کد خبر 13280
۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
تکذیب گران فروشی در بازار وارداتی ها

پرشین خودرو: رییس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان هرگونه تخلف واردكنندگان خودرو در حوزه گران ‌فروشی و تاخیر در تحویل محصولات پیش‌فروش شده را تكذیب كرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، جواد تقوی در پاسخ به این كه شنیده شده برخی واردكنندگان از تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به خریداران خودداری كرده یا خودرو را دیرتر از موعد مقرر تحویل می‌دهند، خاطرنشان كرد: در جلسه‌ای كه با واردكنندگان داشتیم، مشخص شد كه حتی در برخی از پیش‌فروش‌های بلندمدت شش ماهه یا سه ماهه نیز، خودرو در مدت زمان كوتاه‌تری تحویل خریدار می‌شود. وی ادامه داد: درواقع واردكنندگان تاخیری در تحویل خودروی پیش‌فروش شده نداشته و بعضا خودرو را در زمان كوتاه‌تری نیز تحویل می‌دهند. تقوی در پاسخ به این كه آیا خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی مشمول قیمت‌گذاری هستند، اظهار كرد: قیمت خودروهای وارداتی نیز مانند خودروهای داخلی، بر اساس آنالیز قیمت صورت می‌گیرد. در این بررسی موضوعاتی همچون نرخ ارز، عوارض گمركی و دیگر هزینه‌های واردات به اضافه‌ سود قانونی واردكنندگان، مبنای تعیین قیمت قرار می‌گیرد. رییس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرد: بنابراین تمام خودروهای وارداتی، نرخ مصوب و مشخصی دارند و باید به این نرخ‌ها عرضه شوند. سازمان حمایت نیز بر روی سیستم فروش واردكنندگان خودرو نظارت می‌كند تا قیمت‌های مصوب رعایت شود. وی در پاسخ به این كه به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، برخی از واردكنندگان به جای عرضه مستقیم محصولات به نرخ مصوب، آنها را با قیمتی بالاتر به واسطه‌ها واگذار می‌كنند، اظهار كرد: این موضوع جزو شنیده‌هاست و ما گزارشی در این خصوص نداشته‌‌ایم. اگرچه اگر مصداق داشته باشد، تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد. پیش از این رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از بروز تخلفاتی همچون تاخیر در تحویل خودروی پیش فروش شده، گران فروشی و عدم عرضه مستقیم خودروهای وارداتی خبر داده بود.
کد خبر 13280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بشاش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    1 0
    در تاریخ 9/5/91 یکدستگاه سانتافه؛ خریدنقدی تحویل 30روزه ثبت نام کردم هنوز تحویل نگرفتم
  • شاهرخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    1 0
    در تاریخ 91/2/2 از شرکت آسان موتور یکدستگاه هیوندای توسان ix35 تحویل 180 روزه ثبت نام کردم، هنوز تحویل نگرفته ام! متاسفانه در کمال ناباوری، اخيراً شرکت صحبت از افزایش قیمت 30 میلیونی جهت تحویل خودرو می زند!!!