واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سوال‌های بی پاسخ

حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران که عصر چهارشنبه اتفاق افتاد سوالات و ابهامات بسیاری دارد که بزرگترین آن مقصر و عامل بروز این اتفاق تلخ است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، عصر چهارشنبه حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه جامعه رسانه‌ای کشور را در شوک بزرگی فرو برد؛ اما ابهامات و سوال‌هایی در این میان وجود دارد که به نظر می‌رسد متولیان باید پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشند.

یکی اینکه بر اساس اظهارات خبرنگاران آسیب دیده در این حادثه، این اتوبوس از ابتدای حرکتش با مشکلات و نقص فنی مشهودی روبرو بوده است؛ به گونه‌ای که خبرنگاران حاضر در اتوبوس به شوخی این سوال را مطرح کرده بودند مگر می‌خواهید ما را بکشید که با این اتوبوس جابجایمان می‌کنید؟! باید پرسید مسئول اجاره و در اختیار گرفتن این اتوبوس برای ماموریت خبرنگاران چه کسی و کدام دستگاه متولی است؟

نکته قابل تامل اینکه اتوبوس در نظر گرفته شده برای این ماموریت خارج از سیستم حمل و نقل و شرکتهای فعال در این حوزه بوده چرا که راننده آن روز سوم اردیبهشت در نامه ای به شرکت بالاسری خود به دلیل آنچه که کمبود مسافر به دلیل کرونا و نیار به بازسازی اتوبوس برشمرده بود، درخواست خروج یک ماهه از ناوگان حمل و نقل داده بود. دومین سوالی که پس از شنیدن خبر درگذشت دو خبرنگار برجسته حوزه محیط زیست و مصدومیت ۱۷ نفر دیگر به اذهان می رسد این است که چرا اجازه جابجایی مسافر به همین اتوبوس آن هم نه در قالب شرکت حمل و نقلی و تحت نظارت دستگاه‌های متولی مانند سازمان راهداری بلکه به صورت شخصی داشته شده است؟

مگر نه اینکه همه اتوبوس‌ها و کامیون‌ها با تردد در محورهای مواصلاتی کشور از سوی پلیس راه تحت نظارت بوده و در هر یک از ایستگاه‌های پلیس راه کشور صورت وضعیت آنها چک شده و مورد تایید قرار می‌گیرد؛ پس چرا این اتوبوس از سوم اردیبهشت ماه امسال که به درخواست راننده، غیر فعال شده، اجازه جابجایی مسافر پیدا کرده است؟ !

سوال دیگر اینکه طی سال‌های متمادی وزیران و مسئولان حوزه حمل و نقل بارها به نوسازی ناوگان و ضرورت آن اشاره کرده اند؛ حال آنکه اتوبوس‌هایی در همین سال‌ها حادثه آفرین شده و جان بسیاری از هموطنان را گرفته اند که عمدتا از همین مشکل رنج می بردند. کجاست مسئولی که در این زمینه پاسخگو باشد و به این پرسش جواب دهد که نوسازی ناوگان به کجا رسیده که همواره باید منتظر شنیدن اخبار تلخی از این دست باشیم؟!

در نهایت دستگاه‌های متولی در این زمینه از وزارت راه و شهرسازی تا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت حمل و نقلی مورد نظر، پلیس راه و حتی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان برگزار کننده این تور رسانه‌ای باید پاسخگوی این سوالات و ابهامات باشند تا نه تنها مقصر این حادثه دلخراش مشخص شود بلکه دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.

کد خبر 132553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha