کد خبر 133265
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
تمرکز خودروساز آمریکایی بر فروش اینترنتی

شیوع جهانی ویروس رونا و کمبود شدید تراشه [پردازشگرهای نیمه هادی] شیوه خرید و فروش در دنیا را دچار تغییرات بزرگی کرده اند و مردم هم به شیوه های آنلاین بیشتر تکیه پیدا کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو، با گسترش اینترنت و آشنا شدن مردم با قابلیت ها و موهبت های آن، کمپانی های بزرگ هم با این که عظیم و کُند هستند، به تدریج به استفاده از این قابلیت ها رو می آورند. فورد حالا تصمیم دارد ساخت خودروها در کارخانه اش بر اساس سفارش هایی باشد که به صورت اینترنت از مشتری دریافت می کند و مستقیم خواست مشتری را در خانه یا آدرسی که می دهد، به مشتری تحویل دهد.

فورد برای آن که فروش آنلاین [اینترنتی] محصولاتش را بهبود ببخشد، گزینه های دیجیتالی را برای محصولات خود معرفی کرده است. از جمله «فورد اکسپرس بای» Ford Express Buy را برای موستانگ مک-ایی و « فورد بلو ادونتج» Ford Blue Advantage را برای خودروهای دست دوم معرفی کرده است.

رویترز از قول جیم فارلی مدیر عامل گروه خودروسازی فورد نقل قول کرده است که این کمپانی پول زیادی را برای مشوق های خرید به هدر می دهد اما ارزشش را دارد زمانی که مشتری پا پیش می گذارد و می گوید «این همان خودرویی است که می خواستم».

در اروپا، سالیان سال است که مشتریان خودروی خود را درست همانی دریافت می کنند که سفارش می دهند از جمله رنگ، تریم داخل، آپشن ها و امکانات و غیره. در حالی که آمریکایی ها مجبورند به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش برندهای خودرویی مراجعه کنند و آن چه در پارکینگ یا انبار نمایندگی ها است انتخاب کنند و به خانه ببرند. حالا با گذشت یک سال و اندی از شروع شیوع کرونا، مردم به فضای آنلاین و سفارش اینترنتی بیشتر عادت کرده اند و خیلی هم مثل سابق اصراری به تست رانندگی قبل از خرید ندارند.

کمپانی خودروسازی فورد هم متوجه این واقعیت شده و تمایل زیادی پیدا کرده که مشتریان آینده ی این شرکت بیشتر فرایندهای خرید یک خودرو را در فضای اینترنتی تجربه کنند. جیم فارلی مدیر عامل فورد هفته گذشته هنگام ارائه گزارش در باره فصل دوم سال 2021 در جمع خبرنگاران گفت که گرفتن سفارش اینترنتی از مشتری تا چه حد روی سود و زیان مالی یک شرکت اثر دارد. فارلی گفت: «ما واقعاً خودمان را به گسترش سامانه های مبتنی بر گرفتن سفارش اینترنتی از مشتری متعهد می دانیم و تعداد خودروهای انبار شده در پارکینگ نمایندگی ها را تا 50 یا 60 روز کاهش داده ایم. ما این را می دانیم که پول زیادی را برای تشویق و ترغیب مشتریان هدر می دهیم.»

فقط کوید-19 نبوده است که روی رفتار مشتریان تأثیر گذاشته است. کمبود تراشه [قطعات الکترونیکی و کامپیوتری خودرو] روی تأمین خودروی نمایندگی ها تأثیر شدیدی برجای گذاشته است و فورد اعتقاد دارد وقتی سفارش مشتری را به صورت اینترنتی دریافت می کند، بهتر می تواند خواست مشتری را برآورده سازد و در عین حال کمبود تراشه را مدیریت نماید. وقتی مردم مجبور می شوند مدت زمان طولانی صبر کنند ممکن است از برخی از آپشن ها یا امکانات خودرو که برایشان واجب نیست صرف نظر کنند و در آن صورت خودرو مورد نیازشان زودتر به دست شان برسد.

با این که فورد اکسپرس بای در حال حاضر سفارش آنلاین مشتری را فقط در مورد موستانگ مک-ایی ممکن کرده اما کومار گالهوترا Kumar Galhotra مدیر بازارهای بین المللی فورد ماه گذشته در مصاحبه با اتومتیو نیوز گفته است که این سامانه به تدریج سایر محصولات و مدل های فورد را هم پوشش خواهد داد.

وی در این مصاحبه گفت: «این روش بسیار هیجان انگیز است و با همکاری و شراکت با نمایندگی ها انجام می شود. با دریافت سفارش مشتری، کارخانه بر اساس خواست مشتری و نیازهای او به تولید خودرو می پردازد،‌ قیمت آن به صورت اینترنت و در جا معلوم می شود، اعتبار مشتری به صورت آنلاین سنجیده می شود و تمامی مراحل با سرعت خیلی بالایی صورت می گیرد.»

در سامانه فورد دیجیتال استور Ford Digital Store تمامی مراحل خرید خودروی جدید به صورت 100 درصد اینترنتی قابل انجام است.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 133265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha