ساز و کارهای مورد نیاز برای واردات خودرو پیش بینی می شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مقرر شدن کارگروهی به ریاست رئیس کمیته صنعت این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد ساز و کارهای مورد نیاز برای واردات خودرو پیش‌ بینی شود.

به گزارش پرشین خودرو، روح الله عباسپور، با اعلام این خبر اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد خواهد شد.

به گفته وی، در این مصوبه منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشاء خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود و شورای رقابت نیز هر شش ماه میزان نیاز کشور به واردات خودرو را بررسی می‌کند.

عباسپور همچنین در خصوص جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش در روز گذشته، گفت: ابهامات شورای نگهبان و ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ های کلی نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو در این جلسه بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه این کمیسیون درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است، تصریح کرد: در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت از کمیسیون صنایع و معادن خواست که برای ساماندهی بازار خودرو مهلتی داده شود زیرا وی برنامه‌ای شش ماهه برای مسائل مربوط به صنعت خودرو مانند افزایش تولید، تعدیل قیمت و ... دارد.

وی افزود: هر چند وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی به دلیل ارز مورد نیاز برای واردات خودرو با این موضوع مخالف است اما کمیسیون صنایع و معادن به دنبال واردات خودرو بدون تحمیل فشار به منابع ارزی کشور است.

عباسپور در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو توضیح داد: این طرح در مجلس دهم تدوین و تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.


منبع: ایسنا

کد خبر 134816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha