ترخیص کامیون های دپوشده تا پایان مهر

تا پایان مهرماه جاری تمامی کامیون‌ های دپو شده در گمرک ترخیص خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهرداد جمال ارونقی، با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته در دادستانی عمومی و انقلاب تهران برگزار شد تقریباً تمامی مشکلاتی که بر سر واردات کامیون‌های دپو شده در گمرک وجود داشت برطرف شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا هیچ کدام از این کامیون‌ها متروکه نشوند و هر کدام از آن‌ها که نیاز به تمدید ثبت سفارش دارند و تاریخ ثبت سفارش شأن منقضی شده است ظرف سه روز تمدید ثبت سفارش شوند.

معاون فنی گمرک گفت: همچنین مقرر شد جریمه تفاوت ارزش از این کامیون‌ها دریافت نشود و دریافت مجوز محیط زیست به بعد از ترخیص کامیون‌ها موکول گردد.

ارونقی افزود: مورد دیگری که امروز درباره آن تصمیم گیری شد و بسیار هم مهم بود حذف وثیقه نقدی بانکی برای صدور کد رهگیری این کامیون‌ها می‌باشد ضمن اینکه از امروز همکاران سازمان استاندارد موظف هستند در گمرکات غرب و تهران مستقر باشند تا عملیات ترخیص این کامیون‌ها هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تنها مشکلی که بر سر راه ترخیص این کامیون‌ها وجود دارد هزینه بالای شرکت‌های خدمات پس از فروش است که دادستانی تمامی این شرکت‌ها را روز شنبه احضار کرده تا این مشکل هم برطرف شود. معاون فنی گمرک گفت: به این ترتیب قطعاً تا انتهای مهر تمامی این کامیون‌ها ترخیص خواهند شد.

کد خبر 134415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha