قول تایوانی‌ها برای حل مشکل کمبود قطعات الکترونیکی خودرو

شرکت TSMC تایوان اعلام کرد که تا ماه ژوئن می‌تواند بخش قابل توجهی از کمبود عرضه قطعات یدکی الکترونیکی خودرو در جهان را حل کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت TSMS که بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان به شمار می‌رود اعلام کرد که تا ماه ژوئن بخش قابل توجهی از کمبود قطعات یدکی الکترونیکی خودرو در جهان را برطرف خواهد کرد.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به خاطر نبود قطعات الکترونیکی تولید خود را کاهش داده و یا برخی از خطوط خود را تعطیل کرده‌اند. اقدامات دولت قبلی آمریکا علیه شرکت‌های فناوری چینی هم شرایط را بدتر کرده است.

به طور کلی تایوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان به شمار می‌رود و کاخ سفید هم از این کشور خواسته تا مشکل نبود قطعات را حل کند.

از آنجا که به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها و کارمندان به دورکاری روی آورده‌اند، تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای دورکاری در جهان افزایش یافته است. نکته اصلی اینجاست که برخی تراشه‌های مورد استفاده در این تجهیزات به صورت مشترک در تولید قطعات یدکی الکترونیکی خودرو نیز کاربرد دارد و همین مسئله باعث شده تا جهان با کمبود تراشه‌ها برای تولید قطعات الکترونیکی خودرو مواجه شود.

مارک لیو، مدیرعامل شرکت TSMC شب گذشته گفت که کمبود قطعات الکترونیکی نخستین بار در ماه دسامبر شکل گرفت و امیدواریم بتوانیم طی دو ماه آینده حداقل نیاز بازار را تامین کنیم. البته وی گفت که بعید است در فاصله این دو ماه مشکل نبود قطعات الکترونیکی خودرو در جهان به طور کامل حل شود و ممکن است این مسئله 7 تا 8 ماه زمان ببرد.

البته نبود تراشه‌های الکترونیکی فقط بازار خودرو را درگیر نکرده بلکه هم اکنون بسیاری از صنایع با کمبود تراشه‌های الکترونیکی مواجه هستند.

کد خبر 131621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha