تغییر بزرگ در رویه نام‌گذاری محصولات خودروساز سوئدی

مدیرعامل ولوو گفت: ما می خواهیم روی خودروهای مان اسم بگذاریم همان طور که وقتی نوزادی به دنیا می آید برای آن اسم انتخاب می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از اتوکار، در نسل بعدی ولوو ایکس.سی90 دیگر نامگذاری به روش حرف و عدد جای خود را به نامگذاری واقعی و انتخاب اسم می دهد و حالا نامی که برای این محصول انتخاب شده اِمبلا است.

در رزومه ی نسل جدید ولوو ایکس.سی90 انواع و اقسام عنوان ها جمع شده و این خودرو در چند موضوع عنوان اول را به دست آورده است. اول این که این خودرو اولین خودرویی است که روی پلتفرم SPA2 ماجولار بنا شده است و این پلتفرم زیرساخت های لازم برای نصب انواعی از امکانات و سامانه های کمک به راننده جدید را در خود دارد و اولین خودرویی است که به جای عدد و رقم،‌ نام درست و حسابی دارد و قرار است از حالا به آن امبلا بگویند.

مجله خودرونویس بریتانیایی اتوکار اولین بار در سال 2021 بر اساس ثبت نام تجاری خبر از نامگذاری محصول شاسی بلند تمام قد ولوو داده بود. هر چند که ثبت نام تجاری یا ثبت اختراع همیشه به معنی تجاری شدن یا به تولید انبوه رسیدن یک محصول یا اختراع نیست اما این بار همه شواهد نشان می دهد که ولوو قصد دارد سیستم نامگذاری حروف و عدد را کنار بگذارد و برای محصولات خود نام واقعی بگذارد. هاکان ساموئلسن مدیر عامل در شرف بازنشستگی ولوو در توضیح این موضوع گفته است: «ما می خواهیم اسم روی خودروهای مان بگذاریم همان طور که وقتی نوزادی به دنیا می آید.»

بر اساس داستان های اساطیری نروژی، اِمبلا نام اولین زنی است که خدا خلق کرده است. ریشه شناسی این واژه در ظاهر در تاریخ گم شده است. و شواهد نشان می دهد که ولوو می خواهد میراث سوئدی این خودروساز را بر اساس چکش ثور قرار داده و حفظ کند.

از بسیاری جهات این اسم گذاری، اصول اولیه را رعایت کرده است. اول آن که این اسم خیلی خوش آوا است،‌ حتی در زبان های مختلف دنیا. دوم آن که به آسانی تلفظ می شود، حتی برای کشورهای غیر اسکاندیناوی. سوم این که تقلیدی و تکراری نیست.

یک سری اطلاعات غیررسمی هم در مورد این خودرو وجود دارد. یکی این که امبلا به نوعی تولید انبوه خودروی مفهومی ریچارج است که در نوامبر 2021 رونمایی شد. اگر این اطلاعات درست باشد، به خودروهایی که در حال حاضر در نمایشگاه های فروش وجود دارند هیچ شباهتی ندارد. به احتمال زیاد فاصله بین دو محور آن هم بیشتر است.

اطلاعات در مورد قوای محرکه آن هم متناقض است. برخی می گویند که تماماً برقی است و منبع تغذیه آن باتری خواهد بود. عده ای هم بر این باورند که فعلاً هیبریدی است.

قرار بر این است که امبلا قبل از به پایان رسیدن سال 2022 به دست مشتریان برسد. بعد هم قرار است کراس اُور ولوو در سال بعد یا شاید هم 2024 وارد بازار شود. در چارلستون کارولینای جنوبی در آمریکا، جایی که سدان اس60 ولوو تولید می شود، امکان تولید اِمبلا وجود دارد.

بد نیست این جمله هم اضافه شود که بر اساس داستان های اساطیری نروژی، اولین مردی که خدا خلق کرده آسک Ask نام دارد.

کد خبر 136686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha