کد خبر 134798
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
آخرین پرواز آلایتالیا

هواپیمایی ملی ایتالیا، آلایتالیا، طبق برنامه آخرین پرواز خود را در ۱۴ اکتبر بین کالیاری و رم انجام داد و جای خود را به یک شرکت هواپیمایی ملی دیگر به نام ایتا واگذار کرد که فعالیت خود را از روز جمعه آغاز کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت هواپیمایی آلایتالیا که به مدت چند دهه با رشد اقتصادی ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم شکوفا شده بود از سال ۲۰۰۸ به بعد روند نزولی و ضرردهی خود را آغاز کرد.

این ایرلاین، که سمبل هواپیمایی ایتالیا است در سال ۲۰۱۷ ورشکست شد و سرنوشت آن در دست گروه مدیریت ویژه قرار گرفت. محدودیت‌های ترافیکی وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا به مشکلات آلایتالیا افزود. این ایرلان بالاخره فروش بلیط خود را در ۲۵ آگوست ۲۰۲۵ متوقف کرد.

در ماه سپتامبر کمیسیون اروپا مجوز ایرلاین دولتی جدید ایتالیا، ایتا، را صادر کرد و طی حکمی اعلام کرد این شرکت جدید مسئولیتی در مورد وام غیرقانونی و بدهی ۱ میلیارد دلاری هواپیمایی ملی قبلی نخواهد داشت.

با وجود اینکه برخی معتقدند نام آلایتالیا هنوز نمرده است و ممکن است این برند بعداً توسط سرمایه‌گذارانی احیا شود اما در مناقصه عمومی که برای فروش این برند برگزار شد هیچکس شرکت نکرد. با این حال ایتا معتقد است قیمت پایه برند آلایتالیا خیلی بالا گذاشته شده بوده است.

آلیتالیا، ایرلاین ۷۵ ساله ملی ایتالیا، در دهه ۱۹۶۰ پس از بریتیش ایرویز و ایرفرانس سومین ایرلاین بزرگ اروپا شد. این ایرلاین که در سال ۱۹۴۷ فقط ۱۰ هزار مسافر در سال جا به جا می‌کرد تا سال ۱۹۹۰ تعداد مسافران سالانه خود را به ۲۵ میلیون نفر رسانده بود.

کد خبر 134798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha