افزایش کیفیت خودرو داخلی با استفاده از فناوری صنایع نظامی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با سرریز فناوری صنایع نظامی و دفاعی موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکان پذیر است و باید این کار انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، با بیان این مطلب اظهار داشت: مسأله خودرو از دغدغه‌های مهم مردم است که البته قابل حل است.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو تأکید کرد و افزود: در کشور ما تولید خودروی داخلی به اندازه نیاز نیست.

رئیسی ادامه داد: الآن یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود اما با زیرساخت‌های موجود می توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: جوانان عزیز ما به حق و به درستی می پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی توانیم خودروی با کیفیت تولید کنیم؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بحث قطعه‌سازی در صنعت خودروسازی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی نیز از خارج وارد می شود.

رئیسی افزود: قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود.

وی متذکر شد: چنانچه قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال صنعت خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رئیسی به نگرانی های مردم در خصوص قیمت خودرو اشاره و بیان کرد: خودرو باید به نحوی از حالت انحصاری خارج شود تا برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم.

رئیسی افزود: الآن کارخانه‌های خودروسازی می گویند ضرر می دهیم و این بسیار عجیب است که هم خودروساز ناراضی و هم مشتری دغدغه‌مند است.

وی با تأکید بر لزوم عادلانه شدن زنجیره قیمت‌گذاری خودرو اضافه کرد: اشکال کار دولت این است که با مردم سخن نمی‌گوید و مسائل و حقایق را با آنها در میان نمی‌گذارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شفاف‌سازی از کارهای مهم دولت‌ است و ما در دولت مردمی حتماً درباره‌ مسائل مهمی چون قیمت خودرو، بحث سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت.

رئیسی گفت: محرمانه بودن و شفاف نبودن و بی صداقتی مسؤولان مردم را دغدغه‌مند می‌کند اما اگر مردم ببینند با آنها به درستی و راستی سخن می‌گوییم بسیاری از بی اعتمادی ها به اعتماد و ناامیدی ها به امید تبدیل می شود.

وی در پایان و درباره واردات خودروی خارجی خاطرنشان کرد: چنانچه کیفیت خودروهای ما به حدی برسد که بتواند با دیگر خودروها رقابت کند، دیگر نگران ورود خودروی خارجی به کشور نیستیم چون مردم اصلاً دست از خودروی داخلی برنمی‌دارند‌.
 


کد خبر 132314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha