نکات مهم خرید دیسک ترمز خودروهای خارجی

دیسک ترمز یکی از قطعه های مصرفی مهم برای ماشین های خارجی است که نقش مهمی در ترمزگیری صحیح و حفظ سلامت خودروی ما دارد. هنگام ترمزگیری، این لنت‌ها با دیسک درگیر شده و با ایجاد یک شتاب منفی باعث توقف خودروی ما می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، با توجه به نقش مهم دیسک ترمز، کیفیت و سلامت آن موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل قصد داریم در مطلب پیش رو، به مرور نکات مهمی بپردازیم که به عنوان مالک یک خودروی خارجی، باید در هنگام خرید به آنها دقت کنید. بنابراین پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

دیسک ترمز چیست؟

دیسک ترمز یک قطعه دایرهای شکل در قسمت چرخ خودرو است، که در زمان ترمزگیری خودرو ما را متوقف میکند. این قطعه طول عمر مشخصی دارد و با سپری شدن این دوره زمانی، دیگر کارایی و کیفیت سابق خود را نخواهد داشت. دیسک ترمز ارتباط مستقیمی با دو قطعه دیگر دارد؛ یکی چرخ و دومی لنت ترمز.

 

هنگامی که ما پدال ترمز را میفشاریم، بین لنت و دیسک ترمز درگیری ایجاد میشود و در این فرآیند دیسک با سرعت کمتری میچرخد. وقتی سرعت چرخش دیسک پایین بیاید، سرعت چرخها کم می‌شود و در نهایت خودرو بهطور کامل ترمز میکند. اگر دیسک ترمز درست کار نکند یا عملکرد مناسبی نداشته باشد، ترمز خودرو درست کار نخواهد کرد که این موضوع بسیار خطرناک است!

 

دیسک ترمز جلو و عقب ماشینهای خارجی

با توجه به میزان کارکرد ماشین، لازم است در دورههای زمانی مشخص دیسک ترمز جلو مرسدس بنز و سایر ماشینهای خارجی تعویض شوند. سعی کنید همیشه زمان تعویض دیسک ترمز جلو را زودتر از زمان تعویض دیسک عقب قرار دهید. در زمان خرید یا تعویض این دیسکها نیز لازم است به چند مورد دقت کنید:

- سختی مناسب در تمامی سطوح دیسک

- مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار ناشی از ترمزگیری مداوم

- سیستم خنک شوندگی مناسب

- فاقد هرگونه نویز و صدا بودن

- مناسب برای شرایط گوناگون آب و هوایی

 

دیسک ترمز

 

دلایل خرابی یا فرسودگی دیسک ترمز

دیسکهای ترمز بهعلت استفاده نادرست از لنت ترمز و دیر اقدام کردن برای تعویض لنت، خیلی زود میشوند و بعد از مدت کوتاهی آسیب میبینند. ترمزهای مکرر هم باعث کاهش طول عمر دیسکها میشود.

 

یکی دیگر از عواقب عدم تعویض به موقع لنت ترمز، همین خرابی دیسک ترمز است. لنت هنگام ترمز گرفتن با دیسک برخورد کرده و باعث اصطکاک بین این دو میشود. خرابی لنت باعث باعث خراشیدگی دیسک و در نتیجه تاب برداشتن آن میشود.

 

مهمترین نکات برای خرید دیسک ترمز ماشینهای خارجی

برای خرید دیسک ترمز خودروهای خارجی با توجه به اینکه مبلغ بالاتری نسبت به ماشینهای داخلی پرداخت میکنیم، لازم است به چند نکته دقت کنیم:

 

  1. به سازگاری دیسک ترمز با خودروی خودمان توجه کنیم

فاکتور مهم و کلیدی در خرید دیسک ترمز، سازگاری آن با مدل خودروی ماست. معمولاً روی جعبه همه دیسکها، نام مدلهای سازگار حک میشود. مثلاً نوشته میشود که این دیسک برای مرسدس بنز مدل CLS500 2011-2017 یا مدل SL500 2015-2019 مناسب است.

 

  1. نوع دیسک ترمز مورد نیازمان را مشخص کنیم

مورد بعدی، نوع این سری از قطعات مصرفی خودروها است. طی چند سال استفاده از دیسکهای دارای سیستم خنک شونده یک امر کاملاً رایج در میان رانندگان است. این دیسکها طول عمر بیشتری هم دارند.

 

  1. نسبت به جنس دیسک ترمز دقیق باشیم

برای انتخاب دیسک ترمز، باید به جنس آن هم توجه کنیم. ما در بازار دیسک‌هایی داریم که یا از جنس فولاد ساخته شده‌اند و یا برای تولید آن‌ها از سرامیک، چدن و کربن استفاده شده است. هر کدام از متریالها در ساخت دیسک‌های ترمز از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند، و بهتر است قبل از درباره آنها مطالعه داشته باشیم.

 

  1. به محل نصب دیسک ترمز دقت کنیم

منظور از محل نصب دیسک ترمز، در واقع محل قرارگیری آن روی چرخ‌های عقب یا جلو خودرو است. در خودروهای خارجی مختلف، دیسک ترمز هم برای چرخهای عقب طراحی شده و هم برای چرخهای جلو. توجه داشته باشید که دیسک ترمز قابل نصب بر روی چرخ‌های عقب و چرخهای جلو با هم فرق دارند. پس در این مورد با دقت عمل نکنید و حتماً با مشخص کردن جایگاه چرخ‌ها اقدام به خرید دیسک مورد نظرتان نمایید. برای خودروهای بنز و بیام و، دیسک روی چرخهای جلو نصب میشود.

 

  1. فاکتورهای مهم در قیمت دیسک ترمز را در نظر بگیریم

قیمت دیسک ترمز با توجه نام و برند تولید کننده، جنس، وجود سیستم خنک شونده و نوع آن مشخص می‌شود. معمولاً برندهای سرشناس و با کیفیت، قیمت بالاتری دارند.

 

علائم و نشانههای خراب شدن دیسک ترمز چیست؟

یکی از سؤالات متداول بسیاری از صاحبان ماشینهای خارجی این است که چگونه بفهمیم دیسک ترمز تکان میخورد؟ یا خراب شده است؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، دیسک ترمز قطعهای با مقاومت بسیار بالاست و شرکتهای تولید کننده این قطعات از دمای بسیار بالا ساخت آن استفاده میکنند. چون پس از ترمزگیری، دیسک ترمز باید سریع خنک شود و به دمای اولیه برسد. بنابراین این قطعه طوری ساخته شده که حرارت حاصل از اصطکاک لنت و دیسک را دفع و خنک میکند.

 

اما زمانی که دیسک ترمز خراب میشود یا اصطلاحاً تاب بر میدارد، ما میتوانیم با کمک چند علامت متوجه آن شویم. واضحترین علامت لرزش خودرو در هنگام ترمزگیری است، که گاهی همراه با صدا است. ترمز بیش از حد و بهطور مداوم معمولاً منجر به از دست دادن عملکرد صحیح دیسک ترمز میشود. این اتفاق در ماشینهای مسابقهای بیشتر دیده میشود.

 

دیسک ترمز

 

معرفی بهترین فروشگاه آنلاین برای خرید دیسک ترمز

یکی از مهم‌ترین موضوعات در خرید دیسک ترمزها، کیفیت آنهاست. تنوع برندها و قیمت انواع دیسک ترمز خودروهای خارجی زیاد است و این موضوع ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. حتی ممکن است ندانید کدام دیسک ترمز برای خودروی شما مناسبتر است یا نگران تقلبی و بی کیفیت بودن آن باشید!

 

ولی ما میخواهیم فروشگاهی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با اطمینان خاطر از اصل بودن کالا، دیسک ترمز مناسب خودروی خود را با بهترین قیمت و ضمانت کیفیت بخرید؛ فروشگاه آنلاین رادیس کار. این فروشگاه برای ارائه انواع دیسک ترمزهای مرسدس بنز و بیام و در خدمت شماست. فقط کافیست به نشانی www.radiscar.com مراجعه کنید.

کد خبر 136679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha