحی که به تولید انبوه نرسیده] LF-Z را معرفی کرده که در نمایشگاه اتوشانگهای 2021 در معرض دید همگان قرار می دهد و در کنار آن پیش نمایشی از طراحی های آینده ی این برند را به علاقه مندان معرفی می کند. در این نمایشگاه کراس اور برقی مشترک بین تویوتا و سوبارو هم رونمایی می شود.

جنرال موتورز قرار است کادیلاک LYRIQ خود را نمایش دهد که اولین بار در چین در معرض دید مردم قرار می گیرد. برند بیوک از جنرال موتورز هم سدان اندازه متوسط ورانو پرو Verano Pro‌ را به بازدیدکنندگان این نمایشگاه نشان خواهد داد.

ب ام و [بایریشه موتورن ورکه] شاسی بلند تمام الکتریک iX را رونمایی می کند.

هوندا موتورِ چین نمونه اولیه [پروتوتایپ] اولین خودروهای تمام برقی هوندا را در چین به نمایش می گذارد در کنار آن هم یک مدل هیبریدی قابل شارژ با پریز برق را معرفی خواهد کرد.

نیسان چین برای این نمایشگاه کراس اور ایکس تریل تمام برقی را در نظر گرفته است و در کنار آن فناوری قوای محرکه تمام برقی e-Power را به نمایش در می آورد.

اتوشانگهای 2021 فقط در مورد خودرو نیست و تولید کننده پهپاد چینی به نام DJI‌ فناوری خودران را در این نمایشگاه در معرض دید همگان قرار می دهد.

قطعه سازان و زنجیره تأمین هم در این نمایشگاه حضور دارند. از جمله کانتینتال ای جی، موضوع هایی مثل نرم افزارهای دیجیتالی، فناوری های حسگرها [سنسور] و مواردی از این قبیل را به این نمایشگاه می آورد.

کمپانی بوش آلمان هم انواعی از پردازشگرهای خودرو از جمله SiC Power MOSFET‌ با کاربرد در خودروهای برقی را معرفی می کند.

کد خبر 131337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha