2 چالش پیش روی جنرال موتورز برای جذب نیرو!

جذب نیروی برای جنرال موتورز بسیار سخت شده که مهمترین دلایل آن، دستمزدهای پایین کارگری و همچنین تست حشیش است.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس سیاست های داخلی جنرال موتورز، کارگران این کمپانی نباید از مواد مخدر حتی حشیش استفاده کنند و به هیچ عنوان هم قصد کوتاه آمدن ندارد چون اعتقاد دارد مجاز شدن حشیش پیامدهای منفی زیادی برای کمپانی دارد.

این در حالی است که ایالات میشیگان که در آن سه خودروساز بزرگ و اصلی آمریکا قرار دارند، مصرف ماریجوآنا آزاد و قانونی اعلام شده است. بر اساس گزارشی که مجله مری جین Merry Jane منتشر کرده، در حالی که دستمزد کارهای کارمندی در این ایالات خیلی بالاتر از دستمزد کارگری است، این سیاست تست ماریجوآنا برای استخدام و جذب نیرو، کار را برای کمپانی هایی نظیر جنرال موتورز دشوارتر می کند.

در حال حاضر جنرال موتورز نیاز به جذب 725 نیروی کار پاره وقت دارد تا در خط مونتاژ دو کارخانه یکی فلینت و دیگری فورت وین مشغول به کار شوند اما راهبران اتحادیه کارگری خودرویی United Auto Workers (UAW) این را به خوبی می دانند که تعداد زیادی از نیروهای انسانی که پتانسیل قبولی را دارند از حضور در مصاحبه امتناع می کنند چون می دانند که متعاقب آن تست مصرف مواد از جمله cannabis‌ (مشتقات مختلف حشیش یا همان ماریجوآنا) اجرا خواهد شد.

بر اساس قوانین ایالت میشیگان، تمامی شهروندان بالغ حق استفاده از ماریجوآنا را چه برای مقاصد پزشکی و چه تفریحی دارند، حقی که خیلی از کارگران حاضر نیستند برای شغل کم درآمدی مثل مونتاژ در خط تولید خودروسازی از دست بدهند.

این معضل پیادمدهای دیگری هم برای جنرال موتورز دارد و آن هم هزینه های بسته های جبرانی است. موقعیت های شغلی موقت و کارهای پاره وقت در جنرال موتورز ساعتی 16.67 دلار است در حالی که تحویل پیتزا در یک پیتزا هات Pizza Hut‌ محلی ساعتی 20 دلار است.

یکی دیگر از موارد بازدارنده در جذب نیروهای پاره وقت در جنرال موتورز شیوه تست حشیش است. یعنی از راه ادرار یا خون نیست که با خوردن مواد مخفی ساز بتوان آن را از چشم آزمایش ها مخفی نگه داشت، روش جنرال موتورز تست از فولکول های مو است که مصرف حشیش را تا چند هفته گذشته نشان می دهد. ضمن آن که آزمایش خون و ادرار احتمال خطای بالایی دارد و گاهی حتی مثبت نادرست از آب در می آید، به بیان دیگر بیچاره متقاضی حتی حشیش هم مصرف نمی کند اما در تست خون و ادرار مثبت کاذب گزارش می شود. اتحادیه کارگری خودرویی در آمریکا خیلی تلاش می کند که این تست را از الزامات استخدام موقت یا پاره وقت حذف کند و برای حداقل دستمزد 18 دلار در ساعت می جنگد. اما شواهد نشان می دهد که جنرال موتورز روی خواسته های خود مصر است و پافشاری می کند.

آمازون بزرگترین خرده فروش اینترنتی در آمریکا هم قصد دارد در سیاست های جذب نیروی خود تجدید نظر کند و به احتمال زیاد تست ماریجوآنا از الزامات آن حذف خواهد شد.

در حالی که اکثر شرکت های خصوصی به دنبال حذف این الزامات هستند، آژانس های فدرالی، سازمان هایی مثل ناسا و نیروهای نظامی و انتظامی همچنان باید از قوانین سخت گیرانه فدرالی تبعیت کنند و کارکنان آنها حق مصرف هیچگونه از مشتقات حشیش را ندارند.

کد خبر 132525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha