دستور توقف دوباره پرواز با هواپیماهای سبک!

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از توقف پرواز هواپیمای بلوبرد و شرکت‌های بهره بردار هواپیماهای سبک و فوق سبک خاطی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حسن رضایی فر، با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع سانحه هواپیمای سبک آموزشی در شمال فرودگاه بجنورد، جلسه اضطراری به منظور ریشه یابی دلایل وقوع این سانحه با حضور ریاست سازمان، معاون استاندارد پرواز و برخی مدیران مربوطه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه اقدامات اصلاحی ارائه شده به شرکت‌های بهره بردار مورد بررسی قرار گرفت، افزود: چندی پیش در پی وقوع سوانح متعدد در هواپیماهای سبک و فوق سبک، به منظور انجام اقدامات اصلاحی، به صورت موقت فعالیت شرکت‌های بهره بردار این نوع از هواپیماها، به حالت تعلیق درآمد تا شرکت‌ها و مدارس خلبانی ارزیابی ریسک خود را ارائه و مورد ممیزی ایمنی مضاعف بازرسان سازمان قرار گیرند.

رضایی فر تصریح کرد: در جلسه مذکور سایر اقدامات اصلاحی به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه بررسی شد و دفاتر نظارتی، بخش‌های فنی، عملیاتی و بررسی سوانح توضیحاتی ارائه دادند.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فعالیت پروازی شرکت‌هایی که از ریسک بالا برخوردارند، تعلیق و مقرر شد تا مشخص شدن علت نقص فنی از فعالیت پروازی هواپیماهای بلوبرد تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

وی با اشاره به الزام دفاتر نظارتی در بخش‌های عملیاتی و فنی به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه، خاطرنشان کرد: هم اکنون گزارش اولیه سانحه هواپیمای بلوبرد متعلق به مرکز آموزش فرا سپهر ایرانیان در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر و پیشنهادات ایمنی برگرفته از تمام سوانح رخ داده جمع بندی و به منظور جلوگیری از سوانح بعدی در اختیار تمامی شرکت‌های بهره بردار هواپیماهای سبک و فوق سبک قرار گرفت.

پیش از این در ۲۶ اردیبهشت ماه نیز سازمان هواپیمایی کشوری پس از وقوع دو فقره سقوط هواپیماهای سبک و فوق سبک آموزشی و تفریحی، هر گونه فعالیت پروازهای آموزشی ممنوع شده بود.

کد خبر 132528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha