کد خبر 131836
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
رانندگان تاکسی های اینترنتی بخوانند

در طرح تبدیل خودروها از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، تاکسی های اینترنتی و خودروهای مسافربر شخصی فقط ۲۵ درصد هزینه تبدیل را می پردازند و دولت تسهیلاتی ۷۵ درصدی در این بخش درنظر گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، پیرو مراجعه و درخواست های مکرر مالکان خودروهای شخصی فعال در چرخه حمل‌و نقل عمومی، فاز دوم اجرای طرح تبدیل خودروهای بنزین سوز به دوگانه سوز که مربوط به ثبت نام و تبدیل خودروهای شخصی فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی است، از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد تا به موازات امکان ثبت نام مالکان خودروهای عمومی، امکان ثبت نام خودروهای شخصی فعال در چرخه حمل و نقل عمومی نیز فراهم شود.

با اعلام آغاز ثبت نام خودروهای شخصی فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی در سامانه https://gcr.niopdc.ir تا امروز بیش از 35 هزار خودروی شخصی که در قالب تاکسی های اینترنتی مشغول کار هستند در این طرح ثبت نام کرده اند.

 

گازسوز



این 35 هزار خودرو از مجموع 200 هزار خودرویی است که در پی اعلام وزارت نفت، با ارسال مشخصات از سوی وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به عنوان خودروهای فعال در حمل و نقل اینترنتی مسافر شناسایی شده اند.

تاکسی های اینترنتی در این طرح، فقط یک چهارم (25 درصدی) هزینه تبدیل را می پردازند و دولت تسهیلاتی 75 درصدی برای تبدیل خودروهای شخصی بنزین سوز به دوگانه سوز بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد در نظر گرفته است.

کد خبر 131836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha