زیر 207 سقف شیشه‌ای جک نزنید!

شکستن سقف شیشه‌ای پژو 207 پاناروما در صورت جک زدن زیر خودرو مشکل جدیدی است که دامن‌گیر مالکان خودروهای 207 سقف شیشه‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از ورود آب به داخل کابین تا ایرادهای مونتاژی ساده؛ صنعت خودرو ایران پر است از موارد حاشیه‌ای که امکان رفع آن با اندکی دقت وجود دارد اما موردی که قصد پرداختن به آن را داریم فراتر از یک مشکل ساده است.

به تازگی مشکلات زیادی در صنعت خودرو و خودروهای تولید داخل به وجود آمده است که بخشی از آن را می‌توان به موضوع تحریم‌ها مرتبط دانست اما بخش عمده‌ای از آن به افت کیفیت قطعات خودرو به دلیل نبود نظارت و استاندارد مناسب باز می‌گردد.

یکی از این مشکلات که اخیرا از سوی چند تعمیرکار خودرو و نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مطرح شده است مربوط به نسخه سقف شیشه‌ای پژو 207 است.

بنابر اطلاعات موجود برخی از این خودروها زمانی که پنچر می‌شود و مالک با جک زدن می‌خواهد اقدام به تعویض تایر معیوب کند ناگهان سقف شیشه‌ای خودرو ترک خورده یا خرد می‌شود.

 

پژو206



البته تعمیرکاران راهکار رفع این مشکل را نیز همچون ده‌ها مورد دیگر در خودروهای تولید داخل می‌دانند اما ارتباط این ایراد با مقوله امنیت رانندگان حساسیت این موضوع را دوچندان کرده است.

این مشکل که در ماه‌های اخیر چند بار تکرار شده است را نمی‌توان به کم دقتی در مونتاژ ربط داد بلکه مشکل فراتر از این است و احتمالا به ستون‌های خودرو مربوط می‌شود.

هر چند این اتفاق برای تعدادی از مالکان رخ داده است و مشکل فراگیری نیست اما به دلیل حساسیت موضوع لازم است تا گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به این اتفاق با حساسیت بیشتری برخورد و هر چه سریع‌تر شفاف سازی کند.

در پایان لازم است تا به مالکان این خودروها هشدار دهیم که در صورت پنجری از زدن جک در کناره‌های خودرو خودداری و سعی کنند جک را در وسط خودرو قرار دهند تا از این طریق از اعمال فشار نامتناسب به سقف شیشه‌ای جلوگیری شود.

 

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 137898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    سلام این خبر صحیح نیست اعلام نمائید كدام نمایندگی این ایراد را گزارش كرده اند؟! چرا دروغ ژراكنی بمنظور ضربه به توایدداخلی و نوآوری میكنید؟!! لطفا خبرتان را حذف و اصلاحیه صادر نمائید تا دچار مشكل برای خود ومردم نشوید تشكر
  • فرهاد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 0
    سلام‌احمدآقا‌این‌خبر‌حقیقت‌داره‌یادروغ‌پردازی‌ پژو۲۰۷‌سقف‌شیشه‌ای‌منواول‌آذر‌قراره‌بدن‌‌‌اگه‌‌‌این‌خبرصحت‌ داره‌بفروشم‌ سپاس‌‌اگه‌راهنماییم‌‌کنید