با زیباترین ماشین های جهان در سال 2021 آشنا شوید

ظاهر خودرو یکی از ملاک‌ های مهم در تعیین ارزش آن است. با ما همراه باشید تا با زیباترین ماشین های جهان در سال 2021 آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه در صنعت خودرو به زیبایی و استایل توجه زیادی می‌شود. هر کدام از شرکت‌های خودروسازی دارای سبک خاص خود در طراحی مدل‌های مختلف‌شان هستند. برای مثال اکثر خودروهای مرسدس بنز دارای طراحی لوکس و باشکوهی هستند و اتومبیل‌های لامبورگینی، ظاهری تهاجمی و خشمگین دارند.

این طرح‌ها به‌طور اتفاقی شکل نگرفته‌اند، بلکه حاصل هنر و تجربه طراحانی هستند که در طراحی ظاهر خودرو، تبحر و دانش بالایی دارند. به نظر شما زیباترین خودرو دنیا کدام است؟ چه ویژگی‌هایی باعث شده که آن را زیباترین ماشین در جهان بدانید؟ در واقع فاکتورهای زیادی هستند که در نهایت باعث می‌شوند یک خودرو زیبا و چشم‌نواز به نظر بیاید.

ما در این مقاله علاوه بر اینکه نگاهی به زیباترین ماشین های جهان خواهیم داشت، درباره تغییراتی که در طول‌ سال‌های متمادی در زمینه طراحی خودروها رخ داده‌اند نیز صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید با زیباترین ماشین جهان آشنا شوید، تا پایان این مقاله با «پرشین خودرو» همراه باشید.

 

زیباترین ماشین های جهان در طول تاریخ چه تغییراتی داشته‌اند؟

وقتی یک کمپانی تصمیم به تولید یک خودروی جدید می‌گیرد، طراحی ظاهری آن یکی از مهمترین مواردی است که ذهن مدیران و کارمندان کمپانی را به خودش مشغول می‌کند. اگر یک خودرو از نظر فنی دارای مشخصات خوبی باشد و از تمام تکنولوژی‌های روز نیز استفاده کند، اما طراحی ظاهری بدی داشته باشد، به هیچ وجه مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

از همان ابتدا که صنعت خودروسازی شکل گرفت، اهمیت طراحی خودرو برای همه قابل درک بود. اگر به تاریخ مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که اولین خودروهایی که شبیه وسایل نقلیه امروزی بودند، در دهه 1880 میلادی تولید شدند. از آن زمان تا به امروز شاهد پیشرفت‌های باورنکردنی در زمینه طراحی خودرو هستیم. همین موضوع باعث شده که اتومبیل‌های امروزی نسبت به نمونه‌های اولیه خود بسیار پیشرفته‌تر و زیباتر باشند.

تغییر بزرگی که در همان سال‌های ابتدایی در طراحی خودروها رخ داد، انتقال پیشرانه از قسمت عقب به جلوی خودرو بود. پیشرانه‌های اولیه دارای قدرت پایین و حجم کمتری بودند، اما با بیشتر شدن حجم آنها، چاره‌ای جز این نبود که به جلوی خودرو منتقل شوند. همین موضوع شد که خودروها دارای دماغه کشیده‌تری شوند مفهوم کاپوت جلو، در طراحی خودرو اهمیت ویژه‌ای پیدا کند.

در دهه 1920 و در دوران جنگ جهانی اول بود که اولین اتومبیل‌ها با طراحی آیرودینامیکی تولید شدند. تا آن زمان، کسی به آیرودینامیک بودن خودروها اهمیتی نمی‌داد، اما با ظهور هواپیماهای جنگی که طراحی آیرودینامیک در آنها بسیار مهم بود، کم کم طراحان خودرو نیز به این فکر افتادند که از همین سبک طراحی برای اتومبیل‌ها استفاده کنند.

در دهه 1930 بود که طراحان تصمیم گرفتند تا از چراغ‌های جلوی کاسه‌ای در خارج از بدنه خودرو استفاده نکنند و به جای آن، چراغ‌های جلو را در داخل بدنه جای دهند. پس از آن، طراحی‌های هاچ‌بک و استیشن نیز کم کم رواج پیدا کردند، به‌طوری که در اوایل دهه 1960 اولین خودروی هاچ‌بک تاریخ را کمپانی رنو وارد بازار کرد. در دهه 70 میلادی توجه بیشتری به آیرودینامیک و همچنین ایمنی خودروها شد. همین روند پیشرفت در طراحی خودروها ادامه پیدا کرد و اکنون شاهد تولید و عرضه زیباترین خودرو های جهان توسط کمپانی‌ها مختلف هستیم. در ادامه این مقاله 12 مورد از زیباترین خودروهایی که در حال حاضر تولید شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

زیباترین خودروهای جهان در سال 2021

زیباترین ماشین های دنیا دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. یک طراحی زیبا باید به نکات زیادی توجه داشته باشد که مهم‌ترین‌شان، تناسب بین قسمت‌های مختلف خودرو است. همچنین جزییاتی که در طراحی خودرو به کار می‌روند اهمیت زیادی دارند. همه این موارد باید به‌خوبی با پیشرفت‌های فنی خودروها هماهنگ باشند تا بتوان طراحی یک خودرو را عالی نامید. احتمالا شما هم این موضوع را تایید می‌کنید که حتی تماشا کردن عکس زیباترین ماشین های جهان نیز لذت‌بخش است. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به زیباترین خودرو های دنیا بندازیم.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

استون مارتین Vantage Roadster

استون مارتین یکی از کمپانی‌هایی است که محصولاتش را به عنوان زیباترین ماشین های جهان می‌شناسیم. این شرکت زبان خاص خودش را در طراحی ماشین‌هایش دارد که با نگاهی به مدل Vantage Roadster می‌توان این موضوع را به‌خوبی متوجه شد. این خودروی کوپه با بدنه‌ای کشیده از جنس فیبر کربن، زیبایی را به بیشترین حد ممکن ارتقا داده است. طراحی چراغ‌‌ها عقب این خودرو نیز در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد است. خطوط روی بدنه این خودرو و هواکش‌هایی که در دو طرف آن قرار گرفته‌اند، ظاهری مدرن و اسپرت به Vantage Roadster بخشیده‌اند. ارتفاع کم این خودرو حالت آیرودینامیکی آن را حفظ کرده است. موتور این اتومبیل چهار لیتری و از نوع V8 با توربوشارژ دوگانه است و می‌تواند 503 اسب بخار قدرت ایجاد کند.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

شورولت کوروت C8

شورولت نیز با طراحی خودروی کوروت C8 یکی از زیباترین ماشین های جهان را تولید کرده است. کوروت C8 شاید زیباترین خودرو جهان نباشد، اما بدون شک یکی از 10 تای برتر در این زمینه است. این اتومبیل از نظر ظاهری تا حدودی به محصولات لامبورگینی هم شباهت دارد. هواکش‌های بزرگی که در جلو و طرفین این خودرو تعبیه شده‌اند، به همراه چراغ‌های جلوی کشیده، ظاهری اسپرت و جذاب به آن می‌بخشند. پیشرانه این خودرو توان تولید 483 اسب بخار را دارد.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

فورد GT

فورد GT یکی از مدل‌ها قدیمی این کمپانی به حساب می‌آید. جدیدترین نسخه از این مدل را می‌توان زیباترین ماشین دنیا محصول کمپانی فورد نامید. هواکش‌هایی بزرگی که در دو طرف این خودرو طراحی شده‌اند، ابهت خاصی به آن می‌بخشند. همچنین وقتی از پهلو به این خودرو نگاه می‌‌کنیم، جلوی آن تیزی زیبایی دارد که به خوبی با قسمت عقب متقارن شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که فورد در طراحی این مدل از هواپیماهای جت الهام گرفته است. اگر جزء افرادی هستید که عکس زیباترین خودرو های جهان را روی دیوار اتاق‌تان می‌چسبانید، حتما پوستر فورد GT مدل 2020 نیز یکی از گزینه‌های اصلی برای شما خواهد بود.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

فراری روما

فراری همواره در طراحی‌های خود به ظرافت توجه ویژه‌ای دارد. در تمام مدل‌هایی که تاکنون توسط این کمپانی تولید شده‌اند می‌توانید توجه به جزییات را حس کنید. در سال‌های اخیر عادت کرده بودیم که خودروهای فراری را با ظاهر تهاجمی ببینیم، اما فراری روما تا حدی متفاوت است. از نمای جلو که به این خودرو نگاه می‌‌کنیم، انحنای جلوی کاپوت خودنمایی می‌‌کند. جلوپنجره‌ این خودرو نیز طراحی متفاوتی دارد و با شیب به سمت داخل، زیبایی خاصی را رقم زده است. چراغ‌های جلو نیز در نوع خود منحصربه فرد هستند. اما اوج کار طراحان فراری روما را زمانی میبینیم که از پهلو به این خودروی زیبا نگاه کنیم.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

مک‌لارن الوا

وقتی درباره زیباترین ماشین در جهان صحبت می‌‌کنیم، نمی‌توانیم به محصولات کمپانی مک‌لارن اشاره‌ای نداشته باشیم. یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این کمپانی به نام الوا (Elva)، یک اتومبیل اسپرت زیباست که روی بدنه آن شاهد منحنی‌ها و برآمدگی‌های زیادی هستیم. قسمت جلوی این خودرو به‌صورت تیز طراحی شده و چراغ‌ها نیز به شکل حرف C دیده می‌شوند. روی کاپوت هم یک هواکش تعبیه شده که بسیار جلب توجه می‌کند. در قسمت عقب خودرو شاهد پیچیدگی بیشتری هستیم. سپر مشبک و همچنین چراغ‌های نواری عقب، مک‌لارن الوا را به یک خودروی اسپورت متفاوت تبدیل کرده‌اند.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

پورشه تایکان

قبل از تهیه این فهرست، نگاهی به عکس زیباترین ماشین های دنیا انداختیم و یکی از مدل‌هایی که از همان ابتدا توجه‌مان را جلب کرد، پورشه تایکان بود. ماشین‌های پورشه همیشه از نظر زیبایی سرآمد بوده‌اند و مدل تایکان نیز در این زمینه از همه جلوتر است. این خودرو نه‌تنها اصول و قواعد همیشگی در طراحی اتومبیل‌های پورشه را حفظ کرده، بلکه نوآوری‌های جذابی را به نمایش می‌گذارد. هواکش‌های کناری که پهلوی چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند، چهره این خودرو را بسیار زیباتر می‌کنند. در عقب نیز شاهد چراغ‌های کشیده و سرتاسری هستیم که این روزها به یک ترند در طراحی خودرو تبدیل شده‌اند. در مجموع می‌توان گفت که پورشه تایکان دارای دلرباترین طراحی در بین تمام خودروهای پورشه است.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

لکسوس LC 500

اگر بگوییم که لکسوس LC 500 زیباترین ماشین جهان است، بی‌راه نگفته‌ایم. جلوپنجره بزرگ و مشبک که از جمله امضاهای کمپانی لکسوس در خودروهایش به حساب می‌آید، در LC 500 نیز دیده می‌شود. اما در اینجا شاهد زاویه‌های جذاب‌تری هستیم که فرم متفاوتی به جلوپنجره داده‌اند. هواکش زیر چراغ‌های جلو نیز هارمونی خوبی با سایر اجزای این قسمت دارد. در بخش عقب خودرو هم چراغ‌ها به زیبایی و به شکل بومرنگ طراحی شده‌اند. البته عقب خودرو کمی بزرگتر است، اما همچنان لوکس بودن را به نمایش می‌گذارد. به‌طور کلی هیچ کم و کاستی در طراحی لکسوس LC 500 به چشم نمی‌خورد و این همان چیزی است که از کمپانی خوشنامی مثل لکسوس انتظار داریم.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

استون مارتین DBS Superleggera

استون مارتین معنای زیبایی را به‌خوبی می‌داند. به همین دلیل هم هست که دو مدل از این کمپانی را در فهرست خود قرار داده‌ایم. خودروی DBS Superleggera را می‌توان اوج هنر طراحان این کمپانی به حساب آورد. این خودروی اسپورت ارتفاع کمی دارد و چیزی که در طراحی آن خودنمایی می‌کند، جلوپنجره بزرگش است. طراحی کاپوت و همچنین چراغ‌های جلو کاملا بی‌نقص است و هواکش‌هایی که روی کاپوت و بالای چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند نیز تکمیل کننده زیبایی این خودرو هستند. استون مارتین با طراحی خودروی DBS Superleggera نشان داد که هنوز هم باید زیباترین ماشین های جهان را از همین کمپانی بخواهیم.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

بی ام و سری 8 گرن کوپه

کمپانی BMW در طراحی سدان‌های بزرگ و زیبا حرف اول را می‌زند. این کمپانی با مدل گرن کوپه سری 8 نشان داد که به دوران اوجش بازگشته و می‌خواهد به تولید ماشین‌هایی که در زیبایی سرآمد هستند، ادامه بدهد. وقتی از نمای پهلو به این خودرو نگاه می‌‌کنیم، بدنه کشیده آن بیش از هر چیزی جلوه می‌کند. خطوط زیبا روی بدنه و تقارنی که در جلو و عقب خودرو وجود دارد، آن را به یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین اتومبیل‌های BMW تا به امروز تبدیل کرده‌اند.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

بوگاتی شیرون

اگر بخواهیم یکی از کاریزماتیک‌ترین خودروهای دنیا را معرفی کنیم، باید به بوگاتی ویرون اشاره داشته باشیم که از نظر مشخصات فنی و سرعت، یکی از برترین خودروهای دنیا است. اما بوگاتی به مشخصات فنی رضایت نداد و برادر این خودرو را با نام شیرون روانه بازار کرد تا در زمینه طراحی ظاهری هم تمام رقبا را انگشت به دهان بگذارد. از نمای پهلو، یک انحنای بزرگ شبیه حرف C دیده می‌شود که در واقع هویت بوگاتی شیرون را شکل می‌دهد. در جلو هم شاهد هواکش‌های بزرگتر و چراغ‌های جذاب‌تری هستیم. به ‌طور کلی بوگاتی شیرون نیز می‌تواند نامزد دریافت لقب زیباترین خودرو دنیا باشد.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

مزدا 3

احتمال تعجب کردید وقتی نام مزدا 3 را در فهرست زیباترین خودرو در دنیا دیدید. اما باید بگوییم که نسل جدید این خودرو یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را در بین خودروهای هم‌رده دارد. این اتومبیل که نسبت به بسیاری از خودروهای این فهرست دارای قیمت پایین‌تری است، با خطوط جذاب روی بدنه و جلوپنجره مشبک و بزرگش، در همان نگاه اول دلربایی می‌کند. مدل سدان مزدا 3 تا حدی زیباتر است و هارمونی خاصی در طراحی آن به چشم می‌خورد.

 

زیباترین ماشین های جهان ، زیباترین خودرو دنیا ، زیباترین ماشین در جهان ، زیباترین ماشین جهان

پولستار 1

خودروی پولستار که تاکنون دو مدل از آن معرفی و تولید شده، سبک طراحی قدیمی کمپانی ولوو را به کلی دگرگون کرده است. البته ولوو این دو خودرو را با همکاری شریک چینی‌اش یعنی کمپانی جیلی می‌سازد. خودروی پولستار 1 مطمئنا زیباترین خودرو در جهان نیست، اما به خاطر طراحی فوق‌العاده‌اش حتما باید در این فهرست قرار بگیرد. این خودرو ظاهری نسبتا عضلانی دارد و با بدنه‌ای کشیده، ابهت خاصی را به نمایش می‌گذارد. البته مدل دیگر این خودرو یعنی پولستار 2 نیز لیاقت حضور در این فهرست را داشت، اما تصمیم گرفتیم که فقط یکی از این دو مدل را معرفی کنیم.

در این مقاله با زیباترین ماشین های جهان آشنا شدیم. مدل‌هایی که معرفی کردیم جزء جذاب‌ترین خودروها در سال 2021 هستند و حتی از نظر مشخصات فنی نیز در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرند. حالا شما بگویید که کدام یک از اتومبیل‌های معرفی شده در این فهرست از بقیه زیباتر هستند؟ به نظر شما زیباترین ماشین جهان کدام است؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

کد خبر 135046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha