کد خبر 137785
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
 فروش ۸.۵ میلیارد دلار سهام تسلا پیش از تصاحب توییتر

ماسک سهام تسلا را به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار قبل از تصاحب توییتر فروخت.

به گزارش به گزارش پرشین خودرو، بایگانی اوراق بهادار ایالات‌متحده نشان داد که ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا 8.5 میلیارد دلار از سهام این سازنده خودروهای الکتریکی را فروخته که احتمالا با هدف کمک به تامین مالی خرید برنامه‌ریزی شده وی از توییتر بوده است.

ماسک روز پنجشنبه در توییتی گفت که هیچ فروش دیگری برای تسلا بعد از امروز برنامه‌ریزی نشده است. وی طی هفته گذشته حدود 9.6 میلیون سهم را طبق بایگانی‌های روز پنجشنبه و جمعه فروخت که معادل 5.6 درصد از سهام او در شرکت است.

البته مشخص نیست که آیا تمام فروش سهام اخیر تسلا ماسک، گزارش شده است یا خیر.

این فروش پس از آن صورت گرفت که ماسک روز دوشنبه قراردادی را برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار به صورت نقدی در معامله‌ای منعقد کرد که کنترل پلت‌فرم این رسانه‌ اجتماعی که میلیون‌ها کاربر ازجمله رهبران جهانی دارد به ثروتمندترین فرد جهان تغییر می‌دهد. بر اساس گزارش فوربس، دارایی خالص ماسک 268 میلیارد دلار است.

به عنوان بخشی از این معامله، ماسک گفت: 21 میلیارد دلار تعهد سهام ارائه خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که این میلیاردر چگونه می‌تواند 12.5 میلیارد دلار باقی مانده از تامین مالی سهام را تامین کند. ماسک 43.61 درصد از سهام شرکت اسپیس ایکس را در اختیار دارد که بنا به گزارش‌ها 100 میلیارد دلار ارزش دارد.

سهام تسلا در معاملات صبح روز جمعه حدود 5 درصد افزایش یافت.

سهام تسلا از زمان افشای خبر بیش از 9 درصد سهام توییتر توسط ماسک در 4 آوریل، حدود 20 درصد سقوط کرده‌ است.

این اولین فروش سهام تسلا ماسک از زمانی است که او در ماه‌های نوامبر و دسامبر پس از نظرسنجی از کاربران توییتر در مورد فروش 10 درصد از سهام خود در این خودروساز برقی بود که 16.4 میلیارد دلار سهام خود را واگذر کرد.

ماسک در توییتر اعلام کرد که در سال 2021 بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد زیرا اعمال اختیارات سهام او در سال جاری منقضی می‌شود.

برخی از معامله‌گران در این هفته نگران هستند که ماسک ممکن است پول کافی برای تامین مالی 21 میلیارد دلار کمک نقدی خود را نداشته باشد و شاید با توجه به سهام توییتر از معامله خارج شود.

به عنوان بخشی از قرارداد مالی توییتر، ماسک تعهداتی را برای 13 میلیارد دلار وام در برابر توییتر و 12.5 میلیارد دلار وام حاشیه‌ای مرتبط با سهام تسلا تضمین کرد.

کد خبر 137785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha