کد خبر 138129
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
 سهام تسلا پس از ایمیل ماسک سقوط کرد

ارزش سهام سازنده خودروهای برقی تسلا با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت قصد دارد استخدام‌ها را متوقف کند و ۱۰ درصد از نیروهای فعلی را نیز کاهش دهد، بیش از ۹ درصد سقوط کرد.

به گزارش پرشین خودرو، ارزش سهام سازنده خودروهای برقی تسلا در روز جمعه با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت قصد دارد استخدام‌ها را متوقف کند و 10 درصد از نیروهای فعلی را نیز کاهش دهد، بیش از 9 درصد سقوط کرد.

رویترز اواخر روز پنجشنبه به نقل از ایمیلی که ماسک برای مدیران تسلا ارسال کرد، گزارش داد که وی "احساس بسیار بدی" در مورد اقتصاد دارد و خواستار تعدیل نیرو شده است.

این گزارش به دنبال خبری منتشر شد که ماسک از همه کارکنان تسلا و اسپیس ایکس خواسته است تا دورکاری را متوقف کنند و حداقل 40 ساعت در هفته در محل کار خود حضور داشته باشند و به دفتر اصلی گزارش دهند.

تسلا و شرکت های تابعه آن بر اساس پرونده مالی سالانه خود، تا پایان سال 2021، 99290 نفر در سراسر جهان در استخدام خود داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، سهام تسلا امسال در بحبوحه فروش گسترده سهام شرکت‌های فناوری بیش از 25 درصد کاهش یافته است.

تسلا مانند سایر خودروسازان، با کمبود قطعات و مشکلات زنجیره تامین که در اثر همه‌گیری کووید و تهاجم روسیه به اوکراین تشدید شده، مقابله کرده است.

اما تسلا همچنین در تلاش است تا از تأثیر قرنطینه‌های شدید کرونایی در شانگهای چین، جایی که کارخانه آن واقع شده و به طور قابل توجهی تولید خودروی آن را با مشکل مواجه کرده است، رهایی یابد.

روز جمعه، کارشناسان سهام مؤسسه مالی Cowen برآوردهای خود را برای تحویل خودروهای تسلا در سه ماهه دوم با در نظر گرفتن تأثیرات چین کاهش دادند.

ایلان ماسک علاوه بر نگرانی‌هایش در تسلا، همچنین در حال معامله برای خرید شرکت توییتر با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم یا حدود 44 میلیارد دلار است. با کاهش سهام تسلا، برخی از منابع سرمایه ماسک نیز کاهش می یابد.

کد خبر 138129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha