کد خبر 137828
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
 گرانی بنزین در آمریکا رکورد جدید زد

سه هفته پیش از آغاز فصل رانندگی تابستانی آمریکا، بهای معاملات بنزین در نیویورک روز جمعه در رکورد بالای جدیدی بسته شد.

به گزارش پرشین خودرو، بهای معاملات بنزین در ۳.۷۶ دلار در هر گالن، بالاترین حد از سال ۱۹۸۶ به شمار می رود. روند معاملات آتی، منعکس کننده قیمتها در جایگاههای سوخت است که نزدیک به رکورد بالای ثبت شده در اوایل مارس هستند که آمریکا واردات نفت روسیه را در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین ممنوع کرد.

انتظار می‌رود تقاضا برای سوخت تابستان امسال از سطح سال گذشته فراتر برود در حالی که عرضه به پایین سطح پیش از پاندمی کووید ۱۹ نزول کرده است. چنین وضعیتی قیمتها را در طول ماه‌های تابستان بالاتر خواهد برد. بنزین گران، عامل کلیدی تورم بوده و مصرف کنندگان را که با افزایش هزینه‌های مسکن و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند، در مضیقه بیشتری قرار می دهد. اقدامات دولت بایدن برای کنترل قیمتهای بنزین که شامل آزادسازی نفت از ذخایر اضطراری و موافقت با مخلوط سوخت حاوی اتانول بالاتر بوده است، در متوقف کردن روند صعودی قیمت بنزین ناکام مانده است.

جان کیلداف، هم‌موسس شرکت اگین کپیتال که جنگ اوکراین را عامل افزایش قیمتها می‌داند، در این باره گفت: قیمتهای بالاتری بنزین، بودجه مصرف کنندگان را می‌بلعد. تحریم نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه شکاف عظیمی را ایجاد کرده که نمی توانیم بر آن چیره شویم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دیوید گلادن، سخنگوی انجمن خودروی آمریکا، اظهار کرد: با وجود افزایش شدید قیمت در جایگاههای سوخت، به حدی تقاضای متوقف شده از دو سال پیش وجود دارد که رانندگان را تابستان امسال به جاده‌ها خواهد کشاند.

کد خبر 137828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha