2 بخش از راه‌ آهن زاهدان - چابهار افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح دو بخش از راه آهن زاهدان - چابهار خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی، با اعلام این خبر در خصوص تازه‌ ترین وضعیت راه‌ آهن چابهار، گفت: فعالیت راه‌آهن به خوبی در همه جبهه‌ های آن در حال انجام است. اگرچه در این سال های کرونایی در اجرای پروژه راه‌ آهن به مشکلات خاصی برخورد کردیم اما به یاری خداوند قبل از فرصت اتمام خدمت دولت دوازدهم دو بخش از این راه آهن را افتتاح خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: باقیمانده این راه آهن در پایان سال انجام می‌شود و حداکثر اوایل سال 1401 مردم صدای حرکت قطار را در چابهار از طریق زاهدان خواهند شنید.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص باند دوم چابهار - زاهدان نیز متذکر شد: کریدور شمال-جنوب و بخش‌های باقیمانده‌ای که داشته و تا چابهار است تماما یا در دست مطالعه یا در دست اجراست و یا در حال بهره‌برداری است. در شمال و جنوب استان طی امسال بیش از 200 کیلومتر به بزرگراه‌های استان افزوده می‌شود.

اسلامی ادامه داد: بودجه عمرانی استان در سال 98 نسبت به سال 97، چهار برابر افزایش یافت. از 98 و 99 نیز 10 برابر افزایش یافت. امسال نیز حداقل هشت برابر نسبت به سال 99 بودجه عمرانی استان افزایش یافته است که به یاری خداواند در استان تحول اساسی انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین وضعیت راه‌های روستایی استان نیز در حال انجام است. در این هفته برای 31 استان طرح‌های راه‌های روستایی را که سند برنامه مصوب، پنج هزار میلیاردتومان کار عمرانی در راه های روستایی می باشد به همه استان‌ها ابلاغ شده است. اولویت اجرایی فراگیر ما 20 خانوار به بالاست که با این سند برنامه یک تعادل و توازن منطقه ای در توسعه و محرومیت زدایی اتفاق بیفتد.

کد خبر 131374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha