کد خبر 132513
۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
 چرا پروازهای روسیه لغو نمی‌شود؟

با وجود نامه‌نگاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای لغو پروازهای ایران به روسیه و اعلام آمادگی سازمان هواپیمایی کشوری برای اجرای این محدودیت پروازی، چرا این اتفاق پس از چند روز نیافتاده است؟

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، دو روز پیش سعید نمکی –وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – در نامه‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا، تاکید کرد.

در این نامه آمده است: «باتوجه به گزارشات واصله از کشور روسیه در خصوص شیوع بیماری COVID-۱۹ ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعا در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ گردد.»

در پی این مکاتبه نمکی، تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در پاسخ به این سوال که آیا پروازهای روسیه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و درخواست وزیر بهداشت لغو خواهد شد یا خیر، به ایسنا گفت: پروازهای روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو خواهد شد و مسلما مانند همیشه تابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی افزود: البته هنوز این اتفاق نیافتاده است چرا تا کنون نامه‌ای در این باره و برای لغو این پروازها به سازمان هواپیمایی کشوری نرسیده است اما در حال لغو این پروازها هستیم و به محض صدور دستور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا این پرواز را لغو خواهیم کرد.

 

پرواز روسیه



رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف مسافران ایرانی در روسیه با اجرای این ممنوعیت چیست؟ گفت: مسلما مسافران ایرانی در کشور دیگری رها نخواهیم کرد و برای تعیین تکلیف هموطنانمان نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم اما سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که نه تنها تا کنون دستوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره صادر نشده است بلکه اظهاراتی پیرامون این مسئله مطرح شده که به نظر می‌رسد چندان عزمی هم برای لغو این پروازها وجود ندارد. چرا که محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- با اشاره به اینکه هم اکنون در هر هفته سه پرواز به روسیه انجام می‌شود، اظهار کرد: در پی شیوع موج جدید گونه جهش یافته روسی ویروس کرونا در روسیه، توقف پروازها از و به این کشور در دستور کار ستاد مباره با کرونا قرار گرفته است. با توجه به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر کنسل کردن پروازها، سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی دارد که به محض ابلاغ ستاد ملی کرونا نسبت به قطع پروازها اقدام کند.

حالا با توجه به این وضعیت باید دید دستوری از سوی ستاد ملی مقابله برای لغو پروازهای روسیه صادر خواهد شد یا اینکه با تعلل در این زمینه موج جدیدی از این ویروس خطرناک در کشور شیوع پیدا خواهد کرد؟

کد خبر 132513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha