کد خبر 132635
۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
سود بالا در عمق وزمین

کشف سود بالا در عمق وزمین، حاکی از استارت روند احیاء در این بانک بخش خصوصی کشور است.

به گزارش پرشین خودرو، عمیق شدن در تحلیل های بنیادی اصول و تجربه خاصی را می طلبد به طوری که بسیاری از سهم ها و شرکت ها در نگاه اول چندان پتانسیلی نداشته اند اما در بررسی های بیشتر و با شناخت کافی از شرکت مذکور درخواهیم یافت تحلیل های بنیادی باید به سمت عمقی شدن حرکت کند برای مثال سیمان داراب زمانی قیمت 1100 تومانی داشت سهم سود زیاد بالایی نداشت و در تحلیل صورت های مالی شرکت پتانسیل برای رشد نشان نمی داد اما تحلیلگران قابل و با تجربه با عمیق شدن در شرکت دریافتند همین شرکت که در نگاه اول پتانسیلی برای رشد ندارد سهمی 800 تا 900 تومان فقط سرمایه گذاری در دل خود داشته که ارزش افزوده بالایی ایجاد کرده است.

حالا حکایت در برخی بانک ها می باشد در بانک هایی نظیر تجارت امسال سود شرکت به دلیل رشد سود بالای سرمایه گذاری ها جهش بالایی پیدا کرده است در بانک های دیگر مانند ایران زمین نیز چنین است وزمین در نگاه اول در صورت های مالی دارای زیان جاری و زیان انباشته می باشد اما با کمی عمیق شدن در وضعیت بانک، این بانک با موسسه مالی اعتباری مولی الموحدین ادغام شد و در مقابل حجم بالای شرکت و زمین و پروژه ساختمانی دریافت کرد.

وقتی در ترازنامه بانک ایران زمین بررسی بیشتری می شود بانک در مقابل سپرده ها، تسهیلات خوبی را اعطاء کرده است.
اما در مقابل بانک در مقابل پذیرش مسئولیت سپرده های انتقالی از موسسه موالموحدین املاک بسیاری را دریافت کرده است.

به عبارتی بانک در حال پرداخت سود سپرده های مذکور اما دارایی های ارزشمندی می باشد که سالانه 30 تا 40 درصد ارزش افزوده پیدا کرده است.
این دارایی ها در ابتدای سال 98 حدود 18500 میلیارد تومان در پایان سال 98 به 22500 میلیارد و در پایان سال مالی 99 به نزدیک 25 هزار میلیارد تومان رسیده است.
در حالی که کل زیان انباشته بانک 12500 میلیارد تومان می باشد.

ریز سایر دارایی هم کاملا مشخص است اغلب املاک وثیقه شده و عمدتا سرمایه گذاری در شرکت داتام که خود هلدینگی از شرکت های مختلف و پروژه های ساختمانی می باشد.

پس در نهایت با فروش سهام شرکت های زیر مجموعه در داتام و پروژه های ساختمانی و املاک وجوه به بانک ایران زمین منتقل و توان تسهیلات دهی بانک افزایش خواهد یافت همچنین این دارایی ها ارزش افزوده بالایی ایجاد و هر ساله شاهد رشد سود سرمایه گذاری ها در بانک ایران زمین خواهیم بود در نهایت با فروش تمامی دارایی های ملکی و غیر ملکی در سرفصل سایر دارایی ها بانک ایران زمین هم زیان انباشته خود را صفر خواهد کرد هم به سود مناسبی خواهد رسید و هم با افزایش سرمایه روند احیاء را استارت خواهد زد.

کد خبر 132635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha