تسهیلات دو هزار میلیاردی خودروسازان فردا تعیین تکلیف می شود

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: موضوع پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی خودروسازان فردا (سه شنبه) مجلس تعیین تکلیف می شود.

علی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن اعلام این خبر افزود: نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی نشستی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، روسای بانک ها و مدیران صنعت خودرو موضوع پرداخت این تسهیلات را ارزیابی خواهند کرد. وی گفت: بر اساس مصوبه کارگروه حمایت از تولید بخشنامه پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان، در تاریخ 27 تیرماه ابلاغ شده و با توجه به شرایط حساس صنعت خودرو در مقطع کنونی، پرداخت سریع این تسهیلات اجتناب ناپذیر خواهد بود. نایب رئیس فراکسیون تولید ملی مجلس اعلام کرد: صنعت خودرو کشور در شرایط فعلی بیش از گذشته نیازمند توجه و حمایت است و چنانچه در این زمینه تعلل شود خطرات جبران ناپذیری این صنعت را تهدید خواهد کرد. سبحانی فر با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایطی به اهداف خود نزدیک خواهد شد که همه دستگاهها وظیفه قانونی خود را به بهترین شکل انجام دهند و تردیدی نیست که در حال حاضر حمایت از صنعت خودرو در همین راستا خواهد بود. وی با بیان اینکه نباید در تزریق این میزان نقدینگی به صنعت خودرو تعلل کرد، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته تزریق این میزان تسهیلات به صنعت خودرو با اهدافی همچون دستیابی به خودکفایی و افزایش عمق ساخت داخل خواهد بود و در عین حال زمینه طراحی و تولید محصولات جدید با تکیه بر توان داخلی را فراهم خواهد کرد و این مساله نشان دهنده آغاز یک حرکت جدید در این صنعت خواهد بود.
کد خبر 13519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    0 0
    75 میلیون نفر ایرانی الان محتاج نون شب مرغ و گوشت برای اینکه شکمشون رو سیر کنن هستند حالا شما نمیای پیگیری کنی و دنبال جیب خودرسازی هستی!!