افزایش ۱۰ تا ۲۰ میلیونی در یک ماه / قیمت خودروهای داخلی در بازار

بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد که اگرچه همچون ماه‌های گذشته خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و مصرف کنندگان منتظر کاهش قیمت هستند اما روند بازار خلاف جهت انتظارات مردم حرکت کرده و قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از نمایشگاه داران خودرو گفت: فعلاً در بازار خبری از خرید و فروش نیست و قیمت‌ها نیز بی ضابطه بالا می‌روند و هر کس قیمت دلخواه خود را برای خودرو اعلام می‌کند. بازار خودرو به شکلی شده که حتی در دوره تعطیلات کرونایی، قیمت خودروها دستخوش تغییر شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بازار با رکود همراه است، افزود: تا چند روز دیگر که دولت تغییر کند قطعاً بازار با یک شوکی همراه می‌شود و احتمال بروز تغییر در بازار وجود دارد.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد: اگر کسی قصد خرید خودرو دارد بهتر است چند روز صبر کند تا هم دولت تغییر کند و هم خبری از مذاکرات برسد؛ فعلاً بازار درگیر هیاهو شده است.

وضعیت قیمت‌ها در بازار

بررسی وضعیت قیمت‌ها حکایت از آن دارد که قیمت خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا با افزایش‌های چشم گیری مواجه شده است، به شکلی که عمده خودروهای پرتیراژ در بازار طی یک ماه گذشته بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.

به عنوان نمونه اگرچه قیمت خودروی سمند LX در ۶ تیر ماه ۱۹۹ میلیون تومان بود اما قیمت کنونی این خودرو در بازار به ۲۱۸ میلیون تومان رسیده است. خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۶ تیر ماه ۲۱۱ میلیون تومان قیمت داشت که هم اکنون به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت دنا معمولی ۶ تیر ماه ۲۸۴ میلیون تومان بود که هم اکنون به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت خودروی پژو پارس سال نیز از ۲۳۶ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت تیبا از ۱۲۹ میلیون تومان در ۶ تیر ماه به ۱۳۵ میلیون تومان در ۹ مرداد ماه رسیده است.

قیمت کوییک دنده‌ای از ۱۵۰ میلیون به ۱۵۸ میلیون تومان، ساینا از ۱۴۳ میلیون به ۱۴۷ میلیون تومان رسیده است؛ قیمت سایپا ۱۱۱ از ۱۳۴ میلیون به ۱۳۹ میلیون تومان افزایش یافته و تیبا از ۱۳۷ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

این وضعیت قیمت‌ها در بازار و تفاوت فاحش با قیمت کارخانه و البته عدم تمایل مردم به خرید، در حالیست که خودروسازان از حدود ۳ ماه پیش در حال رایزنی و برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس برای آزادسازی قیمت هستند.

کد خبر 133237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha