عرضه قطعات یدکی تقلبی در بسته بندی اصلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قطعات یدکی تقلبی در حاشیه خلیج فارس روی کشتی ساخته می‌شود، گفت: ارائه خدمات پس از فروش به جا و درست می‌تواند از ورود قطعات یدکی تقلبی به بازار جلوگیری کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از نابسامانی بازار قطعات یدکی خودرو، گفت: در حال حاضر قطعات یدکی فیک و تقلبی به وفور در بازار یافت می‌شود، در واقع سودجویی برخی افراد موجب شده قطعات یدکی تقلبی در جعبه قطعات اصلی بسته‌بندی و به نام قطعات اصلی به مشتریان عرضه شود که خرید و استفاده از این گونه قطعات موجب زیان مشتریان و خرابی زودهنگام خودرو می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از قطعات یدکی تقلبی در حاشیه خلیج فارس روی کشتی ساخته می‌شود، افزود: استفاده از لوازم یدکی فیک موجب خرابی زودهنگام خودرو، افزایش آلایندگی‌ها و... می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود لوازم یدکی بی‌کیفیت موجب شده که گارانتی خودرو در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد، اضافه کرد: ارائه خدمات پس از فروش به جا و درست می‌تواند از ورود قطعات یدکی تقلبی به بازار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در دنیا موضوعی به نام تعمیر لوازم خودرو وجود نداشته و منظور تعویض است به این معنا که با خرابی قطعات یدکی در زمان گارانتی، این قطعات تعویض می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه واردات 50 درصد قطعات خودرو در اختیار 7 نفر است، تصریح کرد: در بازاری که انحصار باشد فساد وجود دارد.

کد خبر 131866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha