تشکیل ستاد سازمان‌‌‌های مردم‌نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌و‌نقل‌

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه روند افزایشی سوانح رانندگی و آسیب‌های انسانی‌، اجتماعی و اقتصادی آن در ۹ ماهه سال جاری در کشور زنگ خطری جدی است، از تشکیل ستاد سازمان‌‌‌های مردم‌نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌و‌نقل‌ خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، ناصر رزاق‌منش اظهار داشت: در سال گذشته با اِعمال محدودیت‌های سفر و ترددها به جهت بروز بیماری کرونا در کشور ، آمار سوانح رانندگی کاهش نسبی داشت اما ‌‌به نظر می‌رسید‌ این روند پایدار نماند و نباید موجب رضایت مندی جامعه و دست اندرکاران سفرهای جاده‌‌ای باشد.

وی ادامه داد: در 8 ماهه سال جاری تعداد 11 هزار و 773 نفر از هموطنان جان‌ خود را در اثر تصادفات درون و برون شهری رانندگی از دست دادند و تعداد 217 هزار و 159 نفر مصدوم و مجروح شدند که به ترتیب افزایش 9.3 و 10.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: ‌نگران کننده‌ تر از این موضوع، افزایش این آمار در آبان‌ امسال بود که به‌ ترتیب به ترتیب در آمار فوت و جانباخته 10 و 26.9 درصد رشد داشت.

رزاق‌منش تأکید کرد: با توجه به این آمار ضرورت دارد‌ موضوع مورد تامل جدی همه مسوولان و متولی سفرهای جاده‌های و مردم همچنین ‌رسانه‌ها قرار گیرد‌.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از اقدام جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با مشارکت تنگاتنگ دیگر سازمان‌های مردم نهاد‌ و نهادهای مردمی فعال‌، دلسوز و علاقمند به موضوع ایمنی حمل و نقل جهت تشکیل ستاد هم افزایی توان و فعالیت‌ها خبر داد و گفت: این ستاد در صدد خواهد بود ماموریتی جدید در آغاز دهه اقدام ملی برای ایمنی راه‌ها تبیین کرده و دور جدیدی از فعالیت‌های هماهنگ‌ و یک صدا در این‌باره داشته باشد.

وی افزود: در این راستا برنامه جدی‌تر از گذشته برای افزایش ایمنی سفرها و کاهش سوانح رانندگی با اجرای برنامه‌های فرهنگی گسترده در سراسر کشور‌، تولید و انتشار انواع محتواهای مفهومی در بخش ایمنی ترافیک و به موازات آن حساس‌سازی مسئولان امر و جلب توجه افکار عمومی با کمک و یاری سایر سندیکاها و تشکل‌های مرتبط به ویژه اصحاب رسانه در دستور کار خواهد بود.

مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان کرد:‌ نخستین جلسه و نشست این ستاد با حضور مسئولان و رؤسای انجمن های‌ خیرین راه و ترابری‌، جامعه ایمن کشور‌، پیشگامان ایمنی راه‌، پیشگیری از مرگ‌های غیر طبیعی‌، بانوان علیه سوانح رانندگی و تنی چند از صاحب نظران دانشگاهی و اعضای هیات مدیره جمعیت برگزار شد و از دیگر سازمان‌های مردم نهاد‌ فعال در حوزه ایمنی حمل و نقل‌، ترافیک و سلامت هموطنان جهت مشارکت در این ستاد دعوت شد.

رزاق‌منش با ابراز نگرانی ستاد هم افزایی توان و فعالیت نهادهای مردمی از روند افزایشی سوانح رانندگی در کشور‌، اتخاذ تصمیمات و تدابیر کاربردی و مؤثر همچنین اقدامات لازم از سوی نهادهای اجرایی‌، نظارتی‌، امدادی‌، فرهنگی و اجتماعی با توجه به افزایش تقاضای سفر در ماه‌های اخیر همچنین پیش‌بینی‌های انجام یافته برای سفرهای نوروزی را یک امر مهم در راستای مسئولیت اجتماعی و حاکمیتی دانست.

وی آمادگی کامل این ستاد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل و سلامتی هموطنان در سفرها در حد مقدورات و ظرفیت خود را اعلام کرد.

کد خبر 136604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha