کارت واکسن کرونای خود را آنلاین منتشر نکنید

کارشناسان بهداشتی در انگلیس از مردم اکیدا خواسته‌اند که تصویر جواب منفی آزمایش‌های کووید خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر نکنند زیرا مجرمان از اطلاعات آن‌ها برای تهیه گواهی یا کارت‌ واکسن جعلی استفاده می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، در برخی مکان‌های عمومی انگلیس مانند باشگاه‌ها از مشتریان‌ خواسته می‌شود که قبل از ورود، جواب منفی آزمایش یا کارت واکسیناسیون خود را ارائه کنند.

کارشناسان امنیتی اکنون هشدار می‌دهند که نوعی تجارت غیرقانونی‌ در حال افزایش است که در آن، کلاهبرداران از جزئیات آزمایش‌های ارسالی آنلاین برای ساختن جواب آزمایش منفی برای دیگران استفاده می‌کنند.

آن‌ها هشدار می‌دهند کسانی که این تصاویر را منتشر می‌کنند، ممکن است ناخواسته برای اقدام‌های بهداشت عمومی خطر ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت "گت لایسنس" که به کسب‌وکارها در حوزه امنیت کمک می‌کند، گفت: به محض اینکه موسسات مختلف درخواست اثبات وضعیت کرونا را شروع کنند، ظاهر شدن گواهی‌های جعلی کووید هم اجتناب‌ناپذیر است.

او گفت: ما سال‌ها است که اسناد جعلی را می‌بینیم. برای مثال چندین سال است که ارائه شناسنامه‌های جعلی یکی از اتفاق‌های معمولی در کار است و ارائه گواهی جعلی کووید نیز یک مشکل جدید است که دربان‌ها به‌زودی با آن مواجه خواهند شد.

او افزود: بدیهی است که بازاری برای گواهی‌های جعلی کووید وجود خواهد داشت زیرا افرادی هستند که می‌خواهند زندگی خود را به طور عادی پیش ببرند و مجبور نباشند بابت فعالیت‌هایی که قبلا لازم نبود برای انجامشان آزمایش کرونا بدهند، این آزمایش را انجام دهند. بنابراین بسیار مهم است که مراقب کارت واکسن خود باشید. توصیه ما این است که از ارسال آن به رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید و کدی را که از آزمایش کووید گرفته‌اید به اشتراک نگذارید زیرا دیگران می‌توانند آن را به جای آزمایش خود ثبت کنند.

وی همچنین گفت که جعل کارت واکسن نه تنها به‌ شدت غیراخلاقی و بسیار خطرناک است، بلکه می‌تواند در صورت گرفتار شدن‌ شما، جریمه ۱۰ هزار پوندی در پی داشته باشد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت،‌ گذرنامه‌های جعلی کووید نیز هم‌اکنون در فرانسه دست به دست می‌شوند و مقام‌های فرانسوی از اوایل دسامبر، بررسی شبکه‌های آنلاینی که این کارت‌ها را می‌فروشند، شروع کرده‌اند.

کد خبر 136201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha