آشنایی با آزمایش کرونا در برخی فرودگاه‌های جهان

برخی از فرودگاه‌ها برای ورود افراد از مناطق پرخطر علاوه بر آزمایش بیماری کووید-۱۹ شرایط قرنطینه را وضع کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس نتایج بررسی کشورهای بنگلادش، برزیل، کامبوج، فرانسه، یونان، هند، اندونزی، ایران، ایرلند، مالزی، نپال، هلند، پاکستان، فیلیپین، روسیه، آفریقا، تانزانیا، تایلند، ترکیه و ایالات متحده آمریکا در فهرست پرخطرترین و کشورهای چین، ماکائو و تایوان در گروه خطرات با سطح متوسط و همچنین کشور نیوزیلند در گروه کشورهای کم‌خطر قرار دارد.

فرودگاه بین‌المللی آبردین در اسکاتلند

این فرودگاه با شرکت‌های ICTS انگلستان و ایرلند و TAC Healthcare Group همکاری می‌کند تا آزمایش PCR و آنتی‌ژن ارائه کند. افراد باید قبل از ورود از طریق وب‌سایت فرودگاه نوبت بگیرند. هزینه آزمایش PCR، ۸۰ پوند و ۲۴ ساعته در دسترس است. هزینه آزمایش آنتی‌ژن نیز ۵۵ پوند است که در ۱۵ دقیقه نتیجه آن آماده خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی ادینبورگ اسکاتلند

این فرودگاه با همکاری شرکت Express Test دستگاه‌های PCR ثابت و متحرک را راه‌اندازی کرده است. در این فرودگاه به کاربران توصیه می‌شود ۴۸ تا ۹۶ ساعت قبل از سفر آزمایش را انجام دهند و در صورت منفی‌بودن تست، گواهی پزشک را ارسال کنند. هزینه این آزمایش ۹۹ پوند و نتایج آن تا ساعت ۱۰ شب روز بعد قابل دسترس است. هزینه آزمایش آنتی‌ژن ۵۰ پوند و نتیجه آن طی ۳۰ دقیقه آماده می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی آتن یونان

این فرودگاه مجهز به مرکز آزمایش PCR برای مسافران ورودی و خروجی است و افراد باید قبل از ورود وقت بگیرند و هزینه آزمایش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. هزینه این آزمایش ۶۰ یورو است و نتیجه آن در ۲۴ ساعت آماده خواهد شد.

فرودگاه بلفاست سیتی در ایرلند شمالی

این فرودگاه برای ارائه آزمایش PCR و آنتی‌ژن با شرکت Randox همکاری کرده است. در این مرکز مکان استراحت برای مسافرانی که آزمایش داده‌اند، فراهم شده است. فرودگاه هزینه آزمایش را ذکر نکرده اما هزینه آزمایش PCR در وب‌سایت ۸۵ پوند است و نتیجه آن ۲۴ ساعته آماده خواهد شد. آزمایش آنتی‌ژن نیز ۴۹ یورو هزینه دارد و نتایج آن طی یک ساعت در دسترس خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی لوگان بوستون در ایالات متحده

این فرودگاه با همکاری شرکت XpresCheck آزمایش PCR آنتی‌بادی و مولکولی سریع ارائه می‌دهد. نتایج آزمایش PCR و آنتی‌بادی طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آماده می‌شد و نتایج آزمایش‌های سریع نیز ۱۵ دقیقه‌ای در دسترس است. اگر کسی تحت پوشش بیمه باشد، آزمایش وی به صورت رایگان انجام می‌شود؛ در غیر این‌صورت هزینه آزمایش PCR آنتی‌بادی ۷۵ دلار و آزمایش سریع نیز ۲۰۰ دلار خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی جان‌اف‌کندی در نیویورک

این فرودگاه نیز همانند فرودگاه بین‌المللی لوگان با XpresCheck همکاری کرده تا PCR، آنتی‌بادی و آزمایش‌های سریع ارائه دهد. ایندفرودگاه دارای مرکز آزمایش رایگان است که پزشکان آزمایش PCR را بدون نیاز به وقت قبلی ارائه می‌دهند. آزمایش سلامت و بیمارستان نیویورک برای همه مسافران تحت پوشش بیمه رایگان است. نتایج این آزمایش‌ها در ۴۸ ساعت به اشتراک گذاشته می‌شود و اگر کسی تحت پوشش بیمه نباشد، هزینه آزمایش PCR و آنتی‌بادی وی ۷۵ دلار آمریکا خواهد بود. همچنین آزمایش سریع ۲۰۰ دلار آمریکا هزینه دارد. نتایج آزمایش PCR و آنتی‌بادی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آماده می‌شود و نتایج آزمایش سریع طی ۱۵ دقیقه در دسترس خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس در ایالات متحده

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس یک آزمایشگاه جدید غربالگری بیماری کووید-۱۹ را در سه محل ارائه کرده است. این فرودگاه قصد دارد گزینه تست سریع آنتی‌ژن را در اواخر ماه دسامبر به این آزمایشگاه اضافه کند. افراد در زمان انجام آزمایش برای دریافت وجه از بیمه رسید دریافت می‌کنند تا برای بازپرداخت به ارائه‌دهندگان بیمه ارائه دهند. هزینه این آزمایش ۱۲۵ دلار آمریکا و نتایج آن در سه، پنج و یا نهایتا ۲۴ ساعت در دسترس است.

فرودگاه بریستول در انگلستان

این فرودگاه با شرکت Nuffield Health همکاری می‌کند تا آزمایش PCR و آنتی‌ژن را انجام دهد. البته باید مسافران قبلا وقت آزمایش گرفته باشند و نباید بدون قرار قبلی حاضر شوند. آزمایش آنتی‌ژن سریع باید بیش از چهار ساعت قبل از پرواز انجام شود تا افراد نتیجه را در زمان پرواز همراه خود داشته باشند. هزینه آزمایش PCR برای نتایج در عرض چهار ساعت ۱۲۰ پوند و برای دریافت نتایج در ۴۸ ساعت، ۷۵ پوند است. آزمایش آنتی‌ژن ۴۰ پوند هزینه دارد و نتایج آن در عرض یک ساعت ارائه می‌شود.

فرودگاه بیرمنگام انگلستان

این فرودگاه با شرکت Express Test همکاری کرده تا یک دستگاه آزمایش PCR و آزمایش آنتی‌ژن راه‌اندازی کند. در این فرودگاه به افراد توصیه می‌شود ۴۸ تا ۹۶ ساعت قبل از عزیمت آزمایش PCR انجام دهند و در صورت منفی‌بودن آزمایش، گواهی که پزشک صادر می‌کند، برای آنان ایمیل خواهد شد. آزمایش آنتی‌ژن باید بیش از چهار ساعت قبل از پرواز انجام شود. هزینه آزمایش ۸۰ پوند است و نتایج آن تا ساعت ۱۰ شب روز بعد و طی ۴۸ ساعت آماده می‌شود. آزمایش آنتی‌ژن نیز ۵۰ پوند هزینه دارد و ۳۰ دقیقه‌ای آماده است.

فرودگاه گاتویک در انگلستان

این فرودگاه برای مسافران، کارکنان و ساکنان محلی خدمات آزمایشی سریع ارائه می‌دهد. این مرکز آزمایش PCR انجام می‌دهد و به افراد توصیه می‌کند که ۴۸ تا ۹۶ ساعت قبل از پرواز آزمایش دهند. این فرودگاه چهار نوع آزمایش آنتی‌بادی، آنتی‌ژن، آزمایش مولکولی LAMP و PCR را ارائه می‌دهد. همچنین آزمایش‌های اجباری بیماری کووید-۱۹ برای همه افرادی که به انگلستان وارد می‌شوند، لازم است و به مسافران اجازه می‌دهد تا اولین آزمایش را به محض ورود و سپس آزمایش بعدی را هشت روز بعد انجام دهند. این آزمایش‌ها در برخی از هتل‌ها نیز ارائه می‌شود.

فرودگاه نیوکاسل در انگلستان

این فرودگاه برای ارائه خدمات آزمایش PCR قبل از عزیمت با شرکت‌های محلی NPH Group و MDNA Life Sciences همکاری کرده و مسافران باید به صورت آنلاین وقت رزرو کنند. هزینه آزمایش ۱۱۰ پوند(با پارکینگ در فرودگاه) و نتایج آن در عرض ۳۶ تا ۴۸ ساعت در دسترس است.

فرودگاه بین‌المللی اوهار در شیکاگو

این فرودگاه در حال همکاری با برخی شرکت‌هاست تا آزمایش PCR و آنتی‌ژن سریع را در اواخر ماه دسامبر ارائه دهد. نتایج آزمایش سریع آنتی‌ژن در ۲۰ دقیقه و آزمایش PCR در ۷۲ ساعت آماده می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی دوسلدورف در آلمان

این فرودگاه با شرکت Centogene همکاری کرده تا یک مرکز آزمایش PCR برای مسافران خروجی یا ورودی و عموم مردم ایجاد کند. افراد برای استفاده از این خدمات نیازی به قرار قبلی ندارند اما باید به‌ صورت آنلاین ثبت‌نام کنند. هزینه این آزمایش ۵۹ یورو و نتایج آن در عرض ۲۴ ساعت در دسترس است.

فرودگاه بین‌الملل فرانکفورت در آلمان

این فرودگاه با Centogene همکاری کرده تا آزمایش‌های PCR و آزمایش سریع آنتی‌ژن را به همه مسافران ارائه دهد. افراد باید برای دریافت خدمات در سایت ثبت‌ نام کنند. هزینه آزمایش به سرعت ارائه نتایج بستگی دارد؛ آزمایش PCR برای نتیجه ۲۴ ساعته ۶۹ یورو، ۱۲ ساعته ۷۹ یورو و ۶ ساعته ۱۳۹ یورو است. همچنین هزینه آزمایش آنتی‌ژن ۵۹ یورو است که نتایج آن طی ۲ ساعت و نیم آماده خواهد شد.

فرودگاه مونیخ در آلمان

این فرودگاه دارای ۲ مرکز آزمایش PCR است و آزمایش‌های رایگان برای همه افراد و شهروندان ارائه می‌شود. مسافران باید قبل از ورود به فرودگاه به‌ صورت آنلاین ثبت نام کرده و قرار ملاقات بگذارند. آزمایش‌ها رایگان و نتایج آن طی ۴۸ ساعت در دسترس است.

فرودگاه لوگزامبورگ

به محض ورود به فرودگاه لوکزامبورگ مسافران برگه‌ای برای آزمایش کووید-۱۹ دریافت می‌کنند که به‌ صورت رایگان است و نتایج آزمایش آنتی‌ژن سه ساعت بعد ارائه می‌شود اما نتایج PCR یک تا ۲ روز زمان برای آماده‌ شدن نیاز دارند.

فرودگاه بین‌المللی کفلاویک در ایسلند

این فرودگاه آزمایش PCR را برای ورودهای بین‌المللی ارائه می‌دهد. به مسافران توصیه می‌شود قبل از ورود به ایسلند پیش‌ ثبت‌ نام کنند تا زمان انتظار کوتاه شود. توجه داشته باشید که مسافران ورودی به ایسلند باید پس از پنج روز قرنطینه، آزمایش دیگری را در مراکز بهداشتی سراسر کشور انجام دهند و نتایج آزمایش در عرض ۱۲ ساعت در دسترس است.

فرودگاه نیس کوت دازور در فرانسه

این فرودگاه مرکز آزمایش آنتی‌ژن دارد. مسافران باید قبل از ورود یک فرم را در وب‌سایت فرودگاه تکمیل کنند. همچنین آنان می‌توانند تا ۹۰ دقیقه قبل از عزیمت مورد آزمایش قرار گیرند. آزمایش‌ها رایگان و نتایج آن طی ۳۰ دقیقه در دسترس است.

فرودگاه زوریخ در سوئیس

در فرودگاه زوریخ آزمایش PCR قبل از خروج با استفاده از نمونه بزاق و نه سواب بینی انجام می‌شود. کیت‌های خودآزمایی در محل فروخته می‌شود و در جعبه‌های آزمایش به‌ طور مستقل و بدون نیاز به کمک پرسنل پزشکی انجام می‌شود. نمونه‌ها چهار بار در روز و توسط پیک به آزمایشگاه منتقل می‌شود و به وقت قبلی نیاز نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 134380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha