دستیابی فولکس به استانداردهای کاهش آلایندگی اتحادیه اروپا

بر اساس استانداردهای آلایندگی کنونی، هدفگذاری آلایندگی 120.8 گرم دی اکسید کربن به ازای پیمایش هر کیلومتر تعیین شده و محصولات فولکس واگن موفق شده است که رقم 118.5 گرم به ازای هر کیلومتر را به ثبت برساند.

به گزارش پرشین خودرو، کریستین دالهایم مدیر فروش مالتی-برند گروه خودروسازی فولکس واگن می گوید: «برنامه های برقی شدن محصولات ما در سال گذشته با معرفی مدل های جدید و جذاب، سرعت چشمگیری پیدا کرد.»

بر اساس داده های اولیه منتشر شده توسط فولکس واگن، متوسط آلاینده های دی اکسید کربن برای خودروهای سواری فروخته شده در اتحادیه اروپا «حدود 2 درصد پایین تر از هدفگذاری قانونی» بوده است.

در سال 2020 گروه خودروسازی فولکس واگن عدم رسیدن به این هدفگذاری را به آثار شیوع جهانی ویروس کرونا نسبت داد.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا که از سال 2020 اجرایی شده است، سازندگان خودرو با جرایم سنگینی مواجه خواهند بود اگر آلایندگی محصولات جدید آنها از اندازه تعیین شده بالاتر باشد.

بر اساس استانداردهای آلایندگی کنونی، هدفگذاری آلایندگی 120.8 گرم دی اکسید کربن به ازای پیمایش هر کیلومتر تعیین شده و محصولات فولکس واگن موفق شده است که رقم 118.5 گرم به ازای هر کیلومتر را به ثبت برساند.

گروه خودروسازی فولکس واگن در سال 2021 موفق به تحویل 472,300 دستگاه خودروی برقی به مشتریان خود در اروپا، نروژ و ایسلند شد که هم شامل خودروهای تمام برقی است و هم خودروهای هیبریدی [برقی-بنزینی] است. به بیان دیگر، فروش خودروهای برقی فولکس واگن در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 64 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که اکثر سازندگان خودرو در دنیا با کمبود شدید ریزتراشه های نیمه هادی دست و پنجه نرم می کردند. ریزتراشه ها هم در خودروهای بنزینی و هم خودروهای برقی از قطعات کلیدی به حساب می آیند.

در بین خودروسازان اروپایی، فولکس واگن در صدر جدول فروش قرار دارد اما با کاهش فروش 4.8‌ درصدی سهم بازار آن به 25.1 درصد کاهش یافته است.

گروه خودروسازی فولکس واگن شامل 12 برند از جمله آئودی، پورشه و اشکودا است و برای دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی 35 میلیارد یورو [40 میلیارد دلار] سرمایه گذاری کرده و می خواهد تا سال 2025 بزرگترین خودروساز برقی دنیا شود.

منبع: afp.com

کد خبر 136722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha