بخش توسعه موتورهای درون‌سوز هبوندای در کره تعطیل می‌شود

گروه هیوندایی موتور که شامل خود هیوندایی، خواهر آن کیا و برند لاکچری آن یعنی جنسیس است، تصمیم گرفته که بخش توسعه موتورهای درون سوز در مرکز تحقیق و توسعه خود در کره جنوبی را تعطیل و تمام امکانات آن را در اختیار توسعه قوای محرکه برقی قرار دهد.

به گزارش پرشین خودرو، توسعه خودروهای بنزینی درون سوز در هیوندایی در مرکز آر.اند.دی هیوندایی متوقف شده است.این خودروساز به سرعت در حال گذار از خودروهای درون سوز به خودروهای برقی و هیدروژنی است.

هیوندایی هم به سرعت به سمت عصر خودروهای برقی تغییر جهت می دهد. به فاصله خیلی کوتاه از زمانی که اعلام کرد مدل های درون سوز را به نصف خواهد رساند، اولین خودروی برقی خود را که ایونیک5 نام دارد روی پلتفرم ماجولار جهانی برقی خود با سرواژه ی E-GMP مخفف Electric Global Modular Platform عرضه کرد.

حالا روزنامه اقتصادی کره ای The Korea Economic Daily گزارش کرده است که گروه هیوندایی موتور که شامل خود هیوندایی، خواهر آن کیا و برند لاکچری آن یعنی جنسیس است، تصمیم گرفته که بخش توسعه موتورهای درون سوز در مرکز تحقیق و توسعه خود در کره جنوبی را تعطیل و تمام امکانات آن را در اختیار توسعه قوای محرکه برقی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، محققان طراحی موتور این مرکز به بخش طراحی قوای محرکه انتقال پیدا می کنند. فقط تعداد بسیار کمی باقی می مانند تا روی بهبود همین موتورهای موجود کار کنند. بخشی از این مرکز نیز به محل تست قوای محرکه خودروهای برقی تبدیل میشود. همچنین بخش عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب] در این مرکز هم روی عملکرد قوای محرکه برقی متمرکز خواد شد. به طور طبیعی برخی از تخصص ها دیگر مورد نیاز نیست و به جای آن مرکزی برای توسعه باتری های خودروهای برقی شکل گرفته است و یکی از مهمترین مأموریت های این مرکز تحقیق و توسعه، کار روی مواد خام برای باتری ها و نیمه هادی ها خواهد بود.

پارک چونگ-کوک Park Chung-Kook رئیس مرکز آر.اند.دی هیوندایی طی یک نامه ایمیلی به کارکنان این مرکز نوشته است: «حالا، دیگر گذار به برقی ها گریزناپذیر است. بخش توسعه موتور ما دستاوردهای بزرگی داشته است اما ما ناچار شده ایم که تغییراتی در سیستم خود ایجاد کنیم تا بتوانیم بر پایه و اساس داشته ها و دارایی های گذشته، نوآوری برای آینده خلق کنیم.»

برنامه راهبردی گروه هیوندای موتور تولید 1 میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال 2025 است. این گروه می خواهد تا سال 2040 به طور کامل همه محصولات خود را برقی عرضه کند.

هیوندایی علاوه بر محصول جدید خود به نام آیونیک5, در حال برنامه ریزی برای معرفی ایونیک6 به بازار است. آیونیک 6 روی پلتفرم خودروی مفهومی پروفسی Prophecy تولید می شود که در سال 2022 به بازار می آید. عکس های جاسوسانه ای هم از نمونه اولیه این خودرو در حال تست منتشر شده است.

بعد از آیونیک6 نوبت به آیونیک7 می رسد که یک خودروی اس.یو.وی تمام قد است که در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس هم با عنوان «خودروی مفهومی سِوِن» به نمایش درآمد.

کمپانی خواهر هیوندایی یعنی کیا هم EV6 را در سال 2022 به بازار عرضه می کند و جنسیس هم GV60 را معرفی خواهد کرد که یک کراس اور برقی است. هردوی آنها [هم ایی.وی6 و جی.وی60 ] روی پلتفرم E-GMP معماری شده اند. در ضمن جنسیس اخیراً نسخه برقی کراس اُوِر جی.وی70 را در چین رونمایی کرده است.

البته هیوندایی مثل تویوتا، روی آینده خودروهای هیدروژنی حساب باز کرده و یواش یواش در حال توسعه و گسترش توانایی های خود در این زمینه است. تا به حال هیوندایی یک وانت به نام زاینت Xcient trucks یک خودروی سواری به نام نکسو Nexo و یک خودروی مفهومی [در حد طراحی که به تولید انبوه نرسیده] به نام ویژن اف.کی Vision FK concept معرفی کرده است.

کد خبر 136148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha