فعالیت قطارهای گردشگری از سر گرفته شد

معاون اجرایی شرکت حمل و نقل بین المللی رجا گفت: با توجه به تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطار‌های گردشگری، رجا اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، رضا عصاری با بیان اینکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد مسافران برای تداوم حرکت قطار‌های گردشگری، شرکت حمل و نقل بین المللی رجا با همکاری راه آهن اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است، توضیح داد: حرکت قطار گردشگری شیرگاه در دو جمعه متوالی برابر با روز‌های هفتم و چهاردهم آبان ماه خواهد بود.

عصاری با بیان اینکه تمام شیوه نامه های بهداشتی در این قطار رعایت و قطار قبل از حرکت ضدعفونی خواهد شد، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال گردشگران، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک نیز توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه این قطار از مسیرهای گردشگری مختلفی عبور می کند، گفت: بازدید از تپه میل شهر ری، دشت کویر، کوه اژد‌ها و تپه‌های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش‌های جنی و کوه‌های حیرت انگیز سیمین دشت و زرین دشت و کبوتر دره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و... از جاذبه‌های گردشگری این سفر است.

معاون اجرایی شرکت رجا با اعلام اینکه ساعت حرکت از ایستگاه راه آهن تهران ۶:۴۵ دقیقه صبح و ساعت بازگشت به ایستگاه تهران ۱۲ شب است، گفت: استفاده از قطار اختصاصی گردشگری، وجود راهنمای مجرب، بیمه گروهی و انفرادی، پذیرایی بسته بندی شده شامل: صبحانه، ناهار، شام و میان وعده، همچنین برنامه‌های سرگرم کننده از خدمات در این مسیر است.

عصاری با تاکید بر اینکه در تمامی سفرهای حمل و نقل ریلی فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل رعایت می شود، گفت: در حال حاضر نه تنها در قطارهای گردشگری، بلکه در تمامی سفرهای بین شهری دستور العمل های بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود.

او در پایان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، این شرکت اقدامات متعددی را در راستای سفر هوشمند (سفر+سلامت) با انجام دستورالعمل بهداشتی از جمله کنترل وضعیت سلامتی و بهداشت مأموران قبل از اعزام، ضد عفونی کردن قطار‌ها در مبدأ و طول سفر، استفاده از ظروف یک بار مصرف پذیرایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها، ارائه ماسک به مسافران، جانمایی و تعبیه مواد ضدعفونی کننده در قطار‌ها و ... آغاز و اجرایی کرده است.

کد خبر 134956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha