کد خبر 132499
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
پیش‌بینی وضعیت بورس در دولت جدید

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه روند این بازار تا پایان سال صعودی خواهد بود، با اشاره به شرایط فعلی بازار گفت: شاید جناح رقیب نمی خواست پول را وارد بازار کند تا امتیاز رشد سهام به نام دولت فعلی زده شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مرتضی دلخوش با تاکید بر اینکه وضعیت بازار سرمایه مشخص شده است، اظهار کرد: پیش از انتخابات سرمایه گذاران عمده این ابهام را داشتند که وارد بورس شوند یا خیر. شاید جناح رقیب نمی‌خواست پول را وارد بازار کند تا امتیاز رشد سهام به نام دولت فعلی زده شود. بنابراین ممکن است این کش و قوس ها تا تعویض دولت ادامه داشته باشد و بعد از آن استارت رشد زده شود.

وی ادامه داد: بعد از تغییر دولت، می‌توان برای بازار سرمایه تا پایان سال روند رو به رشدی را پیش بینی کرد. قیمت های بازار سرمایه در کف قرار دارد، درحالی که طی یک سال گذشته قیمت های جهانی رشد داشتند و باید قیمت سهم ها افزایش پیدا میکرد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه باید از روند غیرمنطقی نزول یا صعود بازار سرمایه جلوگیری شود، گفت: اینکه برخی از رشد خوششان نمی آید غیرمنطقی است. همانطور که باید جلوی حباب باید گرفته شود، از روند منفی غیرمنطقی نیز باید جلوگیری شود. اگر نماد برای رشد ۲۰ درصدی باید توضیح دهد باید برای رنج منفی هم باید توضیح دهد و بسته شود.

 

بورس



دلخوش با اشاره به رفتار حقوقی ها در بازار سرمایه اظهار کرد: زمانی که سهم بعد از مدت ها صف خرید می‌شود، حقوقی ها شروع به عرضه قابل توجهی می‌کنند. برخی می‌گویند این کار برای تامین منفی است اما باید به اندازه بفروشند که تعادل سهم بهم بخورد. حقوقی نباید به قدری عرضه کند که صف خرید، صف فروش شود. در این شرایط ناظر باید ورود کند، زیرا سهام دار خرد که اطلاعات کافی ندارد سهم را با قیمت بالا می‌خرد و سهم همان روز تبدیل به منفی می‌شود و در نهایت اعتماد سهام دار به بازار از دست می‌رود.

چند پیشنهاد به دولت آینده

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت آینده نباید برای تامین کسری بودجه به بازار نگاه کند، توضیح داد: زیرا دولت نمی‌خواهد سهم خود را قیمت پایین بفروشد و بازار را شارژ کرده و باعث رشد غیرمنطقی آن می‌شود. البته بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ جلوی تورم وحشتناک را گرفت و باعث شد اتفاقی که برای ونزوئلا افتاد برای کشور ما نیفتد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به دولت آینده پیشنهاد می‌کنم قوانین بازار را به مرو تغییر دهد، نه اینکه هر هفته یک قانون جدید تصویب شود. همچنین دامنه نوسان برداشته شود اما به جای آن نظارت ناطر بیشتر شود. باید آزادسازی قیمت ها صورت بگیرد، FATF در کشور تصویب و برجام دوباره امضا شود. این اتفاقات باعث می‌شود وارد جامعه جهانی شده و شرکت های خارجی را کم کم برای سرمایه گذاری بپذیریم. در این شرایط به راحتی نمی‌توانند ما را تحریم کنند.

دلخوش تاکید کرد: سیاست باید در جهت رفاه مردم باشد. از اجرای حرکت نمایشی خودداری کنند. سرمایه گذار مثل آهو است با کوچک ترین حرکت پا به فرار می‌گذارد. بنابراین امنیت اقتصادی نشان از آرامش سیاسی دارد.

کد خبر 132499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha