ابهام‌ های ما در واردات خودرو برطرف شود دیگر ایرادی نداریم

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: چنانچه ابهام‌ های شورای نگهبان در طرح ساماندهی خودرو و واردات خودرو برطرف شود دیگر ایرادی نداریم و اما از سوی هیئت عالی نظارت نمی‌ توانیم اظهار نظر کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، هادی طحان نظیف با بیان این مطلب افزود: طرح ساماندهی صنعت خودرو در روز‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت که با بررسی‌های شورای نگهبان، اعضا دو یا سه ابهام داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: ابهام نخست درباره واردات بدون انتقال ارز بود که شکل‌های مختلفی دارد، زیرا این ارز چند حالت را شامل می‌شود. همچنین درباره تبصره‌ای که سایر مقررات را به وزارت صمت واگذار کرده بود، ابهام‌هایی وجود دارد. ممکن است یک معاون و یک مدیرکل مصوبه‌ای داشته باشد که باید پاسخگوی آن و همچنین منظور از سایر مقررات مشخص شود.

طحان نظیف بیان کرد: ما جزو معدود نهاد‌هایی هستیم که برای ارسال پاسخ خود محدودیت زمانی داریم و درباره موضوع مصوبه واردات خودرو تعیین شده نظر خود را اعلام کردیم. هفته گذشته در مجلس حضور پیدا کردم و در کمیسیون صنایع ابهام‌ها را تبیین کرده ایم.

وی تصریح کرد: طبیعتاً از هیئت عالی نظارت هم باید حاضر شوند و مسائل خود را برای نمایندگان روشن کنند. اگر ابهام‌های ما برطرف شود دیگر ایرادی نداریم و از سوی هیئت عالی نظارت نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: البته هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال کرد و برخلاف شورای نگهبان که ابهام داشت ایراد‌های متعددی را درباره سیاست‌های حمایت از تولید ملی و... اعلام کرد.

کد خبر 134782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha