کد خبر 135730
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
معرفی مهمترین محصولات صنعت ساختمان در ایران

با اهمیت ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در پروژه های ساخت و ساز، مصالحی هایی هستند که برای ساخت هر گونه سازه از آنها استفاده می شود.

به گزارش پرشین خودرو، این سازه ها می تواند خانه ‌های مسکونی باشد یا ساختمان‌ های تجاری، پل ها و یا هر سازه دیگری. هر مصالح اولیه ای که در بخشی از پروژه ها به کار رود، در دسته های مصالح ساختمانی قرار می گیرند. متریال اولیه مورد نیاز برای پروژه های ساختمانی بسیار زیاد هستند اما تعدادی از آنها جزو مهم‌ ترین محسوب می شوند و وجود آنها برای هر ساخت و سازی الزامی است. در ادامه مقاله معرفی مهمترین محصولات صنعت ساختمان در ایران همراه ما باشید.

ماله پروانه ای چیست؟

ماله پروانه ای که به نام های ماله موتوری و ماله برقی نیز شناخته می شود یکی از تجهیزات ساخت و ساز های سبک می باشد که به وسیله شرکت های ساختمانی برای صاف و پرداخت کردن سطوح بتنی استفاده می شود. درماله پروانه ای دستی کاربر دستگاه را با دسته ای که در آن قرار دارد آن را هدایت و رهبری می کند و در نوع سرنشین دار کاربر بر روی دستگاه سوار شده و مانند رانندگی اتومبیل آن را هدایت می کند. جهت خرید ماله پروانه ای کلیک کنید.

استفاده از ماله پروانه ای برای پرداخت سطوح بتنی سرعت انجام کار را بالا می برد و همچنین کیفیت پرداخت را در بالاترین سطح قرار می دهد.

انواع سایزهای ماله موتوری :

ماله موتوری سایز ۶۰ سانت

ماله موتوری سایز ۹۰ سانت 

ماله موتوری سایز ۱۲۰ سانت

اجزای تشکیل دهنده ماله پروانه ای کدامند؟

1. شاسی ماله پروانه ای

2. تیغه ماله پروانه ای

3. سینی ماله پروانه ای

4. موتور ماله پروانه ای

موتور برق چیست؟

موتور برق وسیله ایی است که انرژی مکانیکی حاصل از عملکرد موتور احتراقی را توسط ژنراتور به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند و می تواند در صورت نبود برق به ما کمک بسیاری کند. امروزه برای استفاده از وسایل برقی در فضاهایی خارج از بافت شهری مانند ویلاها، باغ ها، استخر و آب نماها که از شبکه سراسری برق بی بهره می باشند از موتور برق نیکا کورپ استفاده می شود.

موتور برق یا ژنراتور برق دستگاهی است که وجود آن در زمان قطع برق یا مکان هایی که امکان توزیع برق نمی باشد ضروری است. به عنوان مثال موتور برق برای مکان های زیر ضروری می باشد:

  • مرغداری
  • نانوایی
  • ویلا
  • باغ ها و ...

موتور برق هایکی از آن دستگاهی هستند که همیشه از آن در هنگام قطع برق استفاده های بسیاری شده است، برای مثال در ساختمان ها که آسانسور دارند، حتی در زمان قطع برق نیز می توان از آسانسور ها استفاده کرد و به این ترتیب آسایش و راحتی ساکنان را فراهم آورد.

بالابر ساختمانی چیست؟

نقش بالابرهای ساختمانی که اکثرا در موارد ساخت و ساز به کار گرفته می شود، هدایت بار و مصالح به ارتفاع های بالا می باشد. همچین بالابر به یک ماشین مکانیکی که هم سطح سازی و همچنین انتقال هر چیز به ارتفاعی خاص را انجام می دهد اطلاق می گردد.

یک بالابر یا بهتر بگوییم بالابرهای ساختمانی تفاوت زیادی با جرثقیل و دیگر ماشین آلات حمل بار در ارتفاع دارد، از اصول، مکانیزم و نیروی خاصی جهت حمل بار استفاده می کند.

در ادامه در مورد قیمت فروش بالابر ساختمانی بحث نموده و راهنمای خرید بالابر ساختمانی مناسبی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بالابر ساختمانی یا بالابر مصالح (مصالح بر) به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مورد استفاده در ساخت ساختمان ها شناخته شده، که جهت حمل مصالح و تجهیزات در ساختمان های در حال ساخت یا بازسازی شده به کار گرفته می شوند.

در هر یک از بالابرها عواملی مانند قدرت، ظرفیت، قیمت تمام شده، محیط کاری و... نوع مکانیزم را تعیین می کند. از پرکاربردترین بالابرها در ساختمان، بالابرهای ساختمانی هستند که از آن برای بالا و پایین بردن مصالح جهت ساخت و ساز استفاده می گردد.

بتونیر چیست؟

برای تولید بتن در مقادیر کم به دستگاهی به نام بتونیر نیاز می باشد . بتونیر همان مخلوط کن بتن می باشد که برای ساخت بتن در مقادیر کم استفاده می شود و سیمان ، شن و ماسه و آب را با هم مخلوط می کنند تا بتن تشکیل شود.

بتونیر

 

این دستگاه بتن ساز از مقادیر 120 لیتر تا 1000 لیتر به مشتریان عرضه می شود. بارگیری در این دستگاه به دو مدل دستی و باکت هیدرولیکی انجام می شود.دستگاه میکسر بتن دارای یک موتور گرداننده درام یا دیگ است که قدرت آن بر حسب اسب بخار از 2 تا 20 اسب بخار متغیر است.

بیشتر بخوانید: پمپ هیدرولیک دنده ای چیست و از کجا پمپ هیدرولیک دنده ای بخریم؟

این نکته را بدانید که از بار زدن اضافه در میکسر خودداری کنید. همچنین در مورد دانه های بسیار سنگین مانند ذرات پانچی فولادی باید میزان بار را تا 50% ظرفیت ماشین کاهش داد.زیرا بار اضافی باعث آسیب رساندن به ماشین و کاهش عملکرد آن می شود.

میکسرهای بتن دارای سایزهای مختلفی در ابعاد متفاوت وجود دارد. بتونیرها در انواع میکسرهای بزرگ صنعتی، کامیونی و قابل حمل طراحی می شوند. نوع کوچک و قابل حمل بتونیر در کارها و پروژه های کوچکتر برای تعمیرات اماکن مسکونی و منازل و ... کاربرد دارد.

کد خبر 135730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha