کد خبر 135520
۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
 باتری ماشین چگونه کار می‌کند؟

باتری ماشین قلب تپنده خودرو است و ماشین شما برای عملکرد نیاز به باتری دارد.

به گزارش پرشین خودرو، باتری خودرو یک وسیله ذخیره انرژی است که برای تولید الکتریسیته به واکنش شیمیایی درون باتری متکی است. انرژی الکتریکی ذخیره شده برای راه اندازی اولیه موتور استارت، سیستم جرقه زنی و سیستم سوخت خودروی شما استفاده می‌شود.

هنگامی که موتور خودروی شما کار می‌کند، دینام برق مورد نیاز برای تمام سیستم‌های خودرو را تامین می‌کند و باتری را شارژ می‌کند تا انرژی الکتریکی مصرف شده هنگام استارت زدن خودرو را جایگزین کند.

اکثر خودرو‌های الکتریکی دارای باتری کششی هستند که دارای باتری استاندارد 12 ولتی است که برای روشن کردن موتور خودرو استفاده می‌شود. باتری‌های کششی نیز انرژی شیمیایی را برای تامین انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، اما در ولتاژ‌های بالاتر کار می‌کنند و اغلب توسط PCM (ماژول کنترل ترن نیرو) نظارت می‌شوند.

چه زمانی باتری ماشین را تعویض کنیم؟


یک باتری جدید ظرفیت مشخصی برای تامین انرژی دارد که به این ظرفیت به عنوان آمپر باتری یاد می شود. با بالا رفتن سن باتری، آمپر‌های واقعی که یک باتری می‌تواند تامین کند، کمتر از امتیاز اولیه خود می‌شود. هنگامی که آمپر‌های میل لنگ به زیر آستانه بحرانی می‌رسند، روشن کردن خودرو دشوار یا غیرممکن خواهد بود.

اگر چراغ هشدار باتری یا سیستم شارژ روشن شود، مکانیک باید چند آزمایش اساسی را برای تعیین اینکه آیا نیاز به تعویض باتری دارد انجام دهد.

زمانی که باتری از کار می افتد، ولتاژ تولید شده توسط باتری کاهش می یابد که در این مواقع اجزای الکتریکی خودرو مانند سیستم امنیتی ممکن است دچار اختلال شوند. اگر با خرابی‌های الکتریکی مواجه هستید، این ایده هوشمندانه‌ای است که باتری را آزمایش کنید.

مکانیک‌ها چگونه باتری را تعویض می‌کنند؟


ممکن است یک منبع برق موقت نصب شود تا از احتمال از دست دادن تنظیمات پیش‌ تنظیمی رادیویی یا داده‌های ذخیره‌ شده در PCM در زمانی که باتری خالی است، جلوگیری شود. وقتی باتری کاملاً تمام شده است، انجام این مرحله غیر ضروری است؛ مکانیک ها برای تعویض باتری در ابتدا کابل منفی خودرو و به دنبال آن کابل مثبت را از باتری جدا می کنند، در این موقع سیستم اتصال باتری شل شده و باتری قدیمی خارج می شود.

انتهای کابل و سیم کشی به دقت بررسی می‌شود تا از تمیزی و عدم خوردگی اطمینان حاصل شود. در برخی موارد، خوردگی می‌تواند شدید باشد و ممکن است کابل نیاز به تعویض یا تعمیر سیم کشی داشته باشد. باتری جدید نصب شده و سیستم ها مجدداً نصب می شوند. ترکیب ضد خوردگی روی پایانه‌های باتری اعمال می‌شود. ترمینال مثبت دوباره و به دنبال آن ترمینال منفی وصل می‌شود.

برخی از خودروها، برای مثال برخی از مدل‌های BMW، VW و Audi، ممکن است برای وارد کردن پارامتر‌های باتری به برنامه‌نویسی PCM نیاز داشته باشند. این مرحله که با استفاده از ابزار اسکن تخصصی انجام می‌شود، برای به حداکثر رساندن عمر باتری و جلوگیری از خرابی سیستم الکتریکی ضروری است.

ماشین راه اندازی می‌شود و خروجی سیستم شارژ با مشخصات OEM کارخانه اندازه گیری و مقایسه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که باتری جدید به درستی شارژ می‌شود. به طور کلی، خروجی شارژ در محدوده 13.8 تا 14.8 ولت خواهد بود، اما مشخصات دقیق بسته به مدل و مدل متفاوت است.

کد خبر 135520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha