انتقال مخازن سوخت گاز در آریسان2 و دنا به کف خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تغییر محل مخزن و ارتقای موتور در وانت «آریسان دو» و «دنا» خبر داد بطوریکه مخازن سوخت گاز در این دو محصول به کف خودرو انتقال یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با اعلام این خبر و با بیان اینکه نسخه جدید وانت آریسان به زودی به بازار عرضه خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر این‌که در این محصول مخازن به کف خودرو منتقل شده است، تغییرات مهندسی جدی در حوزه شاسی و موتور این محصول صورت گرفته و موتور آن به XU پلاس ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به این‌که امکان تغییر محل مخزن و ارتقای موتور در سایر خودروها نیز صورت گرفته است، افزود: در خودروی دنا این قابلیت فراهم شده که مخزن به کف خودرو منتقل شود. هم چنین برای این محصول، قابلیت پیمایش بیش از 400 کیلومتر با یک بار سوخت گیری گاز فراهم شده است.

مقیمی که در مراسم انعقاد قرارداد تولید 45 هزار دستگاه تاکسی و وانت آریسان دوگانه سوز سخن می گفت، اظهار امیدواری کرد، علاوه بر خودروهای تاکسی و تجاری سبک، امکان تولید دوگانه‌سوز سایر خودروهای تولیدی ایران خودرو فراهم شود تا این محصولات به تعداد بالاتری در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام آغاز فرآیند تولید 45 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز، گفت: توانایی و ظرفیت تامین و تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز را داریم.

وی با اشاره به این‌که بهای تمام شده اقلام و قطعات خودروی گازسوز، سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود، اظهار کرد: با حمایت های مجموعه هایی مانند وزارت نفت، امکان عرضه این خودروها در قالب تاکسی و وانت آریسان فراهم می شود.

 

امضای قرارداد تولید 45 هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز


بنابر این گزارش، قرارداد تولید 45 هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و معاون وزیر صمت در امور صنایع، میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به امضاء رسید.

یادآور می شود که مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، جلیل سالاری معاون و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مدیرعامل و جمعی از مدیران و معاونان گروه صنعتی ایران خودرو، در این مراسم حضور داشتند.
 

کد خبر 135693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha