بازگشت ممنوعیت سفرهای هوایی با سویه جدید کرونا

آمریکا و کشورهای دیگر درپی شناسایی واریانت جدید و بسیار مسری اومیکرون در آفریقای جنوبی، محدودیتهایی را برای ورود مسافران از هشت کشور جنوب آفریقا اعلام کردند.

به گزارش پرشین خودرو، ، واریانت جدید که اومیکرون دارد، چالش جدیدی برای بایدن ایجاد می کند که در واکسینه کردن همه شهروندان آمریکایی درجات مختلفی از موفقیت را تجربه کرده است. بایدن همچنین با انتقاد از سوی کارشناسان سلامت بین المللی و سران جهان برای کوتاهی در ارسال واکسن به کشورهای فقیرتر روبروست.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز جمعه اعلام کرد هیچ موردی از ابتلا به اومیکرون در آمریکا تا به این لحظه شناسایی نشده است. این سازمان انتظار دارد که در صورت شیوع پیدا کردن واریانت B.۱.۱.۵۲۹ در این کشور، آن را به سرعت شناسایی کند.

پس از این که سازمان جهانی بهداشت واریانت اومیکرون را مایه نگرانی خواند، کشورهای سراسر جهان فورا سفر از جنوب آفریقا را متوقف کردند. برخلاف ممنوعیتی که از سوی بایدن اعلام شد، بسیاری از این ممنوعیتها بلافاصله اعلام شدند.

این محدودیتها شامل آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی می شود. عمده شهروندان غیرآمریکایی که در ۱۴ روز گذشته در این کشورها بوده اند، اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

بایدن خبر ممنوعیت سفر از هشت کشور آفریقایی را در حالی اعلام کرد که مشغول سپری کردن تعطیلات روز شکرگزاری در جزیره نانتاکت ماساچوست بود.

رییس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد به عنوان یک اقدام احتیاطی تا زمانی که اطلاعات بیشتری نداریم، دستور محدودیتهای سفرهای هوایی بیشتر از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر را صادر می کنم.

رییس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت:‌ تیم پزشکی وی توصیه کرده اند این ممنوعیت به جای این که فورا اجرایی شود، از دوشنبه آغاز شود. یک مقام کاخ سفید به رویترز گفت: این فاصله به دلیل اقداماتی نظیر هماهنگی با مقامات حمل و نقل و ایرلاینها است که پیش از اجرایی شدن چنین ممنوعیتی باید انجام شوند.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت: اگر این واریانت به کشورهای بیشتری شیوع پیدا کرد، آمریکا به فهرست کشورهایی که سفر از آنها ممنوع است، اضافه می کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند سفر از کشورهای جنوب آفریقا را در پی شناسایی واریانت جدید کووید ۱۹ موقتا متوقف کنند.

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد این کشور کنترلهای مرزی برای مسافران از کشورهای جنوب آفریقا شامل موزامبیک، مالاوی و زامبیا را تشدید کرده و مسافران را ملزم می کند یک قرنطینه ۱۰ روزه را سپری کنند. مقررات جدید یک روز پس از تشدید کنترلهای مرزی برای مسافران از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، اسواتینی، زیمبابوه، نامیبیا و لستوتو اعلام شدند.

مقامات وزارت بهداشت فدرال هند در پی گزارشها از شناسایی واریانت جدید ویروس کرونا از ایالتهای این کشور خواستند به پایش و تست جدی همه مسافران از آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر در معرض این ریسک اقدام کنند.

تایلند هم روز شنبه اعلام کرد ورود افرادی که به هشت کشور آفریقایی پرریسک سفر کرده اند، ممنوع خواهد بود. از ابتدای دسامبر سفر از بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه ممنوع خواهد بود. تایلند از روز شنبه به مسافران از این کشورها اجازه نخواهد داد برای سفر به تایلند ثبت نام نکنند. سریلانکا هم ممنوعیت مشابهی را اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، استرالیا محدودیتهای جدیدی برای افرادی که در ۹ کشور آفریقایی بوده اند اعلام کرد. این کشورها شامل آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، سیشل، مالاوی و موزامبیک بودند.

کد خبر 135526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha