بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس

بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور هفته آتی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو برگشت داده شده از شورای نگهبان در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مجلس شورای اسلامی هفته آینده روز‌های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسات علنی خواهد داشت.

نمایندگان مجلس قرار است روز یکشنبه هفته آینده به عنوان اولین دستور؛ رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی را ادامه دهند. قید دو فوریت این طرح در جلسه هفتم دی ماه سال جاری در مجلس به تصویب رسیده بود.

بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو برگشت داده شده از شورای نگهبان؛ طرح استفساریه مربوط به تبصره یک بودجه سال ۱۴۰۰؛ طرح اصلاح تبصره یک قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان؛ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی؛ طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنعتی و تخصصی؛ طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری؛ طرح شفافیت آرا نمایندگان و طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل از جمله طرح‌هایی است که قرار است در جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی گذاشته شود.

همین گزارش حاکی است؛ لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران؛ لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی؛ لایحه پروتکل اصلاحی اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی؛ ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)؛ لایحه موافقت نامه تشویق حمایت متقابل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت نیکاراگوئه و تعداد دیگری از لوایح موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های غناو سوئیس از لوایحی است که در دستور جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین قرار است در جلسه روز سه شنبه مجلس سوال نمایندگان بناب و نیز رباط کریم از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شود. وزیر به این جلسه دعوت شده است.

همچنین گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص حوزه زنان و حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بیمه خانه دار در دستور روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی است که در این جلسه وزیر کشور و رئیس سازمان بهزیستی برای ارائه توضیحات به مجلس شورای اسلامی دعوت شده اند.

همچنین گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در یکی از جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

کد خبر 136618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha