ثبت بیشترین سرقت خودرو در سال 2020!

در سال 2020، تعداد سرقت خودرو به بالاترین اندازه خود در یک دهه گذشته رسید.

به گزارش پرشین خودرو، دفتر جرائم بیمه ملی( National Insurance Crime Bureau ) اعلام کرد: سال 2020 نسبت به سال 2019 سرقت خودرو 9 درصد افزایش داشت. در آمریکا در سال 2020، بیش از 873 هزار گزارش سرقت خودرو به ثبت رسیده است. بالاترین آمار سرقت خودرو در شهرهای شیکاگو، واشنگتن و نیویورک ثبت شده اند.

دیوید گلاوی (David Glawe) مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره «دفتر جرائم بیمه ملی» در مصاحبه با سی ان بی سی گفته است که انتشار جهانی ویروس در سرقت خودرو «توفان کاملی» به پا کرده است.

وی افزود: تعداد جوانان سرخورده و بیکار بسیار زیاد هستند و برنامه هایی که برای رفع این معضلات در نظر گرفته شده اند،‌ در دوران تعطیلات سرتاسری و محدودیت های ایجاد شده به خاطر ویروس کرونا تعطیل شده اند. در بین جامعه خشم و استیصال به وجود آمده است و به دلیل محدود شدن بودجه هم منابع مخصوص تأمین امنیت عمومی کاهش یافته و اقدام های پیش دستانه پلیس نیز روند کاهشی داشته است.

از سوی دیگر به دلیل کمبود شدید تراشه ها و پردازشگر های نیمه هادی، قیمت خودروها روند افزایشی به خود گرفته است. میلیون ها نفر هم به خاطر پاندمی مجبور به دورکاری شده اند و سفرهای کاری به شدت کاهش یافته است.

همین حالا هم قیمت خودروهای دست دوم در سال 2021 نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. در ماه ژوئن سال 2020،‌ سرقت خودرو شتاب گرفت که درست مصادف با پیک موج دوم شیوع کوید-19 و آغاز تعطیلی های سراسری بود.

از ماه نوامبر به بعد سرقت ماهانه خودرو در سال 2020 نسبت به سال 2019 افزایش 18 درصدی پیدا کرد. شهر شیکاگو در سال 2020 شاهد 134 درصد رشد در سرقت خودرو در مقایسه با 2019 بود.

پلیس هم به طور جداگانه گزارش کرده است که تعدا خودروهای دزدیده شده در سال 2020 دوبرابر شده است. در نیویورک رشد سرقت خودرو از سال 2019 به 2020 حدود 68 درصد و در واشنگتن حدود 50 درصد بوده است.

در یشتر موارد در این سرقت ها،‌ مردم سویچ خودرو را روی خودرو جا گذاشته اند.

به بیان دقیق تر، به گفته «دفتر جرائم بیمه ملی» بیش از 10 درصد از موارد خودروهای سرقت شده، سویچ خودرو روی خودرو بوده و سارقان بی هیچ دردسری خودرو را ربوده اند.

کد خبر 132491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha