رگبار و رعدوبرق در نیمی از استان‌های کشور/ وضعیت آب و هوا اعلام شد

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در نیمی از استان‌های کشور طی ۴۸ ساعت آینده، از وزش باد شدید در نوار شرقی و بخش‌های مرکزی کشور طی ‌پنج روز آینده خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: طی همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا (۱۱ مرداد) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران و دامنه‌ و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب و غرب اصفهان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، برخی نقاط هرمزگان و فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است که در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه سه‌شنبه (۱۲ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران بارش ‌پراکنده و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرایط جوی روزهای چهارشنبه و ‌پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رخ خواهد داد.

وی افزود: طی ‌پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور به‌ویژه در جنوبی سمنان، جنوبی تهران، شمال اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. همچنین طی این مدت نیمه شرقی دریای عمان مواج است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ مرداد) نیمه ابری، در بعدازظهر ابری و گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال باد و گردوخاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۴ سانتیگراد و طی روز ‌سه‌شنبه (۱۲ مرداد) نیز نیمه ابری، گاهی ابری و و همراه با وزش باد و احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 133245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha