خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه خودرو کدامند؟ / بررسی مهمترین شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین

داشتن بیمه خودرو یک مسئولیت بسیار مهم برای هر راننده آینده نگری است. شما اگر درگیر یک حادثه سخت و جدی شوید، ممکن است علاوه بر صدمات جانی دچار مشکلات مالی نیز شوید. خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه در کاهش مشکلات مالی، که در پی حوادث رانندگی اتفاق می افتند بسیار اثر گذار است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تنها یک لحظه تصور کنید که ماشین شما به دلیل یک تصادف شدید در مکانیک باشد. برای رفتن به دانشگاه یا محل کار باید به دوستان و وسایل حمل و نقل عمومی متوسل شوید. یا این که متحمل هزینه هایی شوید که برای آن ها برنامه ریزی نکردید. به همین دلیل آگاهی از صدمات  تحت پوشش بیمه بدنه خودرو بسیار مهم است. در هنگام تصادف یا تعویض خودرو و در صورت دزدیده شدن بیمه خودرو به شما کمک می کند تا هزینه ها را پوشش دهید. در ادامه این مقاله به مزایای استفاده از بیمه و شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین که باید از آن ها اگاه باشید می پردازیم. همراه ما باشید.

 

مزایای استفاده از خدمات و پوشش های اصلی بیمه بدنه ماشین

قوانین راهنمایی و رانندگی حکم می کند وسایل نقلیه موتوری و ماشینی باید دارای بیمه شخص ثالث باشند تا خسارات را پوشش دهند. شما چه وسیله نقلیه نو داشته باشید یا دست دوم بخرید، باید آن را تحت پوشش بیمه قرار بدهید. برای استفاده از خدمات بیمه باید ابتدا بدانید پوشش بیمه بدنه شامل چیست؟ سپس اطلاعات کاملی از شرایط استفاده از بیمه بدنه خودرو پیدا کنید. یک بیمه نامه جامع پوششی است برای خودروی شما در برابر خسارت ناشی از تصادف، آتش سوزی، سرقت، طوفان، سیل و غیره. این پوشش، هرگونه مسئولیت شخص ثالث را نیز برای شما فراهم می کند. پنج مزیت عمده بیمه خودرو شامل موارد زیر می شود:

- در صورت سانحه رانندگی بیمه اتومبیل خسارت وارد شده به ماشین شما و همینطور طرف مقابل شما را می دهد.

- اگر ماشین شما ربوده شود و شما دارای بیمه سرقت ماشین باشید، بیمه ماشین دزدیده شده را طبق قرارداد جایگزین می کند.

- بیمه اگرچه در هنگام حوادث نمی تواند جلوی آتش سوزی‌ای که به خودروی شما آسیب میزند یا تگرگی که روی خودروی شما سقوط می کند و باعث خسارت می شود را بگیرد ، اما مطمئناً می تواند به پرداخت هزینه تعمیرات آن کمک کند.

- از آنجایی که  بیمه خودرو یک صنعت رقابتی محسوب می شود پوشش های اضافی بیمه بدنه اتومبیل مزایای اضافی زیادی برای جذب مشتریان ارائه می دهد که یکی از این مزایا امداد جاده ای است.

- علاوه بر موارد ذکر شده مازاد بر موارد بیمه شده شما می توانید برای شکستن شیشه، رنگی و اسیدی شدن، سرقت خود قطعات و نوسانات بازار و همینطور خط و خش با اشیای نوک تیز نیز ماشین خود را بیمه کنید.

 

شاید از نظر شما پرداخت بیمه پرهزینه به نظر برسد، اما جایگزین پرداخت خسارتی می شود که قرار است از جیب خود شما باشد.. به دنبال بیمه ای باشید که شرایط آن متناسب با جیب شما چیده شده باشد و مطمئن شوید که حداقل، اصول اولیه را پوشش داده است.

 

خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه، شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین، صدمات  تحت پوشش بیمه بدنه خودرو، خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل

 

پوشش های اصلی بیمه بدنه خودرو شامل کدام خسارت هاست؟

مسئولیت خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل تحت شرایطی از پیش تعیین شده بر گردن شرکت بیمه است. خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه صدماتی است که به ماشین شما و شخص دیگری وارد می شود و بین شما و بیمه گذار از پیش تعیین شده و به ثبت رسیده است. شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین می تواند شما و اعضای خانواده شما را نیز در بر گیرد. البته هنگامی این اتفاق می افتد که رانندگی با خودروی شخص شما و با اجازه خود شما صورت گرفته باشد. در این حالت است که خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه شامل حال خانواده می شود.

 

پرداخت های مربوط به موارد پزشکی بعد از سانحه

این پوشش هزینه درمان جراحات وارده به راننده و سرنشینان خودروی بیمه شده را پرداخت می کند. در بهترین حالت یک بیمه می‌تواند پرداخت‌های پزشکی، دستمزدهای پرداخت شده برای حمل و نقل و درمان افرادی که در تصادف خودرو مجروح شده اند را پرداخت کند و کامل پوشش دهد.

 

مسئولیت پرداخت خسارت اموال

این پوشش خسارتی را که شما (یا شخصی که با اجازه شما با ماشین رانندگی می کند) ممکن است به دارایی شخص دیگری وارد کنید را می پردازد. معمولاً این مورد به این معناست که شما به خودروی شخص دیگری آسیب می رسانید، اما همچنین شامل آسیب به تیر چراغ‌ها، تیرهای تلفن، نرده‌ها، ساختمان‌ها یا سایر سازه‌هایی است که ممکن است اتومبیل شما به آن برخورد کرده باشد نیز می شود.

 

صدمات وارده به خودرو بر اثر سانحه ی رانندگی

این پوشش بیمه هزینه خسارت های شامل بیمه بدنه اتومبیل شما در اثر برخورد با خودروی دیگر، حتی یک شی مانند درخت یا تیر تلفن یا در واژگونی خودرو را می پردازد و ممکن است آسیب های ناشی از چاله ها را نیز پوشش دهد. در این مورد حتی اگر شما مقصر تصادف باشید، پوشش بیمه ی شما هزینه های تعمیر خودرو را به شما بازپرداخت می کند. اگر مقصر نباشید، شرکت بیمه شما ممکن است سعی کند مبلغی را که به شما پرداخت کرده است را از شرکت بیمه راننده دیگر بازپس بگیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن، کسر آن نیز به شما بازپرداخت خواهد شد.

 

خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه، شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین، صدمات  تحت پوشش بیمه بدنه خودرو، خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل

 

پوشش های اضافی بیمه بدنه خودرو شامل چه مواردی می شود؟

این پوشش خسارت ناشی از سرقت یا آسیب ناشی از چیزی غیر از برخورد با خودرو یا شی دیگری را به شما پرداخت می کند. این نوع بیمه رویدادهایی مانند آتش سوزی، سقوط اجسام، موشک، انفجار، زلزله، طوفان باد، تگرگ، سیل و خرابکاری را پوشش می دهد. همچنین در صورت ترک خوردن یا شکستن شیشه جلو، هزینه تعمیر آن نیز پرداخت خواهد شد. فرانشیز شامل این نوع بیمه می شود.

در قرارداد هایی که بین بیمه گذار و بیمه گر بسته می شود، بخشی از خسارت ها شامل پوشش بیمه نمی شود و راننده باید خود هزینه بپردازد که به آن فرانشیز بیمه بدنه می گویند و در همه ی بیمه ها یکسان نیست. در واقع دلیل تفاوت خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل در انواع فرانشیز بیمه است که در بیمه نامه ذکر می شود. برخی از قرارداد های بیمه سقف معینی از خسارات را پوشش می دهند و بخشی دیگر جز فرانشیز محسوب می شوند.

 

خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه، شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین، صدمات  تحت پوشش بیمه بدنه خودرو، خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل

 

پوشش بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟

- صدمات ناشی از انفجار های هسته ای

- صدمات ناشی از جنگ و آشوب

- صدمات وارد شده به خودرو به شکل عمدی توسط بیمه گذار و ذی نفع

- صدمات مربوط به بیمه زمان گریز از دست قانون

- راننده بدون گواهینامه رانندگی کند

- خساراتی که ممکن است بکسل کردن خودرو به آن وارد کند

- صدمات ناشی از حوادثی که در آن راننده از الکل و مواد مخدر استفاده کرده باشد

- خسارات مربوط به بخش های الکتریکی ماشین

- صدماتی که در حین داشتن اضافه بار به ماشین وارد شده

 

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه بدنه چقدر است؟

برای پرداخت خسارت بیمه راننده باید تا 5 روز بعد از سانحه به شرکت بیمه مراجعه کرده و پرونده ای تشکیل دهد تا همه چیز ثبت و ضبط شود. ممکن است مشکلی پیش آمده و امکان اقدام سریع نداشته باشید اگرچه همچنان فرصت دارید تا به شرکت بیمه مراجعه کنید اما روند پیگیری برای دریاقت هزینه ای که دادید طولانی تر خواهد بود و شرایط دریافت خسارت بیمه بدنه خودروها در چنین شرایطی تغییرات جزئی خواهد داشت.

 

از بیمه بدنه چند بار میشود استفاده کرد؟

از آن جایی که اعتبار یک بیمه نامه بر اساس توافقات بین طرفین معمولا یکساله است، پس هیچ محدودیتی از این نظر بین تعداد دفعات استفاده از بیمه بدنه وجود ندارد و هر بار هزینه ی مربوط به فرانشیز و خسارات اصلی به بیمه گذار تعلق می گیرد.

 

خسارت های تحت پوشش بیمه بدنه، شرایط پرداخت بیمه بدنه ماشین، صدمات  تحت پوشش بیمه بدنه خودرو، خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل

 

آیا پوشش رانندگان بدون بیمه نیز امکان پذیر است؟

در صورتی که یکی از رانندگان توسط یک راننده بیمه نشده یا راننده ای که بیمه کافی برای پرداخت خسارت کلی شما را نداشته باشد، یا اینکه با یکی از اعضای خانواده برخورد داشته باشد، پوشش رانندگان تحت بیمه، بازپرداخت هزینه ها را انجام می دهد. این پوشش همچنین در صورتی که یک راننده تحت پوشش فوت شود یا به عنوان یک عابر پیاده با راننده تحت بیمه برخورد کند هزینه های مربوط موارد درمان یا فوت طرف قربانی، توسط بیمه گذار پرداخت می شود.

 

در پایان

در این مقاله به انواع مواردی که شخص بیمه گذار برای دریافت هزینه خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل نیاز دارد آورده شده است. یک نکته مهم این است که در ایران گاهی خسارات شامل پوشش بیمه بدنه اتومبیل غیرمتعارف نمی شود، اما این شرایط بیمه بدنه ماشین مدل پایین را شامل می شود و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

 

 

کد خبر 137941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha