بازگشت خودروسازان خارجی به کشور، نیازمند قانون نیست

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بازگشت خودروسازان به کشور ما نیازمند قانون نیستیم، گفت: هر شرکت یا برند خارجی که وارد کشورمان می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند باید در جهت تولید داخلی باشد.

به گزارش پرشین خودرو، عزت الله اکبری با بیان این مطلب اظهار داشت: چنانچه فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.

وی با اشاره به زمزمه‌هایی درباره زمینه‌های بازگشت خودروسازان و برندهای خارجی به ایران پس از توافقات احتمالی برای بازگشت آمریکا به بر‌جام، گفت: با توجه به بدعهدی‌های که غربی‌ها تاکنون داشتند هر توافقی که بخواهد صورت بگیرد، باید مجلس در جریان آن باشد و آن را تصویب کند.

اکبری با بیان اینکه مجلس این بار اجازه بد عهدی به غربی‌ها نخواهد داد، ادامه داد: اگر فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ شوند و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه حضور پرندها و خودروسازان خارجی نباید باعث تضعیف تولید و دانش داخلی شود، افزود: قطعاً مجلس اجازه تضعیف تولید داخل را نخواهد داد و باید غربی‌ها بر اساس سیاست و قواعد داخلی کشورمان عمل کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه نباید از حضور برندها و خودروسازان در کشورمان ذوق‌زده شویم، اظهار داشت: این نمی‌شود که غربی‌ها به کشور ما بیایند و هر اقدامی که می‌‌خواهند انجام دهند و هر وقت که دلشان خواست بروند و به اقتصاد کشور آسیب بزنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید تضامین لازم برای تقویت تولید داخلی و انتقال تکنولوژی به کشورمان از غربی‌ها برای بازگشت به کشورمان گرفته شود، اظهار داشت: نباید تاوان بدعهدی های غربیها را مردم پرداخت کنند و بر اساس استانداردهای که ما داریم باید آنها عمل کنند.


منبع: تسنیم

کد خبر 131381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha