مطالبات کارگران ایران خودرو تبریز پرداخت می‌شود

مدیرعامل ایران خودرو تبریز اعلام کرد: مطالبات کارگران تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، حمید حاجی زاد منصور در نشست کاری با کارکنان ایران خودرو تبریز در محل سالن‌های تولید و مونتاژ این مجموعه صنعتی افزود: بسیاری از مسائل مربوط به حوزه منابع انسانی کارخانه حل و فصل شده و مطالبات کارگران طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با تلاش و همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اخذ تأییدیه‌های لازم، طرح طبقه بندی کارکنان با احتساب ضریب ریالی مزدی و شغلی به طور کامل از اول آبان ماه سال جاری اجرا شده است و ما به التفاوت اجرای این طرح از اول سال ۱۴۰۰ محاسبه و در عرض ۴ ماه باقیمانده سال به حساب کارکنان واریز خواهد شد.

حاجی زاد گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون، کارکنان معوقات حقوق نداشته اند و مزایای قانونی مطابق با قانون کار و زودتر از موعد پرداخت شده است.

مدیر عامل ایران خودرو تبریز اضافه کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان ایران خودرو تبریز در میان صنایع استان بی سابقه است و با هدف افزایش بهره وری تولید پاداش شش ماهه تولید برای کارکنان در سطح گروه صنعتی ایران خودرو محاسبه و پرداخت شده است.

حاجی زاد منصور خاطرنشان کرد: پیرو رایزنی صورت گرفته با گروه صنعتی ایران خودرو مقرر شده است تمامی پاداش‌های غیرنقدی کارکنان بصورت تقریباً یکسان پرداخت شود.

وی یادآور شد: با توجه به تعطیلی توافقی همه پنجشنبه‌های هفته در طول سال که ایران خودرو تبریز در مقایسه با سایر صنایع استان از این امر مستثنی است در صورت کار تقریباً مبلغ ۶ میلیون ریال فقط بابت اضافه کاری پنجشنبه‌ها برای کارکنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبات کارگران ایران خودروی تبریز تاپایان سالشرکت ایران خودرو تبریز در سال ۱۳۸۵ تأسیس شده و در این مدت افزون بر یک میلیون دستگاه انواع خودروی سواری و وانت را تاکنون تولید و به بازار هدف عرضه کرده است.
ظرفیت اسمی تولید ایران خودرو تبریز ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.

در ۲۵ روز گذشته کارگران این شرکت به علت تعویق در پرداخت ماهانه ۲ بار دست به اعتصاب زده بودند.
کارگران ایران خودروی تبریز معتقدند در حالی که قیمت گذاری خودرو سراسری است و در ۲ سال گذشته شاهد افزایش ۵ برابری قیمت خودرو‌های تولیدی این کارخانه هستیم، میزان حقوق دریافتی آنها تغییری نداشته است.

یکی دیگر از علل اعتراض کارگران این کارخانه اختلاف حقوقی دریافتی بین مراکز تولیدی ایران‌خودرو اعلام شده است تا جایی که چندین بار به این اختلاف حقوق اعتراض کرده اند، ولی تاکنون این موضوع از سوی مدیریت ایران‌خودرو ترتیب اثر داده نشده است.

کد خبر 135523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha