پرفروش ترین خودروی چینی در بازار خودروی ایران!

این روزها خودروهاییکه افراد سوار می‌شوند به نحوی نشان دهنده طبقه اجتماعیشان محسوب می شود و به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به دنبال ارتقا این جایگاه در جامعه هستند. این امر موجب شده است که به سمت خودروهای چینی بروند.

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری از خریداران در طبقات متوسط جامعه ترجیح می‌دهند که خودروی چینی را سوار شوند. در دهه 90 این تقاضا به اوج خود رسید و خودروهای پرفروش چین در ایران ظاهر شدند، از آن زمان انبوهی از خودروهای چینی به بازار ایران وارد شدند و حد فاصلی را بین خودروهای اروپایی و خودروهای ایرانی ایجاد کردند. امروزه لیست پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار خودروی ایران بسیار بلند و بالا شده است و این امر به دلیل استقبال بی نظیر ایرانیان از این خودروهاست.

 

معرفی خودروهای چینی در بازار ایران

همانطور که گفته شد، آمار فروش  و قیمت روز خودرو چینی در ایران بسیار بالاست. از میان محبوب‌ترین و پرفروش ترین خودروهای چینی می‌توان به برلیانس H330، بسترن B30، انواع جک S3، S5 و S7، دانگ فنگ H30 کراس، چری تیگو 5، ام وی ام X22، را نام برد. میزان تولید این خودروها در سال‌های گذشته به بیشترین حد خود رسید و می‌توان گفت در بازار ایران این خودروها بین 15 الی 30 درصد بازار را گرفته است.

 

البته وجود مشکلاتی مانند تحریم در ایران سبب شد که شرکای چینی نتوانند به میزان تیراژ خود اضافه کنند و چنانچه این مشکلات از سر راه آن‌ها برداشته شود، میزان فروش این خودروها حتی بیشتر هم خواهد شد. از میان این خودروهای پرفروش قصد داریم به معرفی مشخصات انواع جک S3، جک S5 و همچنین جک S7 که در میان عموم مصرف کنندگان به عنوان محبوب ترین و باکیفیت ترین خودروهای چینی شناخته می شوند بپردازیم.

 

بررسی مشخصات جک S5، یکی از باکیفیت ترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

 

جک s5

 

ماشین جک S5 یکی از مدل‌های کراس اوور این برند است که در طراحی آن از ظاهر مدل‌های کره‌ای الهام گرفته اند. این خودرو در اواخر سال 1393 به وسیله کمپانی کرمان موتور به بازار ایران وارد شد و به دلیل شباهت زیاد به هیوندای توسان، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. در آن سال ماشین جک اس 5 به صورت گیربکس دستی به بازار وارد شد و حدودا دو سال پس از آن نمونه اتوماتیک آن نیز تولید و عرضه شد.

 

امکانات و آپشن‌ها

خودروی S5 دارای حداکثر قدرت 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 265 نیوتن متر است و جعبه دنده آن 6 سرعته و اتوماتیک است.

 

از امکانات این خودرو می‌توان به سانروف، آینه‌های جانبی برقی دارای گرم‌کن، چراغ‌های جلو اتوماتیک، چراغ عقب LED، چراغ راهنما بر روی آینه، دیمر، کامپیوتر سفری، قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی راننده، پوشش چرمی برای فرمان، مموری برای صندلی راننده، سیستم مخصول ضد سرقت، قفل کودک، ترمز هیدرولیکی کمکی، سیستم پایداری، کنترل سرعت در سرپایینی، ترمز پارک برقی، هشدار باد چرخ‌ها، کیسه هوا سرنشین جلو و راننده، سنسور پارک عقب و جلو، بلوتوث، سیستم پخش قوی، سنسور باران و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

 

بررسی مشخصات جک S7

ماشین جک اس 7 یکی از به روزترین محصولات این شرکت است و نمای ظاهری آن با S3 و S5 فرق دارد. درون کابین جک S7 بسیار متمایز از سایر خودروهای جک است. حضور 4 دریچه تهویه به شکل دایره‌ای در مرکز کنسول و همچنین یک ساعت آنالوگ در بین آن‌ها، فرمان اسپرت، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و چرم‌های رو دری و داشبوردی از نظر ظاهری این خودرو را شکیل‌تر از سایر مدل‌های آن کرده است.

 

از امکانات مهم این خودرو می‌توان هدآپ رنگی، گردش مه شکن بر سر پیچ‌ها، دوربین 360 درجه عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی و سیستم پخش فوق العاده را نام برد. شاسی‌های این خودرو با فولاد مقاوم ساخته شده است و ایمنی خودرو را تضمین می‌کند. سایر امکانات جک S7 کنترل پایداری، کنترل کشش، توزیع نیروهای ترمز، اتو هلد، کروز کنترل و انواع هشداردهنده‌ها می‌باشد.

 

جمع بندی

حضور خودروهای چینی در بازار ایران موجب شده افراد در طبقه متوسط بتواند طعم داشتن یک خودروی باکیفیت خارجی را بچشند. در این بخش سعی داشتیم پرفروش ترین خودروهای چینی در بازار خودروی ایران را به شما معرفی کنیم و به بررسی مشخصات انواع جک پرداختیم. در این مطلب آموختید که می‌توانید با قیمتی پایین‌تر مشابه خودروهای اروپایی و کره‌ای را سوار شوید و از امکانات و ایمنی آن‌ها لذت کافی را ببرید.

 

کد خبر 136331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha