کد خبر 13808
۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
بحران در صنعت خودروسازی جدی است

پرشین خودرو: افزایش نرخ ارز و مشخص نبودن برنامه دولت برای تعیین نرخ ارز در شرایط فعلی صنعت خودروسازی کشور را با مشکلات بیشتری روبرو کرده به طوری که تداوم این روند، تولید را در این صنعت از صرفه اقتصادی خارج خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عضو انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب ادامه داد: در شرایطی که خودروسازان و قطعه سازان با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند، افزایش نرخ ارز با اثرات تورمی بر قیمت مواد اولیه و سایر هزینه های داخلی همراه شده است که در صورت تداوم این وضعیت تولید خودرو در کشور دیگر از صرفه اقتصادی برخوردار نخواهد بود. محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه بحران در صنعت خودروسازی جدی است، افزود: مشخص نبودن برنامه دولت برای نرخ ارز نوعی بلاتکیفی در برنامه‌ریزی زنجیره خودروسازی کشور ایجاد کرده است. وی گفت: به منظور جلوگیری از تحمیل آسیب هیا بیشتر بر صنعت نیمه جان خودروسازی و قطعه سازی کشور لازم است که دولت از طریق اعمال سیاست هایی، حمایتی های لازم را از این صنایع به عمل آورد. وی در خصوص تبعات افزایش نرخ ارز بر صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور، اظهار داشت: باید توجه داشت که افزایش نرخ ارز، بدون توجه بر سایر مسائل حاکم بر این صنعت، می تواند صنعت خودروسازی را به نابودی بکشاند. عضو انجمن قطعه سازان ایران اظهار داشت: تامین منابع مورد نیاز صنایع با نرخ بهره پایین و وضع مجموعه قوانین و مقررات،عمده ترین حمایتی است که دولت می تواند از صنعت خودروسازی انجام دهد.
کد خبر 13808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • armin ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    آقایان در انجمن ظاهرا در خواب خرگوشی بوده و امروز بیدار شده اند.الان نزدیک به یک سال است که قطعه سازان در زیر فشارهای متعدد دارند نابود می شوند ، آنوقت جناب عرض می فرمایند " ... از صرفه خارج خواهد شد"!!!!
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    صبح بخیر بازم بگین تحریم ها بی اثر بوده بابا بی خیال شین و تعرفه ها رو پایین بیارین مخصوصا برای ماشینها 4و6سیلندر