نتایج تحقیقات وزرات بازرگانی آمریکا در خصوص کمبود تراشه منتشر می‌شود

وزارت بازرگانی ایالات متحده به زودی جزئیات پژوهش خود در خصوص کمبود تراشه های نیمه هادی در سال گذشته را منتشر خواهد کرد و این درست در زمانی اتفاق می افتد که دولت برای تصویب لایحه تقویت سازندگان به کنگره فشار می آورد.

به گزارش پرشین خودرو، وزارت بازرگانی از ماه سپتامبر 2021 [شهریور امسال] از سازندگان تراشه نیمه هادی و کمپانی های مرتبط با زنجیره تأمین خواست که به طور داوطلبانه داده ها و اطلاعات مربوط به کمبود تراشه را در اختیار بگذارند تا روشن شود چرا تولید در سرتاسر دنیا با کاهش یا توقف مواجه شده است.

این وزارت می گوید که همکاری خوبی را دریافت کرده اما هنوز جزئیات این پژوهش را منتشر نکرده است. خودروسازان و سازندگان قطعات و مجموعه ها هشدار داده اند که کمبود و نقصان در تأمین تراشه ممکن است حداقل تا سال 2023 طول بکشد.

در هفته ای که گذشت، وزرات بازرگانی در جست و جوی برنامه های احتمالی برای تشویق سرمایه گذاری در تحقیقات و ساخت نیمه هادی ها بود. جینا رایموندو Gina Raimondo وزیر بازرگانی گفت: «اگر تأمین داخلی تراشه را افزایش ندهیم، ایالات متحده با دو معضل رو به رو خواهد بود، افزایش قیمت ها به خاطر کمبود در تأمین و دیگری تهدید بلند مدت برای امنیت ملی و اقتصاد آمریکا»

جمعه گذشته، استلانتیس [برند حاصل از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن] از توقف خط تولید کارخانه مونتاژ ویندسور در اوتاریو خبر داد.

انتظار می رود که دموکرات ها در مجلس نمایندگان طی همین هفته لایحه ای را معرفی کنند که هدف اصلی آن تقویت رقابت پذیری آمریکا در برابر چین است که در آن سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاری در تولید و تحقیق تراشه [پردازشگر نیمه هادی] در نظر گرفته شده است. سنای آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته این سرمایه گذاری را تأیید کرده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده هفته گذشته گفت این لایحه «به زودی» وارد می شود و در فوریه به رأی گذاشته خواهد شد.

بایدن در چند ماه گذشته به کنگره فشار می آورد که سرمایه گذاری برای تقویت تولید تراشه در ایالات متحده را تصویب کنند چون تراشه یا پردازشگرهای نیمه هادی از قطعات و مجموعه های کلیدی در صنعت خودرو و صنعت کامپیوتر و موبایل هستند و در حال حاضر به گلوگاه در زنجیره تأمین تبدیل شده اند.

در جمعه ای که گذشت، کمپانی اینتل اعلام کرد که برنامه دارد 20 میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه تراشه سازی در اوهایو سرمایه گذاری کند،‌ در حالی که سامسونگ الکترونیکس در ماه نوامبر شهر تیلور در ایالت تگزاس را انتخاب کرده و 17 میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته است تا در آن تراشه های پیشرفته بسازد.

منبع: رویترز

کد خبر 136773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha