تشت رسوایی خودروسازی از آسمان به زمین خورده است!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در خودروسازی می بینید که «تشت رسواییش» از آسمان به زمین خورده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در کشور خلاف شعار اقتصاد آزاد عمل کرده ایم، بطوریکه " کم - کم " در همه حوزه ها دولت را وارد کردیم و این دخالت موجب ایجاد رقابت ناسالم شده و عنصر عدم تعادل بین قدرت و تولید شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: سیاست های حمایتی امروز دولت برای حمایت از تولید، تسهیلات ارزان، کمک های بلاعوض، اختصاص نرخ ارز ترجیحی و تعرفه های زیاد بدون منطق از راهبردهای ناکارآمد است که دخالت دولت ها درفعالیت بنگاه ها را توجیه می کند، یعنی هر چه مشکلات بنگاه های تولیدی بیشتر بشود دخالت دولت ها بیشتر می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نتیجه این راهبردها وابستگی به دولت است. امروز در خودروسازی می بینید که «تشت رسواییش» از آسمان به زمین خورده است. طی سالها، میلیاردها دلار آنجا سرمایه گذاری کردیم و بعد با یک نوسان ارزی می بینیم این استقلال، دروغی بیش نبوده است.

قاضی زاده هاشمی در خصوص حمایت از تولید داخلی، تاکید کرد: تولید داخل باید برای ما ناموس باشد. اصلی ترین حمایتی که باید انجام شود از یک سو فرهنگ سازی و از سوی دیگر بالا بردن کیفیت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه منع واردات کالای خارجی عملی نیست، خاطرنشان کرد: نباید حمایتِ، بدون زمان انجام دهیم چون رشدی اتفاق نمی افتد و همان بلایی که سر خودروسازی آمده است اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 132219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha